Gå til innhold

Apparater til hjemmetrening? Trenger hjelp..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker å trene mage-rumpe-lår-regionen og ønsker å begynne med hjemmetrening. Men vet ikke hva slags apparater det lønner seg å investere i?

Før så hadde jeg en "thing" for treningsapparater, så kjøpte mye rart, men ble ikke brukt noe særlig. Sykkel, step-maskin, vibrasjonsplate, sit-ups-matte.. Bare tull..

Kunne tenkt meg Ab Circle eller romaskin, og kettlebell.

Men trener man vanligvis med èn kettlebell eller to? Jeg har ikke peiling på hva jeg burde få tak i..

Anonymous poster hash: 3a1a4...c41
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Første treningsapperatet jeg kjøpte meg var ei elipsemaskin. Den er veldig effektiv for å trene hele kroppen. I tillegg så kjøpte meg meg også handmanualer og ei yogamatte for å gjøre øvelser på gulvet.

For 2 år siden så kjøpte jeg tredemølle. Nå bruker jeg bare tredemølle og håndmanualer, og føler jeg får trent godt hele kroppen. Gjør også øvelser på gulv, som utfall og mageøvelser.

Har også en 2kg rockering som jeg synes er effektiv på magen/midjen.

Kettlebell har jeg aldri testet ut, men vet det finnes mange videoer på nett du kan følge.

Venninna mi har romaskin, hun er veldig fornøyd med den. Tar ikke så stor plass heller da den kan klappes opp når den ikke er i bruk.

Gjest Strandet
Skrevet (endret)

Apropos manualer, hvis man legger to manualer på gulvet og legger en fille rundt hvert håndtak, så er det nesten artig å ta push ups.

Eh, ok jeg skjønner nå litt seint at mine manualer har en litt rar form. De er ikke runde som mange manualer kanskje er, det tenkte jeg ikke på da jeg begynte å skrive denne posten.

Endret av Strandet
  • Liker 1
Skrevet

Jeg bruker manualer mest, men tenkte å gå til innkjøp av strikk neste for rumpe- og lårøvelser.

Anonymous poster hash: 5c13a...bb7
Skrevet

Jeg bruker manualer mest, men tenkte å gå til innkjøp av strikk neste for rumpe- og lårøvelser.

Anonymous poster hash: 5c13a...bb7

Strikk? :)

Skrevet

Jeg ønsker å trene mage-rumpe-lår-regionen og ønsker å begynne med hjemmetrening. Men vet ikke hva slags apparater det lønner seg å investere i?

Før så hadde jeg en "thing" for treningsapparater, så kjøpte mye rart, men ble ikke brukt noe særlig. Sykkel, step-maskin, vibrasjonsplate, sit-ups-matte.. Bare tull..

Kunne tenkt meg Ab Circle eller romaskin, og kettlebell.

Men trener man vanligvis med èn kettlebell eller to? Jeg har ikke peiling på hva jeg burde få tak i..

Er utrolig hvor mye øvelser du kan gjøre i en slynge. Og hvis du kjøper en sånn vekt som man kan ta markløft med så har du kommet ganske langt. Jeg trente med personlig trener, og han brukte veldig mye slynge, markløft og utfall. Altså ting man ikke trenger all verden for å gjøre annet enn en slynge og en vekt.

Anonymous poster hash: e85d5...213

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...