Gå til innhold

Lifesum - hvor nøyaktig er appen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har lastet ned appen Lifesum for å regne ut matinntak. Jeg lurer på hvor nøyaktig denne er? Noen som har erfaringer?

Her er et eksempel:
I dag har jeg spist frokost, lunsj, mellommåltider og middag. Har spist brødskiver, banan, klementiner, nøtter, yoghurt med havregryn og laks, grønnsaker og potet til middag. I følge lifesum-appen har jeg likevel bare fått i meg 944 kalorier.. Kan dette stemme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kommer jo an på mengden det da.

Har du veid maten, så du vet at du har lagt inn riktig vekt? Og har du tatt med smør på brødskiva, olje/smør i stekepanna osv?

Anonymous poster hash: 3bef2...d47

Skrevet

Den er like nøye som du er nøye når du legger det inn..

Anonymous poster hash: 70050...34c
Skrevet

Tatt med alt ja. Fra olje og svart kaffe til rett brødmerke og laksefiletmerke. Syns likevel det er veldig lite kalorier, for dette er ikke så annerledes enn mitt vanlige kosthold, og med dette inntaket, så burde jeg ikke ha så mye fett på kroppen som jeg har:P

Skrevet

Har brukt appen lenge, gått ned med den også, syns at den er flott! Du må bare være veldig nøyaktig med å veie alt o.l. Prøv scanneren framfor å lete etter matvarer som kanskje er feil. Også ville jeg sjekket innholdet sånn ca, av og til er det noen som har registrert matvarer feil i appen, har lagt merke til det flere ganger. Lykke til! :-)

Anonymous poster hash: 20534...059
Skrevet

Tusen takk! :) Skal scanne mer, men det jeg syns virker mest ustabilt er frukt og slikt. Vanskelig å scanne en banan :P

Skrevet

hehe ja ser den. Husk å skrell frukten først også, som banan, klementiner, osv. Bare det du spiser :-) Frukt skal stemme greit angående kalorier og sånt, tror ikke det er mye feil der iallefall!

Anonymous poster hash: 20534...059
Skrevet

Jammen da så! Tusen takk for tips! :)

Skrevet (endret)

Du må jo bare regne etter om det stemmer? Vei maten du legger inn og sjekk at den samme mengden står i matdagboka, og regn ut at kalorier osv stemmer med verdiene pr 100 gram vare - dette finner du enten på pakka hvis den har en næringsinnholdsangivelse, eller på feks matvaretabellen.no hvis det er feks frukt. Og regn til slutt sammen delsummene.

Endret av Pringle

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...