Gå til innhold

Sånn serum som skal få øyenbrynene til å vokse, fungerer det ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sånn serum som skal få øyenbrynene til å vokse, fungerer det ? isåfall, hvilken anbefaler dere ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det eneste som kan få hårveksten din til å vokse, er at du har gener til det, og at du spiser noe kroppen omdanner til keratin.

• Liker 4
Skrevet

Det stemmer ikke. Jeg har brukt laksèrolje i over 1 år nesten hver kveld på brynene og ser tydelig forskjell. De er tykkere og jeg har flere brynshår enn før. Skulle ønske jeg kunne brukt det i hodebunnen også men jeg er redd jeg ikke hadde fått vasket det ut igjen. Oljen er veldig tykk. Fås kjøpt på apotek.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det er andre grunner til at brynene dine har blitt annerledes da... Hår kan se tykkere ut, om du smører dem med noen som legger seg på utsiden av dem, som for eksempel er grunnen til at så mye sjampo inneholder silikon, men det er ingen ting man kan gjøre for at selve strået skal bli tykkere, og det er ingen ting man kan gjøre for at det skal bli flere hårstrå. Man er født med bestemt antall hårsekker, og hormonene dine bestemmer hva slags hår det er som skal komme ut av dem.

Mulig dette avføringsmiddelet ditt har gjort et eller annet som gjør at brynene dine ser tykkere ut, men det er i så fall at oljen ligger som et tykt lag på utsiden av strået.
Det at det er flere hår, skjønner jeg ikke helt hvordan du skal kunne vite, om du ikke teller dem, fordi kroppen din hele tiden har massevis av inaktive hårsekker, som tar over når de aktive sekkene tar seg pause en periode, som da betyr at hårene dine aldri vokser på helt samme sted.

Endret av Yme
  • Liker 5
Skrevet

Brynene var overnappet og var veldig tynne i 15 år. Gir man hårsekken næring vokser det og blir tykkere. Man kan også bruke oljer i hodebunnen som kur med god effekt. Oljen ligger ikke som noe hinne, det ER flere hår der enn før. Tro det eller ei!

Hvordan forklarer du da at vippeserum fungerer? Det ble oppdaget ved en tilfeldighet da en dame som brukte en spesiell type øyedråper merket at vippene var lengre og tykkere. De fant ut hvilket stoff det var og har brukt det i diverse serumer siden.

• Liker 1
Skrevet

Brynene var overnappet og var veldig tynne i 15 år. Gir man hårsekken næring vokser det og blir tykkere. Man kan også bruke oljer i hodebunnen som kur med god effekt. Oljen ligger ikke som noe hinne, det ER flere hår der enn før. Tro det eller ei!

Ja, hvis hårsekken får næring, vil den kunne produsere bedre hår. Dessverre er ikke hårsekker utstyrt med noe form for fordøyelsessystem, så den næringen må komme gjennom din mage.

Hvis du har nappa hårene dine, er det selvfølgelig mulig at det kommer mer hår, når du slutter å nappe dem. Noen ganger kan det ta veldig lang tid (opp til flere år, mens kroppen for eksempel reparerer skadede hårsekker), men hos friske mennesker vil de alltid komme tilbake.

Hvordan forklarer du da at vippeserum fungerer? Det ble oppdaget ved en tilfeldighet da en dame som brukte en spesiell type øyedråper merket at vippene var lengre og tykkere. De fant ut hvilket stoff det var og har brukt det i diverse serumer siden.

Dette har du da lest studier om? Eller er det bare noe du har blitt fortalt?

• Liker 2
Skrevet (endret)

Lakserolje er et fettstoff som ikke inneholder noe næring.

Kalles også for castor oil. Det er et emulgeringsmiddel og fører til at tarmen irriteres, så man må på do.

Jeg har ingen tro på at det gjør noe med øyenbryn.

Det er vel bare et sammentreff at du smurte med noe samtidig som du sluttet å nappe. Så tror du at hårene som kommer tilbake etter at du har nappet dem for tynt, er pga oljen.

Vel den er presset ut av noen frø og består av triglyserider. Ingenting som påvirker hårsekker.

Hårsekker påvirkes av hormoner.

Hår som er smurt med olje ser mørkere ut, så det kan hende det er derfor du syns de er mer framtredende. Ikke tørker de heller, så det er sikkert kosmetisk ok.

Castor oil brukes forresten ofte i leppepomade også. Så du kan jo smøre med lypsyl om du vil.

Et serum er iallefall ikke denne oljen.

Endret av Tøytigern
  • Liker 1
Gjest auroravictoria
Skrevet (endret)

Wow kjenner nesten jeg blir litt irritert. Det er vel ingen hemmelighet at lakserolje (castorolje) pluss vippeserum får hår til å vokse? Jeg bruker vippeserum og har gjort det i to år. Folk tror jeg har løsvipper. De er unormalt lange og tykke. Serumet gjør at hårene bruker lengere tid på å dette ut så de får vokse til sin fulle lengde. Hårsekkene er ikke nødvendigvis flere, Men alle får utvikle seg fullt ut. Ca hver 4 måned skiftes vippene mine ut. Nesten alle faller av og jeg går i nesten en måned med udefinerbare vipper. Det er heldigvis verdt det da de er så lange resten av tiden :) Castorolje er en mye mer naturlig ( og litt tregere) måte å få hår til å vokse på. Den blir brukt både i hodebunn, bryn og vipper og ja, det har jeg også brukt og det funker. Vippeserum er dog det som er mest effektivt (men mye dyrere).

Endret av auroravictoria
Skrevet (endret)

Serumet gjør at hårene bruker lengere tid på å dette ut så de får vokse til sin fulle lengde.

Jeg greier ikke finne en eneste studie som er enig i at disse produktene faktisk fungerer, men om det du skriver stemmer, betyr det jo at dette stoffet utelukkende kan fungere på mennesker som har gener som kaster håret før det er fullt utvokst... Hva heter dette stoffet, og hvordan greier det å hindre kroppens naturlige sykluser på når det er på tide å bytte ut hår?

Hvis det er som du sier, at dette stoffet aktiverer alle hårsekkene samtidig, hvorfor i all verden brukes det ikke som er kur for skalla menn? Den eneste grunnen til at menn ofte blir skalla, er at sekkene blir inaktive, men de er fortsatt funksjonelle, så da burde dette stoffet kunne smøres på en bar isse, så fyren får aktive hårsekker igjen.

Endret av Yme
  • Liker 4
Gjest auroravictoria
Skrevet

Jeg greier ikke finne en eneste studie som er enig i at disse produktene faktisk fungerer, men om det du skriver stemmer, betyr det jo at dette stoffet utelukkende kan fungere på mennesker som har gener som kaster håret før det er fullt utvokst... Hva heter dette stoffet, og hvordan greier det å hindre kroppens naturlige sykluser på når det er på tide å bytte ut hår?

jeg kan desverre ikke svare deg på noe av dette, annet en at det er 100% sikkert at det funker. Og det er en kjent sak at ungdommer og yngre kvinner har hatt god effekt av dette lenge nå :) Serum blir jo solgt i mange merker og folk bruker de fast. Går jeg noen uker uten serum, blir vippene mine korte og få. Det vises vitterlig veldig godt :P Det er altså veldig stor forskjell på om jeg bruker serum eller ikke.
Skrevet (endret)

jeg kan desverre ikke svare deg på noe av dette, annet en at det er 100% sikkert at det funker. Og det er en kjent sak at ungdommer og yngre kvinner har hatt god effekt av dette lenge nå :) Serum blir jo solgt i mange merker og folk bruker de fast. Går jeg noen uker uten serum, blir vippene mine korte og få. Det vises vitterlig veldig godt :P Det er altså veldig stor forskjell på om jeg bruker serum eller ikke.

Som jeg redigerte i innlegget over, om dette stoffet hadde fungert ved å aktivere hårsekker som var inaktive, som du forklarer det, hadde det kunne blitt brukt for å gi skalla mennesker hårvekst igjen.

Studiene jeg finner på dette, sier at det bare er juks, og begrunner det med at biologien vår rett og slett ikke fungerer sånn, så om et hår, på en frisk og unappa person, skal bli lengre og tykkere, må man smøre noe på utsiden av dem, som ligger der som et lag.

Om det er sånn at disse produktene faktisk får hår til å vokse, bli tykkere, og at det aktiverer inaktive hårsekker, kunne det blitt markedsført for å smøres på issen til skalla menn, for å gi dem hår igjen.

Hvis produktet bare legger seg som et lag på utsiden av håret, vil det ikke kunne markedsføres for å gi skalla menn hår, fordi den eneste effekten produktet har, er å skape en illusjon av mer og tykkere hårvekst, der det allerede er hår...

Hvis man hadde greid å skape et produkt som fikk inaktivt hår til å vokse, er det et så enormt marked hos skalla menn at det er helt umulig å ikke markedsføre det den veien... Den eneste grunnen til at disse serumene av en eller annen grunn bare kan fungere hos mennesker som allerede har hår, er fordi de ikke gjør noe annet enn å "modifisere" strået som allerede er der, og siden hår er dødt, og hårsekker ikke har et fordøyelsessystem, er den eneste måten å "modifisere" dem på, å legge et lag på utsiden av dem, så de ser lengre og tykkere ut, og så de eventuelt er klistra fast i skallen din i 4 måneder :P

Endret av Yme
  • Liker 6
Skrevet

?

Vanskelig med touchskjerm, så jeg kløna litt :P

Skrevet (endret)

Lakserolje er et fettstoff som ikke inneholder noe næring.

Kalles også for castor oil. Det er et emulgeringsmiddel og fører til at tarmen irriteres, så man må på do.

Jeg har ingen tro på at det gjør noe med øyenbryn.

Det er vel bare et sammentreff at du smurte med noe samtidig som du sluttet å nappe. Så tror du at hårene som kommer tilbake etter at du har nappet dem for tynt, er pga oljen.

Vel den er presset ut av noen frø og består av triglyserider. Ingenting som påvirker hårsekker.

Hårsekker påvirkes av hormoner.

Hår som er smurt med olje ser mørkere ut, så det kan hende det er derfor du syns de er mer framtredende. Ikke tørker de heller, så det er sikkert kosmetisk ok.

Castor oil brukes forresten ofte i leppepomade også. Så du kan jo smøre med lypsyl om du vil.

Et serum er iallefall ikke denne oljen.

Jeg har ikke nappet brynene på sikkert 10 år så jeg må jo si det er pussig at de skulle bli kraftigere 6-7 mnd etter å ha brukt denne oljen. Jeg ser det spesielt godt når jeg farger brynene. Siden de er mørk blonde syns det best når de er nyfarget. Da ser jeg virkelig hvor mye mer hår jeg har fått. Har også farget brynene i årevis. Jeg vet det ikke er et serum men det funker altså på meg. Hadde jeg kunnet brukt denne oljen i håret hadde jeg gjort det og jeg er overbevist om at det hadde funket. Se Youtube videoer om det, mange som er like overbevist som meg.

Endret av KG dama
Skrevet (endret)

Wow kjenner nesten jeg blir litt irritert. Det er vel ingen hemmelighet at lakserolje (castorolje) pluss vippeserum får hår til å vokse? Jeg bruker vippeserum og har gjort det i to år. Folk tror jeg har løsvipper. De er unormalt lange og tykke. Serumet gjør at hårene bruker lengere tid på å dette ut så de får vokse til sin fulle lengde. Hårsekkene er ikke nødvendigvis flere, Men alle får utvikle seg fullt ut. Ca hver 4 måned skiftes vippene mine ut. Nesten alle faller av og jeg går i nesten en måned med udefinerbare vipper. Det er heldigvis verdt det da de er så lange resten av tiden :) Castorolje er en mye mer naturlig ( og litt tregere) måte å få hår til å vokse på. Den blir brukt både i hodebunn, bryn og vipper og ja, det har jeg også brukt og det funker. Vippeserum er dog det som er mest effektivt (men mye dyrere).

Jo, men nå sier du noe nytt. Nemlig at det er et formm for serum i denne oljen.

Det er noe annet enn bare oljen.

Hva som er i serumet aner ikke jeg.

Men det blir noe annet enn bare oljen i seg selv.

At alle vippene faller av på én gang kan da umulig være naturlig eller ok. Og du har ingen vipper før alle vokser ut.

Mulig at de ser tykkere ut fordi alle vokser samtidig og ingen hviler. Men det høres ut som du klusser med noe...

Endret av Tøytigern
  • Liker 2
Skrevet

Jeg har ikke nappet brynene på sikkert 10 år så jeg må jo si det er pussig at de skulle bli kraftigere 6-7 mnd etter å ha brukt denne oljen. Jeg ser det spesielt godt når jeg farger brynene. Siden de er mørk blonde syns det best når de er nyfarget. Da ser jeg virkelig hvor mye mer hår jeg har fått. Har også farget brynene i årevis. Jeg vet det ikke er et serum men det funker altså på meg. Hadde jeg kunnet brukt denne oljen i håret hadde jeg gjort det og jeg er overbevist om at det hadde funket. Se Youtube videoer om det, mange som er like overbevist som meg.

Det som er med oljen er at den ikke inneholder noe som kan ha sånn effekt.

Så da er det tilsatt noe.

Muligens hormoner, som ikke er bra overhode i noen andre sammenhenger.

Så om dere vil ta det på øynene- værsågod.

Men husk at mer enn én kanin har lidd av sår og fått skader i hornhinne og vev, for at du skal se "pen" ut.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har ikke nappet brynene på sikkert 10 år så jeg må jo si det er pussig at de skulle bli kraftigere 6-7 mnd etter å ha brukt denne oljen.

Skrev hun, og bare ignorerte mitt tidligere innlegg, hvor jeg forklarte grunnen til at sånt skjer. Det er helt tilfeldig at brynene dine blei "friske" etter du begynte med denne oljen. Hårsekkene dine var skada, og kroppen din har brukt lang tid på å reparere dem, og på få aktivert dem igjen.

Det spiller egentlig ingen rolle om du mener at dette fungerer, men det som er utfallet her, er at andre mennesker blir lurt til å kjøpe noe som ikke fungerer, til og med når det ikke finnes en eneste studie som sier at dette stoffet kan gjøre noe som helst for hårvekst...

Når du smører på dette stoffet, passer du på at du ikke får det noen andre steder på kroppen da, som for eksempel på hendene? Du har inaktive hårsekker der også, så om dette hadde fungert, hadde du fått hår alle steder hvor hud kommer i kontakt med oljen.

Jeg ser det spesielt godt når jeg farger brynene. Siden de er mørk blonde syns det best når de er nyfarget. Da ser jeg virkelig hvor mye mer hår jeg har fått. Har også farget brynene i årevis. Jeg vet det ikke er et serum men det funker altså på meg. Hadde jeg kunnet brukt denne oljen i håret hadde jeg gjort det og jeg er overbevist om at det hadde funket. Se Youtube videoer om det, mange som er like overbevist som meg.

Som jeg skrev tidligere, er det et enormt marked med skalla menn som ønsker seg hår igjen. Det at denne oljen ikke markedsføres som/i produkter menn kan smøre på issen, for å få tilbake håret, er utelukkende fordi det ikke fungerer.

Hårsekkene på hodet til en skalla mann, er 100% funksjonelle, og de er ikke en gang skada av 15 år med napping, så da skulle man kunne smørt dette på hodet dems, og sett at håret kom tilbake igjen.

Markedet er så stort at de kunne solgt en flaske for et par tusenlapper, og disse mennene hadde gladelig betalt, om dette hadde fungert... Men av en eller annen grunn finnes det ikke et eneste selskap som gjør har utnytta seg av dette enorme markedet, hvor det ligger masse penger... Hva kan grunnen til det være? Jo, det er fordi det ikke fungerer. Det er ekstremt lett å se at det ikke fungerer, om du smører det på en hårløs flate over tid, og ser at det ikke skjer noe som helst der.

• Liker 5
Skrevet

Jeg overser bare Yme som kun er ute etter å kverulere, og bringer videre egne erfaringer:

Jeg har selv prøvd castor oil på øyenbrynene mine de siste månedene, og likhet med mange andre ser jeg en klar forskjell på veksten. Jeg mangler hår på siste halvdel av øyenbrynet og har ikke gjort noen annen endring enn å påføre lakserolje hver kveld. Ser tydelig flere hår på mine skalla bryn enn før!! Herlig!

Jeg har også kjøpt StimuLash fusion serum til vippene da jeg følte castor oil ble i feteste laget å smøre på øynene. Her har jeg dog ikke merket noen tydelig forskjell på lengden på vippene etter 6 ukers bruk, men merker at vippene er blitt noe tettere. skal konkludere endelig om effekten av dette srumet (som så mange skryter av) om noen uker.

Anonymous poster hash: ae5cf...bea
Skrevet

Det som er med oljen er at den ikke inneholder noe som kan ha sånn effekt.

Så da er det tilsatt noe.

Muligens hormoner, som ikke er bra overhode i noen andre sammenhenger.

Så om dere vil ta det på øynene- værsågod.

Men husk at mer enn én kanin har lidd av sår og fått skader i hornhinne og vev, for at du skal se "pen" ut.

Det er en ren olje kjøpt på Iherb.

http://www.iherb.com/Heritage-Products-The-Palma-Christi-Castor-Oil-8-fl-oz-240-ml/6465#p=1&oos=1&disc=0&lc=en-US&w=castor%20oil&rc=1148&sr=null&ic=2

Skrevet

Jeg overser bare Yme som kun er ute etter å kverulere, Anonymous poster hash: ae5cf...bea

Den er fin du... Det eneste jeg har gjort her, er å legge frem fakta, sånn at folk som leser dette skal kunne se at studier og vitenskap forteller at dette ikke fungerer, mens anekdoter fra fremmede internettmennesker sier at det fungerer, og dermed kan de gjøre et valg selv, basert på info fra to forskjellige sider.

Om du mener det er kverulering, fordi jeg skriver noe du mener ikke stemmer, trenger du å ta et oppgjør med deg selv.

Men, hvis jeg tar feil og dette faktisk fungerer, kan jo du tjene deg steinrik på det her. Start opp et firma og lag produkter av dette, som du selger til hårløse menn.

Det er jo tydeligvis ikke et eneste menneske i verden som har kommet på denne tanken, inkludert selskaper som driver med hårprodukter, så her har du et helt marked for deg selv, hvor du kan selge dette til skyhøye priser og bli veldig rik.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...