Reltos Skrevet 3. desember 2014 #1 Skrevet 3. desember 2014 (endret) Det er ikke guds bokstavelig ord som muslimer antyder. Dette er noe som har vært i konstant forandring (Om han hele tatt eksisterte) http://en.wikipedia.org/wiki/Historicity_of_Muhammad#Quran Gerd R. Puin's initial study of ancient Qur'an manuscripts found in Yemen led him to conclude that the Qur'an is a "cocktail of texts", some of which may have been existent a hundred years before Muhammad. He later stated that "these Yemeni Qur'anic fragments do not differ from those found in museums and libraries elsewhere, with the exception of details that do not touch the Qur'an itself, but are rather differences in the way words are spelled." Puin has stated that he believes the Qur'an was an evolving text rather than simply the Word of God as revealed in its entirety to the Prophet Muhammad in the seventh century A.D Historie er flotte greier Endret 3. desember 2014 av Reltos
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #2 Skrevet 3. desember 2014 Koranen er bare en "fornyelse" av Toraen/Bibelen. Gud forby at Guds profet skulle være født av en jødisk kvinne. "Og Gud sa til Abraham: Skap 3 religioner og få alle til å drepe hverandre for min skyld." Anonymous poster hash: dc24b...0ad 4
Reltos Skrevet 3. desember 2014 Forfatter #3 Skrevet 3. desember 2014 (endret) Koranen er bare en "fornyelse" av Toraen/Bibelen. Gud forby at Guds profet skulle være født av en jødisk kvinne. "Og Gud sa til Abraham: Skap 3 religioner og få alle til å drepe hverandre for min skyld." Anonymous poster hash: dc24b...0ad Abrahamittiske religionene i et nøtteskall i historisk betydning. Eneste forskjellen er at jødedommen og kristendommen er såpass sivilisert til å tilpasse et demokrati i nåtiden ved tanke på ny tolkning. Iforhold til hvordan den islamske teologien blir mer tilpasset til et teokratisert styresett. Som er grunnen til den massive muslimske terrorist bevegelsen til å prakke teokrati på andre land gjennom vold. Edit: Fant en video om han fyren "Gerd R. Puin" også. Som skiller "den tidligste koran manuskriften" med "Uthman" sin offisielle. Dette beviser at koranen er forandret gjennom tidens løp. Men så er det uansett slikt at "Uthman" beordret andre koraniske kilder å bli brent. Fordi det var noen som hadde flere kapitler av koranen og noen mindre, den offisielle i dag er på 114 kapitler. Mens noen hadde flere kapitler, så hadde noen mindre kapitler. Så den er ikke så godt tatt vare på sånn sett. Iallfall Kildene kommer ifra muslimske hadither som man kan lese i denne videoen her. Endret 3. desember 2014 av Reltos 1
Gjest Rhaegar Targaryen Skrevet 3. desember 2014 #4 Skrevet 3. desember 2014 Personlig synes jeg Hinduistiske og Buddistiske skrifter er mye mer interessante og fascinerende en Kristne, Muslimske og Jødiske skrifter Og nei bare fordi jeg synes der interessante og fascinerende betyr ikke at jeg tror på dem. 2
Reltos Skrevet 3. desember 2014 Forfatter #5 Skrevet 3. desember 2014 Personlig synes jeg Hinduistiske og Buddistiske skrifter er mye mer interessante og fascinerende en Kristne, Muslimske og Jødiske skrifter Og nei bare fordi jeg synes der interessante og fascinerende betyr ikke at jeg tror på dem. Har egentlig aldri hatt sans for hinduisme, men jeg liker buddhisme litt. Men tror selv ikke på dem
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå