AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #1 Skrevet 3. desember 2014 Hei Jeg er en frustrert hår-sparende jente som går til friøsren hver 7-8.uke. Det er helt meningsløst: jeg klipper av den lengden som jeg har spart siden forrige gang jeg klipte meg. og ennå sier frisøren "klipp deg jevnlig så blir det langt".. Det er ulogisk: vokser håret mitt 3cm på 3 måneder, og du klipper av 3cm så er vi på 0. Det er enkel matte. Så nå vurderer jeg bare å slutte å klippe håret og se hva som skjer. Kanskje klippe bittelitt 1-2 ganger i året. Noen som har prøvd lignende? Anonymous poster hash: f7f26...fd7 1
Miss Lucky Skrevet 3. desember 2014 #2 Skrevet 3. desember 2014 Jepp. Er eneste måten for mitt hår å bli lengre på 2
SRC Skrevet 3. desember 2014 #3 Skrevet 3. desember 2014 Jeg stusser mitt hver 6 måned bare for å få vekk slitte tupper, og håret mitt ser kjempebra ut, og har endelig blitt ordentlig langt (til midt på ryggen ca.) Bare tull at man må stusse så utrolig ofte, jeg som gjør det 1-2 ganger i året har ikke verken slitt, stygt eller livløst hår 7
Study Skrevet 3. desember 2014 #4 Skrevet 3. desember 2014 Jeg klipper meg max 2 ganger i året, og håret mitt er ikke kjempeslitt når jeg er hos frisøren og håret mitt er blitt rimelig langt. Har aldri gjort sånn hver 6-8. uke som mange frisører sier. Sikkert mest for å tjene penger.. Men det funker iallefall for meg med max 2 ganger i året! billigere også ;-) 1
skruf Skrevet 3. desember 2014 #5 Skrevet 3. desember 2014 Jeg har langt hår til midjen, og klipper håret 2 ganger i året. Det er faktisk nesten ikke slitt, selv om det går 6mnd mellom hver gang. Var nettopp og stusset nå, og da har jeg ikke stusset håret siden februar. Frisøren var overrasket over hvor lite slitt det var, hun trengte knapt nok å klippe av en liten centimeter. Hvis du driver å clipper håret annenhver måned så blir det jo aldri langt. Men, viktig at du tar godt vare på håret for å unngå at det blir slitt. Unngå mye føning og glattetang, bruk gode produkter og kur håret regelmessig. Sov gjerne med ei slakk flette siden løst hår om natta sliter mere på håret (tips jeg fikk fra frisøren). Hvis du må føne og glatte så bruke varmebeskyttende produkter. Og, bruk ei god hårbørste! Personlig så foretrekker jeg tangle teezer. 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #6 Skrevet 3. desember 2014 Klipper selv maks 2 ganger i året! Har spart hår fra skulderlengde til midjen nå, og det virker å ikke gå til frisøren!!!! Anonymous poster hash: 92f5e...97f
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #7 Skrevet 3. desember 2014 Klipper selv maks 2 ganger i året! Har spart hår fra skulderlengde til midjen nå, og det virker å ikke gå til frisøren!!!! Anonymous poster hash: 92f5e...97f Hvor lang tid tok det? Anonymous poster hash: f7f26...fd7
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #8 Skrevet 3. desember 2014 Flott å se at det er så mange som gjør det slik jeg planlegger og at det fungerer! Må nesten nevne at jeg striper håret blondt. Jeg bruker hårolje, dusjer håret 2 g/uka, kurer det hver gang, og jeg må føne det. Hvis jeg bare lufttørker det i Norge (i land med høy luftfuktighet får jeg fine bølger/krøller derimot) så blir det bare krusete, og det ser ut som at håret er rett og slett kjempe slitt (men det er det ikke). Så jeg kan nesten ikke slutte å føne det føler jeg.. Vil dette ødelegge så mye? (jeg bruker varmebeskyttelse) Anonymous poster hash: f7f26...fd7
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #9 Skrevet 3. desember 2014 Flott å se at det er så mange som gjør det slik jeg planlegger og at det fungerer! Må nesten nevne at jeg striper håret blondt. Jeg bruker hårolje, dusjer håret 2 g/uka, kurer det hver gang, og jeg må føne det. Hvis jeg bare lufttørker det i Norge (i land med høy luftfuktighet får jeg fine bølger/krøller derimot) så blir det bare krusete, og det ser ut som at håret er rett og slett kjempe slitt (men det er det ikke). Så jeg kan nesten ikke slutte å føne det føler jeg.. Vil dette ødelegge så mye? (jeg bruker varmebeskyttelse) Anonymous poster hash: f7f26...fd7 Jeg klipper meg to ganger i året maks, sjeldent slitt, og jeg føner det ca hver dag uten å bruke noe beskyttelse. Tror ikke det har så mye å si? Ikke for meg iallefall :-) Anonymous poster hash: 6d457...582
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #10 Skrevet 3. desember 2014 Jeg klipper meg 1-2 gagner i året. Håret mitt er lite slitt. Men jeg farger ikke håret og varmebehandler (føner/retter osv) det veldig sjelden, så jeg sliter lite på håret mitt. Anonymous poster hash: 5c9f5...d4f
Miss Lucky Skrevet 3. desember 2014 #11 Skrevet 3. desember 2014 Du kan jo vurdere å spandere på deg en brasilian frizz out ( som ikke er det samme som antipermanent eller de gammeldagse keratinbehanlingene) så slipper du å både føne og rette håret etter hårvask, og dermed unngår du mye slitasje. Det sies også at selve behandlingen i seg selv gjør håret mer slitesterkt.
Christiania_Oslo Skrevet 3. desember 2014 #12 Skrevet 3. desember 2014 Jeg klipper håret kun når jeg vil ha en ny frisyre. Ellers så bruker jeg hårolje, kjøper en med jasminduft og tar i tuppene. Når jeg vasker håret bruker jeg kun balsam.
Gjest lillelarve Skrevet 3. desember 2014 #13 Skrevet 3. desember 2014 Jeg klipte ikke håret på 3 år og da var håret nede med rumpa (fra skulderkort til rumpa) Så det hjalp! Men jeg har/hadde veldig sunt hår da! Så jeg trengte ikke klipp. Jeg blekte det i 2013 og etter det har ikke håret vært det samme. Nå klipper jeg det oftere (nå har jeg skulderkort hår...). Men skal jeg slutte å vaske det for ofte, ikke bruke varme i håret og ikke klippe det. Så skal jeg se hvor langt det blir
FriCol Skrevet 3. desember 2014 #14 Skrevet 3. desember 2014 Jeg har sluttet å gå til frisør, finner frem kjøkkensaksa og tar tuppene littegrann når jeg føler for det, kanskje 2-3 ganger i året, mitt har blitt mye lengre, og det er ikke så veldig slitt heller Kunne kanskje hatt godt av å stusse tuppene litt nå, men det kan vente Jeg fikk forøvrig beskjed av min frisørvenninne at hvis jeg ville spare til lengre hår så holder det å klippe det hver tredje måned, det er fullstendig unødvendig å klippe det hver 6-8 uke
småsei Skrevet 3. desember 2014 #15 Skrevet 3. desember 2014 (endret) Klart det ikke hjelper når du klipper bort det som blir spart ut etterhvert. Har selv langt hår. Klipper meg 1-2 ganger i året. Har sundt hår. Vasker det max 1 gang i uka. Bruker butikk shampoo og balsam. Bruker kokosolje i hodebunnen over natta 1 gang i mnd. Det er ikke noe hokuspokus Endret 3. desember 2014 av småsei
Gjest Aella Skrevet 3. desember 2014 #16 Skrevet 3. desember 2014 Jeg klipper meg ca hvert andre år =P
Lillesiren Skrevet 3. desember 2014 #17 Skrevet 3. desember 2014 Klipp det hver 4 mnd og klipp da kun 1 cm:) Det funket hvertfall bra for meg, håret har nå klatret ned mot midten av ryggen og holder seg overraskende tykt og sunt:) Har tidligere bare klippet meg sjeldent og da har håret vært superslitt lenge før det har blitt så langt som nå
Djungelvrål Skrevet 4. desember 2014 #18 Skrevet 4. desember 2014 Hva er poenget med å klippe håret hver 7-8 uke?
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2014 #19 Skrevet 4. desember 2014 Ja, før når jeg ikke hadde så slitt hår klippet jeg meg stort sett en gang i året. For meg er det ikke logisk at håret inntil hodet ikke vil vokse fordi det i bunnen er slitt? Anonymous poster hash: bf1e6...424
Kraula Skrevet 4. desember 2014 #20 Skrevet 4. desember 2014 Går til frisøren 1-2 ganger i året, kanskje en gang pr halvannet år på det lengste. Stusser litt tupper selv når det blir slitt. Bruker en god del 'reparerings'-produkter (Toni&Guy eller noe) i året før jeg stusser tuppene, slik at jeg slipper å ta så mye/at ikke så mye blir slitt. Har også begynt å vaske håret sjeldenere, noe som hjalp veldig i forhold til hvorvidt tuppene ble slitt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå