AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #1 Skrevet 3. desember 2014 Jeg har ei storveis jente som i det store og hele hører på meg. Men når det kommer til leggetid så drøyer hun tiden med å bruke lang tid på å kle av seg, bruke tid med å gå på do og vaske seg og pusse tenna. Hun kan også finne på å svare frekt. Jeg skulle ønske hun var litt raskere og ikke svare frekt. Problemet er at jeg blir irritert og det gjør ikke situasjonen noe bedre. Jeg har bestilt meg boken dw utrolig årene. Men tar gjerne tips i mot mens jeg venter. Hun er forresten tre år gammel.Anonymous poster hash: 2e202...619
Leini Skrevet 3. desember 2014 #2 Skrevet 3. desember 2014 (endret) Velkommen til foreldrenes verden Veldig vanlig. Minsten her er utrolig treg, men vi løste det med å lese på senga om han var rask. Han elsker å bli lest for, så det var stor motivasjon for ham. Han fikk roet seg ned, og han syntes også denne stilletida var den beste til å fortelle om ting som hadde skjedd i løpet av dagen. Munnbruk har det heldigvis vært lite av, men nå er jeg nok temmelig streng i så måte. Ikke godta det, men fortell at det er stygge ord som gjør andre lei seg. Endret 3. desember 2014 av Leini
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2014 #3 Skrevet 4. desember 2014 Hvor gammel er hun? Når det gjelder munnbruk må dere bare fortelle henne gang på gang at slike ord skal man ikke bruke/slik skal man ikke snakke. Leser dere for henne på kveldstid før hun skal sove? Om hun skulle trasse veldig/bruke for lang tid før hun hører på deg med tanke på munnbruken kan du fortelle henne at du ikke kommer til å lese for henne etterpå dersom hun snakker slik mer. Dere bør nok også kanskje trene henne på å si unnskyld etter slik munnbruk selv om jeg forstår veldig godt at det er lett å bli irritabel, og det kan ta tid før ungen sier unnskyld. Anonymous poster hash: c2b07...5fa
Kittykat Skrevet 5. desember 2014 #4 Skrevet 5. desember 2014 (endret) Dette er en kjent situasjon, ja Alt blir plutselig viktig ved leggetid. De skal bruke lengst mulig tid på å kle av seg, pusse tenner, spørre spørsmål om alt i universet, hvorfor ditt og hvorfor datt Klart man kan bli lettere irritert, men husk at hun kun er 3 år. Det blir bedre med årene Jeg har 3 barn som nå er i alderen 10-15 år. Nå bruker de 5-10 min på kveldsstellet, mens de brukte sikkert 3-4 ganger så lang tid når de var samme alder som datteren din. Trassen i seg selv er grei nok, det er jo en fase, men man må lære barnet at det er ikke greit å svare frekt. Men hva vil frekt si? Hva sier hun til deg? Endret 5. desember 2014 av Kittykat
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå