Gå til innhold

Gi brukte julegaver fra Finn.no osv

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg går på AAP og har lite penger. Derfor har jeg ikke mye penger å avse til julegaver. Jeg er ekstremt dårlig til å være kreativ, i tillegg sliter jeg med kraftig skjelving i hendene, så klarer ikke holde på med småting. Så jeg foretrekker å kjøpe gaver. Det er jo mye billig og fint som blir gitt bort/solgt billig på Finn.no og facebookgrupper, men er det ok å gi i gave? Tenker å kjøpe ting som pynteting, leker, klær, vesker. Jeg har kjøpt mye sånn selv og har alltid vært fornøyd.

Ville du selv mottatt en sånn gave?

Anonymous poster hash: 1a3ba...5a2
  • Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde ikke likt det nei.

Anonymous poster hash: 58594...7dc
  • Liker 3
Skrevet

Jeg synes at du heller skal være ærlig, og kjøpe noe billig nytt. Feks. sokker er gode, fine gaver som koster veldig lite. Noen pynteting er flotte å ta imot brukte, men jeg er litt mer skeptisk til klær osv. Du kan risikere noen bomkjøp da, og mye arbeid med å vaske de før du gir de videre.

To telysestaker feks. får du fint til under 30 kr i diverse billigbutikker.

• Liker 3
Skrevet

Tror heller jeg ville prøvd å finne noe på fks outlet, lagersalg, vareprøvesalg osv :) Mye fint å finne til en rimelig penge.

• Liker 5
Skrevet

Hva med å finne noe på salg? Følg med på netter etter tilbud. Du skulle ha handlet på black Friday, da var det jo masse tilbud :)

Skrevet

Enig med de over. Ene outlet butikken her solgte for en stund tilbake 2par ullvangsokker for 50kr. Det er knallbillig og en flott presang!

• Liker 1
Skrevet

Eller hva med å bestille noe fra feelunique? Eller så har jo de fleste parfymerier/hudpleisalonger osv gavepakker. Da kan du kjøpe en gavepakke med litt forskjellig produkter å dele opp i flere gaver :)

• Liker 2
Gjest Keikolina
Skrevet

Synes det høres bra ut TS, skal selv gi brukte leker til mine barn. Er sykt lei av leker som bare uansett blir liggende nedstøvet i lekekassa. Min mor får et nattbord jeg har malt om og samboer får golfsett kjøpt på finn.

Skrevet

Enig med de over. Ene outlet butikken her solgte for en stund tilbake 2par ullvangsokker for 50kr. Det er knallbillig og en flott presang!

Jeg ønsker meg alltid sokker til jul, helst ullsokker, og elsker slike gaver!

• Liker 4
Skrevet

Det kommer an på personen! Jeg selv har ikke mye imot brukte ting, selv om jeg har godt råd til å kjøpe nytt selv. Liker gjenbruk, men er ikke alle som gjør det dessverre.

Anonymous poster hash: 2e5b4...fe5
  • Liker 1
Skrevet

De som kjenner deg vet jo hva du sliter med, både økonomisk og fysisk. Tror de blir takknemlige for en liten gave av type god sjokolade, kaffe eller som nevnt over, telys. Og det beste av alt er at slikt har de fleste faktisk bruk for!

• Liker 2
Skrevet

Hadde nok ikke blitt overlykkelig av en brukt gave. Da hadde jeg blitt mer fornøyd om du spanderte en kaffe en dag :) Hvis du ikke har så god økonomi, så er det jo strengt tatt bare å droppe gave, eller gå på en billigbutikk å kjøpe noe dill og dall, heller det enn brukt.

• Liker 2
Skrevet

Mottaker vet jo ikke hvor det kommer fra...
Men det kommer ann på hva. Selv er jeg ikke så glad i nips og pynt og det er veldig personlig. Så jeg ville vært forsiktig med hva man gir der, om det er nytt eller gammelt. Flere har jo nevnt spiselige gaver, kan være like greit med en sjokolade (hvertfall for min del)

Skrevet

På netthandelen kan du også gjøre kupp :) Bare tenk på at frakt osv kommer i tillegg!

Skrevet

Hva med å finne noe på salg? Følg med på netter etter tilbud. Du skulle ha handlet på black Friday, da var det jo masse tilbud :)

Hele Black Friday salget gikk meg desverre hus forbi :(

De som kjenner deg vet jo hva du sliter med, både økonomisk og fysisk. Tror de blir takknemlige for en liten gave av type god sjokolade, kaffe eller som nevnt over, telys. Og det beste av alt er at slikt har de fleste faktisk bruk for!

Familien min vet faktisk ikke særlig mye om situasjonen min. De sitter litt høyt på strå, og nav og sånt er ikke noe det snakkes om, desverre. Derfor må jeg gi julegaver og gjøre andre "vanlige" ting, og heller ofre andre ting. TS

Skrevet

Tusen takk for mange gode råd, alle sammen :)

Når jeg sier jeg har dårlig råd, så mener jeg DÅRLIG råd. Hvis jeg skulle kjøpt sjokolade til noen, så kan det ikke bli en av de "fine, ordentlige" merkene. Det måtte blitt en liten Freia sjokolade eller First Price o.l.

Derfor jeg tenkte på å finne gratis ting på Finn/Facebook.

Mesteparten av det jeg eier selv av pynt, klær, vesker, smykker er derfra og jeg har alltid vært fornøyd. Er nøye med å se over tingene, og om selgeren og huset ser litt shabby ut, så kjøper jeg ikke. ts

• Liker 2
Skrevet

Som jeg sa, mottaker vet ikke hvor gaven kommer fra. Det er jo ikke akkurat et klistremerke med finn.no under tingen man kjøper. Så hvis du finner noe du synes ser bra ut og du har råd til, så hvorfor ikke :)

• Liker 2
Skrevet

Hvis det er nytt og ubrukt er det en ting, men brukte ting? Da er det bedre å si at man ikke har råd.

Ikke for det: Jeg har kjøpt julegaver til egen og svigerfamilien for 650 kr i år. Går også på AAP. Du klarer vel noe?

Anonymous poster hash: 71c30...b08
Skrevet

Vil si det kommer an på hvem gaven er til, og hva gaven er. Er dette noe du VET vedkommende blir glad for og har lyst på, og gjenstanden er i god stand, så syns jeg det er greit. Men å bare kjøpe noe fordi det er billig syns jeg ikke noe om. Det må ligge en klar tanke bak. Forøvrig tror jeg de fleste er ganske forståelsesfulle når det kommer til dårlig råd, og ikke ser ned på deg om du forklarer situasjonen. Ond et f.eks er familie du skal gi gave til kan det ho være et alternativ å spørre im dere kan kutte ut gaver i år og heller gjøre noe hyggelig sammen. Ut å spise sammen, gå på en forestilling eller noe. Da betaler alle sin egen del, og julegaven blir å tilbringe litt ekstra tid med hverandre.

Brukte julegaver til egne barn syns jeg er en annen ting. Helt ok i mine øyne. Har selv lett etter et brukt lekekjøkken til datteren vår, men fant innen vi likte så endte opp med å kjøpe nytt. Ikke fordi vi har utpreget dårlig råd, men fordi mange barneleker ikke rekker å bli utslitt før ungene går lei. Syns det spesielt er ok når man tenker på miljøet. Sportsutstyr hadde jeg også lett kjøpt brukt, de vokser jo så rask ut av det.

Skrevet

Hvis det er nytt og ubrukt er det en ting, men brukte ting? Da er det bedre å si at man ikke har råd.

Ikke for det: Jeg har kjøpt julegaver til egen og svigerfamilien for 650 kr i år. Går også på AAP. Du klarer vel noe?

Anonymous poster hash: 71c30...b08

650 har jeg absolutt ikke råd til. Budsjettet mitt er meget stramt og jeg må snu på hver krone. Håper på å klare det på ca 200, men da jeg er avhengig av veldig billige/gratis ting for å klare det.. ts

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...