Gå til innhold

Begynner å tvile på at FB ikke sladrer om snoking

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller kan det være tatt fra telefonlista?

For et par uker siden fikk jeg kontakt med en foretningsforbindelse. Han sendte meg et par SMS for å avtale et møte. Og vips poppet hans navn opp på min FB som forslag til venn.

Jeg har absolutt ingen ting felles med denne personen. Egentlig ikke jobbmessig heller. Bare helt tilfeldig at vi trengte en håndtverker nå og hyret inn han.

Så jeg lurer på om FB har kobla denne personen til min FB via telefonnummeret, eller om han har snoka på min profil. Jeg fikk forresten noen frekke tilbud av fyren etter endt arbeide :P

Anonymous poster hash: 08a60...078
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror facebook har en sånn "denne personen er innom profilen den, så kanskje det er en du kjenner?"-funksjon.

• Liker 2
Skrevet

Jeg vet ikke, men jeg tipper han har snoket på profilen din. Jeg får nemlig opp venneforslag på de jeg har snoket på profilen til, så det går sikkert begge veier :-)

Anonymous poster hash: 1a643...798
Skrevet

Åh. Da har jeg mange stalkere, for jeg får stadig opp forslag på venner som jeg overhode ikke har noe til felles med eller aner hvem er. Ikke har jeg så vanlig navn heller, men det kan jo være at det er en av de 3 andre her i landet de er ute etter. :fnise:

Anonymous poster hash: 35432...6d8
Skrevet

Jeg kikket på en bekjents profil (som jeg ikke er venn med). Han er selvstendig næringsdrivende og holder kurs om et spesielt tema, type yoga. Det står på siden hans. Etter det fikk jeg MASSE reklame fra forskjellige yoga-skoler.

Og etter å ha klikka på en kjole fra Nelly linket til her på forumet, sto Nelly med akkurat den kjolen øverst på reklamen i lange tider.

Anonymous poster hash: 76bcb...b8f

• Liker 1
Skrevet

Dette skjedde meg også, jeg hadde ringt kjæresten til broren min og etter det kom hun opp på min facebook uten at vi har noen felles bekjente eller at jeg har søkt henne oppe noensinne, eller hun meg. Spurte nemlig.

Skrevet

Akkurat. Det er for mange som opplever å få opp navn på tilfeldige folk. Jeg skal ærlig innrømme at jeg har snoka på venninner av daten og vips har de kommet opp som venneforslag hos meg. Så jeg kommer nok opp som venneforslag hos de også. Får nemlig ikke opp noe særlig av hans mannlige venner - kun jentevenner av han. Både de jeg har snoka på og helt tilfeldige andre jenter fra hans venneliste.

Anonymous poster hash: 08a60...078
Skrevet

Pga ting som dette vurderer jeg å legge ned hele fb-profilen (at fb registrerer snoking). Fordi man aldri vet hvor mye man utleverer seg. Plutselig en dag kan man vel se hvem som har besøkt profilen, uten at man blir spurt på forhånd av fb. Jeg tør nesten ikke søke opp noen lengre.

Anonymous poster hash: eae13...2ea

Skrevet

Hmmm...Jeg snoker MYE og når jeg nå sjekket mine venneforslag var det ingen av de jeg snoker mest på (flere ganger daglig) på den listen :)

Tror dere bare er litt paranoide :) Men vil dere være sikre lager dere en fake profil.

Anonymous poster hash: 12774...a4a
  • Liker 1
Skrevet

Kjære vene. Når man installerer en FB-app på mobilen gir man den tilgang til kontaktlista og SMS/MMS. Man sier altså til FB: "værsågod, forsyn deg fritt av hvem jeg har regelmessig eller tilfeldig kontakt med på mobilen min og bruk det til hva dere vil". Det gjør de, blant annet med å foreslå venner. Profilsnoking har som vanlig ingenting med det å gjøre.

Anonymous poster hash: 36e79...cc0
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...