AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #1 Del Skrevet 3. desember 2014 skal i mr pga en kneskade, og er livredd for dette) fått beroligende av lege) Blir man kjørt inn med hodet eller bena først inn i maskinen?? Har så angst for denne undersøkelsen, jeg har snakket med noen venner og de mente jeg ligger med hodet utenfor maskin.. er det noen som har vært gjennom en slik undersøkelse og kan si noe av erfaring:-(?? Anonymous poster hash: ad06c...93e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
umwar Skrevet 3. desember 2014 #2 Del Skrevet 3. desember 2014 Hos meg var det bare bena som var inni maskinen, mens overkroppen var ute Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #3 Del Skrevet 3. desember 2014 De kjører deg inn med bena først. Hodet er på yttersiden av maskinen. Anonymous poster hash: eb398...e8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #4 Del Skrevet 3. desember 2014 Jeg tok MR av mitt kne i en fot-MR maskin, alså at det var kun foten jeg puttet inni maskinen. Anonymous poster hash: 7d81d...11b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #5 Del Skrevet 3. desember 2014 tusen takk for svar!! da håper jeg virkelig at jeg slipper å måtte kjøres helt inn i maskin... den fot mr maskin hørtes veldig bra ut :-) men tør ikke håpe... Anonymous poster hash: ad06c...93e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
juliane Skrevet 3. desember 2014 #6 Del Skrevet 3. desember 2014 Jeg tok det for et par uker siden, og det var kun underkroppen som var inni maskinen. Ikke noe skummelt, det verste var å holde beinet helt stille, begynte selvsagt å klø to sek etter at vi starta. Det bråker mye, så jeg fikk på hørselvern. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #7 Del Skrevet 3. desember 2014 Som andre skriver; du kjøres inn med beina først. Du vil gå hørselvern med radio, om du ønsker. Si fra til radiografen som skal kjøre undersøkelsen at du er engstelig så h*n er obs på dette. Dette kommer til å gå helt fint, TS. Jeg kjører mange klaustrofobiske pasienter i MR, og for de aller, aller fleste går det mye, mye bedre enn de forventet Maskinen vil lage mange forskjellige dunke-lyder, dette er helt ufarlig. Det er UTROLIG viktig du ligger helt stille (med hele kroppen) under hver sekvens (forskjellige dunkelyder) hvis ikke blir bildene utydelige og en ny serie må tas, som tar noen ekstra minutter. Hele undersøkelsen tar mellom 10 og 20 minutter, avhengig av hvor mange sekvenser som skal tas Anonymous poster hash: dccbe...368 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå