AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #1 Skrevet 3. desember 2014 Når man har et langt fornavn (12 bokstaver, to navn) og et langt etternavn (17 bokstaver + bindestrek) i passet og i folkeregisteret: Hvordan løse det å bestille flybilletter og reisedokument når Internett elektronisk ikke godtar så lange navn? Når blir det problem med så langt navn? Passet må jo stemme med reisedokumenter og hva hvis navnet er for langt? Anonymous poster hash: 767f0...6fd
Leini Skrevet 3. desember 2014 #2 Skrevet 3. desember 2014 Jeg har 2 fornavn, og i tillegg til ett etternavn, har jeg beholdt det jeg hadde før jeg gifta meg. Det sistnevnte etternavnet (som da er et mellomnavn) dropper jeg. Har aldri hatt noe problem med det på hverken fly, utenlandsturer etc.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #3 Skrevet 3. desember 2014 Jeg er svensk og har fire fornavn og to etternavn og har aldri opplevd de problemene du beskriver. Anonymous poster hash: 89d79...1ce
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #4 Skrevet 3. desember 2014 Litt off topic, men hvorfor ha så mange navn? Presenterer dere med alle navnene, når dere presenterer dere også? Anonymous poster hash: f2158...fcc
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2014 #5 Skrevet 4. desember 2014 Litt off topic, men hvorfor ha så mange navn? Presenterer dere med alle navnene, når dere presenterer dere også? Anonymous poster hash: f2158...fcc Ja det har jeg funderat på mange ganger også. Er vel bare en innarbeidet tradisjon. De fleste har tre fornavn og noen fire... Personlig så bruker jeg til daglig bare mitt andre fornavn og siste etternavn. Anonymous poster hash: 89d79...1ce
Sugar&Spice Skrevet 4. desember 2014 #6 Skrevet 4. desember 2014 Hva gjør datteren til Morten Abel? Hun heter jo "Ella Dorthea Joppeline Navaho Snowflake Abel Sandnes Knutsen"
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2014 #7 Skrevet 4. desember 2014 Når man har et langt fornavn (12 bokstaver, to navn) og et langt etternavn (17 bokstaver + bindestrek) i passet og i folkeregisteret: Hvordan løse det å bestille flybilletter og reisedokument når Internett elektronisk ikke godtar så lange navn? Når blir det problem med så langt navn? Passet må jo stemme med reisedokumenter og hva hvis navnet er for langt?Anonymous poster hash: 767f0...6fd Maren-A. Adolfsen-Johannessen, eller bare M-A. Adolfsen-Johannessen? Ellers tenker jeg at å drive og konstruere lange etternavn med bindestrek, er bare å plage seg selv..... Bli nå enig om hva det ene navnet skal være, og ferdig med det! Ellers vil jeg tro at Morten Abels datter fint kan hete Ella Knutsen. Anonymous poster hash: eca81...ddb
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2014 #8 Skrevet 5. desember 2014 Hva gjør datteren til Morten Abel? Hun heter jo "Ella Dorthea Joppeline Navaho Snowflake Abel Sandnes Knutsen" Hun har i hvert fall større problemer enn å bestille flybilletter. Blant annet det problemet det er å hete Ella Dorthea Joppeline Navaho Snowflake Abel Sandnes Knutsen. Men jeg er enig, det må være temmelig upraktisk. Anonymous poster hash: f3df7...a49
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2014 #9 Skrevet 6. desember 2014 Men hvis navnet i passet ikke ser eksakt likt ut som på flybilletten kan man bli nektet adgang? Og når datasystemene ikke godtar lange navn - da kan man ikke reise noe sted utenlands? Anonymous poster hash: 767f0...6fd
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2014 #10 Skrevet 6. desember 2014 Hun har i hvert fall større problemer enn å bestille flybilletter. Blant annet det problemet det er å hete Ella Dorthea Joppeline Navaho Snowflake Abel Sandnes Knutsen. Men jeg er enig, det må være temmelig upraktisk. Anonymous poster hash: f3df7...a49 Snowflake? Er dette et tullenavn? Anonymous poster hash: f5dd6...9b9
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2014 #11 Skrevet 7. desember 2014 Jeg har ett fornavn, ett mellomnavn og ett etternavn. Mellomnavnet er langt. Bestiller med Kari A. som fornavn og Hansen som etternavn. Du kan sikkert bestille med Kari A. på fornavn og B.-Hansen på etternavn. Anonymous poster hash: 4990d...09d
Alice123 Skrevet 7. desember 2014 #12 Skrevet 7. desember 2014 Alt mwllom første fornavn og siste etternavn er bare bokstaver. Eks.: Alice M. U. S. A. Navnesen
AnonymBruker Skrevet 7. desember 2014 #13 Skrevet 7. desember 2014 Jeg har fornavn på 8 bokstaver, mellomnavn 8 bokstaver og etternavn 4 bokstaver. Ofte når jeg er ute og flyr blir deler av navnet kuttet, og det står bare første halvdel av det. Har aldri opplevd noen problemer med det. Anonymous poster hash: 49e67...fef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå