AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #1 Skrevet 3. desember 2014 Noen som har fond og kan anbefale et? Skal begynne og spare i fond. Bankrådgiverene er ikke noe jeg stoler på og dem kan ikke anbefale noe uansett. Anonymous poster hash: db6b1...5c3
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #2 Skrevet 3. desember 2014 Men du stoler på vilt fremmede på et forum? Jeg sparer i Skagen-fondene, hvert fall. Kan ikke akkurat anbefale det, for jeg har bare fått beskjed av pappa om å spare der Anonymous poster hash: 377db...485
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #3 Skrevet 3. desember 2014 Indeks-fond. Disse har lavere gebyrer og historiske data tilsier at de færreste klarer å gjøre det veldig mye bedre enn indeksen. Kjøp gjerne et globalt indeksfond. Bl.a. KLP tilbyr indeksfond. Anonymous poster hash: 23957...1d5
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #4 Skrevet 3. desember 2014 Oki. Takk. Er dette en bra tid til og sette inn noen penger? Jeg skal begynner og spare, men har også 30.000kr jeg skal putte inn i fond. Ser usa har nye rekorder hele tiden. Skal jeg bry meg om dette? Anonymous poster hash: db6b1...5c3
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2014 #5 Skrevet 4. desember 2014 Det er umulig å spå om fremtiden. USA er generelt all-time-high så en korreksjon vil komme før eller senere. Kanskje lønner det seg å vente på dette, eller det kan hende prisene har steget mye før den tid slik at dagens priser ikke kommer tilbake. Norge er også relativt høyt, men stadig synkende oljepris setter press på den norske børsen som er veldig oljeavhengig. All historikk tilsier likevel at prisene vil stige på sikt. Det avhenger veldig av hvor lang tidshorisont du har. Tenker du 10-15-20 år fram i tid er sansynligheten størst for at prisene er mye høyere, men man kan aldri vite om det kommer et kjempekrakk. Jeg personlig ville spredd det over f.eks. et halvt år og spart 5000 kr per måned i 6 måneder mens resterende står på en høyrentekonto. På den måten senker du risikoen. Anonymous poster hash: 23957...1d5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå