AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #1 Skrevet 3. desember 2014 Eier en leilighet som jeg etterhvert har tenkt å leie ut, hvor mye skatt må man betale for å leie ut? Har planer om en del år. Jeg lurer også på hva som er en grei pris å ta for en 65 km stor leilighet, med veranda og hage. 2 soverom, 1 gang, 1 bad, 1 kjøkken og 1 stue. Vaskemaskin er i felleskjeller, men må ha egen vaskemaskin. (Hadde tenkt til å la noen av møblene mine stå (kjøleskap, komfyr, oppvaskmaskin, vaskemaskin, seng, kjøkkenbord, skrivebord og et par hyller) Har tenkt til å la folk med dyr få leie, normalt å ta mer pga slitasje?? Takk på forhånd Anonymous poster hash: fd52e...32b
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #2 Skrevet 3. desember 2014 Skriv hvor du bor i landet, så er det enklere å gi tips om pris. I tillegg, sjekk ut på finn.no hva lignende leiligheter i ditt område går for. Det med skatt vet jeg ikke, du får kikke på skatteetaten.no eller søk på google.no Anonymous poster hash: bf8e9...318 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #3 Skrevet 3. desember 2014 Skriv hvor du bor i landet, så er det enklere å gi tips om pris. I tillegg, sjekk ut på finn.no hva lignende leiligheter i ditt område går for. Det med skatt vet jeg ikke, du får kikke på skatteetaten.no eller søk på google.no Anonymous poster hash: bf8e9...318 Larvik, 2 km fra sentrum Anonymous poster hash: fd52e...32b
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #4 Skrevet 3. desember 2014 Skatten er avhengign av hvilke "sprell" politikerne gjør. Ved salg må du ha bodd 1 av de siste 2 årene i leiligheten ellers må du skatte av gevinsten ved salg. Leieprisen varierer alt etter hvor i landet leiligheten er plassert!Anonymous poster hash: b2abf...09a
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #5 Skrevet 3. desember 2014 Larvik, 2 km fra sentrum Anonymous poster hash: fd52e...32b Du får kikke på finn.no hva lignende går på. Ang dyr, så er det ikke vanlig å ta ekstra pga "slitasje". Det er sett på som normal slitasje, så lenge ikke dyrene river ned vegger ol, så gjør de virkelig ikke skade. Om skade oppstår så er det depositum som skal brukes Anonymous poster hash: bf8e9...318
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #6 Skrevet 3. desember 2014 Ang leie er område veldig viktig. Det er stor forskjell på om den ligger på beste vestkant i en stor by, eller indre Troms med 3 mil til nærmeste bensinstasjon. Men ville sett litt på Finn hva tilsvarende leiligheter leies ut for i ditt område. Ang dyrehold, så ville jeg ikke tatt høyere pris, men få det godt ned i kontrakten ang erstatning av ødelagt inventar og unormal høy slitasje. Anonymous poster hash: 28ee1...cfb
Gjest Herr Heftig Skrevet 3. desember 2014 #7 Skrevet 3. desember 2014 Satsen er 28% for inntektsåret 2013, og 27 % for 2014, men dette kan gå ytterligere ned.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #8 Skrevet 3. desember 2014 Har sjekket litt ut nå, og ser de fleste leiligheter ligger på rundt 8 - 9000 i nabolaget. Så hvis jeg ber om 9000, da inkludert tv, internett, strøm, vann og noe møbler i en 65 km stor leilighet, er det for mye syns dere? Den er i superpen stand, ekte tregulv og hele leiligheten er nettopp nymalt og ifjor oppusset vi badet, nytt tak i alle rom og splitter nye vinduer.? Ts Anonymous poster hash: fd52e...32b
Gjest Herr Heftig Skrevet 3. desember 2014 #9 Skrevet 3. desember 2014 Har sjekket litt ut nå, og ser de fleste leiligheter ligger på rundt 8 - 9000 i nabolaget. Så hvis jeg ber om 9000, da inkludert tv, internett, strøm, vann og noe møbler i en 65 km stor leilighet, er det for mye syns dere? Den er i superpen stand, ekte tregulv og hele leiligheten er nettopp nymalt og ifjor oppusset vi badet, nytt tak i alle rom og splitter nye vinduer.? Ts Anonymous poster hash: fd52e...32b Høres ut som du akn få 11-12 for den.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #10 Skrevet 3. desember 2014 Er det ikke skattefri inntekt med leieinntekter da?! Så lenge utleiedelen er mindre en hovedenheten, og at man bor i hovedenheten selv. Har aldri hørt om noe annet. Anonymous poster hash: ea6df...d87
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #11 Skrevet 3. desember 2014 Høres ut som du akn få 11-12 for den. Tusen takk for svar :D Anonymous poster hash: fd52e...32b
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #12 Skrevet 3. desember 2014 Er det ikke skattefri inntekt med leieinntekter da?! Så lenge utleiedelen er mindre en hovedenheten, og at man bor i hovedenheten selv. Har aldri hørt om noe annet. Anonymous poster hash: ea6df...d87 Det er firemannsbolig, så kommer ikke til å bo under samme tak Anonymous poster hash: fd52e...32b
Tbag Skrevet 3. desember 2014 #13 Skrevet 3. desember 2014 Har sjekket litt ut nå, og ser de fleste leiligheter ligger på rundt 8 - 9000 i nabolaget. Så hvis jeg ber om 9000, da inkludert tv, internett, strøm, vann og noe møbler i en 65 km stor leilighet, er det for mye syns dere? Den er i superpen stand, ekte tregulv og hele leiligheten er nettopp nymalt og ifjor oppusset vi badet, nytt tak i alle rom og splitter nye vinduer.? Ts Anonymous poster hash: fd52e...32b For din egen del ville jeg latt de som leier tegne eget strøm abonnement, da det er noe som varierer veldig. Egentlig tv og internett også, når jeg tenker meg om. Men det er jo en smakssak.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå