Gå til innhold

Anmelde en på 19 år som har hatt sex med ei på 14 år

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er usikker på om dette er rett sted å poste, men det er jo innenfor juss da. Mange spørsmål, blir takknemmelig om noen kan svare på noe.

Fyren det gjelder er aldri dømt for noe fra før og inrømmer faktiske forhold. Ikke snakk om voldtekt.

Hva skjer etter at anmeldelsen er levert? Blir det etterforsket av politiet? Blir det rettssak? Får fyren tiltale i posten eller, hvordan fungerer det?

Hva kan dommen/utfallet bli?

Får han vite hva hun har sagt forklart til politiet? Må jenta inn til avhør/vitne i en rettssak? Kan andre bli kalt inn som vitne, og hvem skulle det være?

Anonymous poster hash: 13610...51a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis politiet tar saken, blir det etterforsket ja. De vil snakke med jenta men gitt at han tilstår forholdene ser jeg ingen grunn til at de trenger vitner i saken med mindre det er motstridende forklaringer.

Anonymous poster hash: 3f507...a75
Skrevet

Om du leser i tråden gravid 14. Åring, så får du litt info der.

Jenta må på barnehuset. Der blir hun avhørt av en dommer og alt blir filmet. Jenta har rett på bistandsadvokat. Hvor mye politiet går inn i saken er helt individuelt. Spørs hva som kommer frem fra jenta. Men politiet kan etterforske uten anmeldelse.

Det vanlige er at den som blir anmeldt skal vite hva han er anmeldt for. Alle som blir anmeldt for noe straffbart og særlig innenfor seksuallovgivningen får oppnevnt forsvarer. Forsvareren kan kan bli gjort kjent med jentas forklaring og mannen her kan få lese jentas forklaring, men han får ikke kopi av politidokumenter. Politiet kan

bestemme at ingenting eller bare noe av det som jenta har forklart blir gjort kjent for

mannen og eller politiet, dette blir vurdert fra sak til sak.

Barn slipper å forklare seg i retten, de skal heller ikke måtte forklare seg igjen og igjen. Derfor blir barnets forklaring filmet, og en dommer er tilstede bak en enveis speil. Barnets bistandsadvokat skal på alle måter ivareta barnets interresser på beste mulige måte, og lønnes av det offentlige.

Mannen blir innkalt til politiet, eller han blir pågrepet, hvordan dette skjer varierer og etter alvorlighetsgrad.

vår 14 år gamle datter er gravid. En voksen mann er far til barnet. Han la alle kort på bordet da han ble hentet inn til politiet. Jenta ville først ikke snakke, men da mannen hadde lagt alle kort på bordet og bistandsadvokaten klarte å få et tillitsforhold til henne kom all elendigheten.

Hun har vært i dommeravhør og saken vil gå som en tilståelsessak. Noe som gjør det mye enklere for alle i forhold til om han hadde benektet alt.

Vår datter oppholder seg nå i utlandet der hun får profesjonell hjelp, i tillegg til skolegang. Barnefaren skal fradømmes foreldreretten etter at han er dømt for de seksuelle overgrepene.

Anonymous poster hash: f8f3b...82b

Skrevet

Jeg råder deg til å tenke deg grundig om før du setter i gang prosessen. Du sier det ikke var voldtekt, det var med andre ord frivillig fra 14-åringens side.

Det som vil skje er at 14-åringen blir avhørt på et barnehus eller i en tingrett av politiet. Den anmeldte og vitner blir avhørt på steder ut fra alder. 14 åringen må detaljert fortelle hva som har skjedd, hva hun føler +++ på samme måte som andre barn hvor setter mistanke om incest, voldtekt og lignende.

Personen som har hatt sex med henne, vil dersom han blir dømt få straff for sex eller omgang med en under 14, og dermed sedelighet på rullebladet som om han skulle ha misbrukt en 8 åring.

Det er i følge loven i Norge ulovlig for dem å ha sex, men tenk deg grundig om. Hun er ikke voldtatt, hun må vente lenge på avhør og rettsak, det vil bli snakket om, en ung gutt vil få livet ødelagt på grunn av en litt umoden handling.

Hundrevis av små barn utsatt for overgrep og vold venter i lang tid på å få sin historie hørt og trodd av rettsvesenet. Er dette samleiet virkelig noe å presse frem en prosess på?

Mitt råd er å snakke med det jeg antar er din datter. Snakke om grenser og sex og ønsker for fremtiden. Snakk med gutten, fortell han at det han driver med hverken er særlig lurt eller ønskelig.

Anonymous poster hash: 92a8c...003

• Liker 8
Skrevet

Saken ligger i hvordan det skjedde, viten og viljen til de involverte, press, viste de om aldersgapet og mange andre faktorer. vedminde det er særs skjerpende omgivelser hadde jeg ikke anmeldt.

Anonymous poster hash: 6f1ba...af8
Gjest Herr Heftig
Skrevet

Normalt vil det være ord mot ord, men hvis han tilstår i retten så kan han jo bli dømt.

Skrevet

Jeg råder deg til å tenke deg grundig om før du setter i gang prosessen. Du sier det ikke var voldtekt, det var med andre ord frivillig fra 14-åringens side.

Det som vil skje er at 14-åringen blir avhørt på et barnehus eller i en tingrett av politiet. Den anmeldte og vitner blir avhørt på steder ut fra alder. 14 åringen må detaljert fortelle hva som har skjedd, hva hun føler +++ på samme måte som andre barn hvor setter mistanke om incest, voldtekt og lignende.

Personen som har hatt sex med henne, vil dersom han blir dømt få straff for sex eller omgang med en under 14, og dermed sedelighet på rullebladet som om han skulle ha misbrukt en 8 åring.

Det er i følge loven i Norge ulovlig for dem å ha sex, men tenk deg grundig om. Hun er ikke voldtatt, hun må vente lenge på avhør og rettsak, det vil bli snakket om, en ung gutt vil få livet ødelagt på grunn av en litt umoden handling.

Hundrevis av små barn utsatt for overgrep og vold venter i lang tid på å få sin historie hørt og trodd av rettsvesenet. Er dette samleiet virkelig noe å presse frem en prosess på?

Mitt råd er å snakke med det jeg antar er din datter. Snakke om grenser og sex og ønsker for fremtiden. Snakk med gutten, fortell han at det han driver med hverken er særlig lurt eller ønskelig.

Lovbrudd er lovbrudd og aldersgrensen for sex med mindreårige er satt av en grunn. Hva om denne mannen i neste runde har sex med en 13åring? En 12åring? Hvor er grensen for når det blir et alvorlig?Det er ikke opp til utenforstående å stille seg til dommer for når et lovbrudd er "galt nok" til at det er verdt en anmeldelse.

Man skal heller ikke sitte inne med informasjon i frykt for å ta for mye av politiets tid. At politiet er underbemannet skal ikke bli befolkningens problem - like lite som at et voksent menneske skal droppe en anmeldelse når de er blitt begått urett fordi det finnes alvorligere ting der ute. Ingen voksen mann eller kvinne hadde funnet seg i dette, og når det gjelder en mindreårig jente er man faktisk pliktig å ta dette alvorlig på hennes vegne der hun antakelig ikke har mot, erfaring eller kunnskap til å ta det videre på egen hånd.

Jeg synes det er ille å oppfordre til å ordne opp i dette på egen hånd når en anmeldelse faktisk er det riktige.

• Liker 3
Skrevet

Hvis det var frivillig så ANER jeg virkelig ikke hvor du skal anmelde? Jeg hadde sex med en som var 23 år når jeg var 14 (jeg sa til han at jeg var 19). Om noen hadde anmeldt han pga det hadde jeg aldri klart å leve med meg selv. Stakkars fyr!

Anonymous poster hash: 2afae...93b
  • Liker 5
Skrevet

Lovbrudd er lovbrudd og aldersgrensen for sex med mindreårige er satt av en grunn. Hva om denne mannen i neste runde har sex med en 13åring? En 12åring? Hvor er grensen for når det blir et alvorlig?Det er ikke opp til utenforstående å stille seg til dommer for når et lovbrudd er "galt nok" til at det er verdt en anmeldelse.

Man skal heller ikke sitte inne med informasjon i frykt for å ta for mye av politiets tid. At politiet er underbemannet skal ikke bli befolkningens problem - like lite som at et voksent menneske skal droppe en anmeldelse når de er blitt begått urett fordi det finnes alvorligere ting der ute. Ingen voksen mann eller kvinne hadde funnet seg i dette, og når det gjelder en mindreårig jente er man faktisk pliktig å ta dette alvorlig på hennes vegne der hun antakelig ikke har mot, erfaring eller kunnskap til å ta det videre på egen hånd.

Jeg synes det er ille å oppfordre til å ordne opp i dette på egen hånd når en anmeldelse faktisk er det riktige.

Situasjonetikk er viktig. Derfor blir blant annet seksuell atferd mellom jevnbyrdig utviklet ikke straffet eller mildere straffet enn dersom det er stor forskjell i utvikling hos partene. Det at noe er ulovlig, betyr ikke at det er sort-hvitt. Det har dommer også tatt høyde for tidligere.

Jeg tipper egentlig at saken blir henlagt så fort begge sier dette var frivillig, nettopp fordi politiet har langt alvorligere saker å prioritere.

• Liker 2
Skrevet

Masse jenter på 14 har sex. Det er helt normalt.

Anonymous poster hash: ff658...761
  • Liker 2
Skrevet

Den seksuelle lavalderen er ikke en hard linje blant ungdommer som er like godt utviklet. Man finner 19 årige gutter som så vidt har fått hår på balla, mens man finner 14 årige jenter som ser ut som om de er 19 år og omvendt. I slike tilfeller så vil selv retten fastslå at ikke noe var gjort galt når sex'en uansett var frivillig fra begge parter.

Jeg hadde snakket med jenta selv for å få klarhet i situasjonen. Viser hun tegn til at hun egentlig vil anmelde, så hadde jeg anmeldt. Var det frivillig så hadde jeg ikke gjort det.

• Liker 2
Skrevet

Er du seriøs? Hvorfor skal du anmelde han??

Ikke vær den grusomme moren (?) som ikke tenker på folkene dette går utover.

Det er så teit at folk skal drive å kaste bort tiden til politiet på teite ting som dette. De er allerede neddynket i saker, og når tull som dette kommer i papirdunken, blir det bare enda mer.

Dette er enda et eksempel på hvorfor du skal holde deg unna dette:

Hvis det var frivillig så ANER jeg virkelig ikke hvor du skal anmelde? Jeg hadde sex med en som var 23 år når jeg var 14 (jeg sa til han at jeg var 19). Om noen hadde anmeldt han pga det hadde jeg aldri klart å leve med meg selv. Stakkars fyr!

Skrevet

Nå er vel den grensen der helst for å forhindre pedofili. Dette er ikke pedofili.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...