Nutriti Skrevet 3. desember 2014 #1 Skrevet 3. desember 2014 Jeg gleder meg til jul, men mangler fortsatt å få julestemning :-( vanligvis kommer den når adventstiden er her, men ikke denne gangen. Det er sikkert fordi vi er midt i oppussing av et hus og at leiligheten nå er et eneste stort kaos siden vi skal flytte inn i huset til jul. Men dessverre er vi nok ikke inne før siste helgen før jul. Derfor hadde det vært så hyggelig å høre litt om hvilke juletradisjoner dere har? Kanskje julestemningen kommer tilbake :-) Skriv om hva som er viktig for deg i julen. Hva gleder du deg til?
Lalunaa Skrevet 3. desember 2014 #2 Skrevet 3. desember 2014 Lage julegaver med ungene, se på julekalenderen på NRK, bake.... Slik som i dag, brett på brett med pepperkaker( skal på juleavslutning med minste jenta imorgen og skal ha med noe til koldtbord med søtmat). Pynte, tenne anvendts lys, julekalender, julegave handel, pakke inn julegaver med julemusikk og gløgg.... Vi pleier også å ha juleverksted med venner.
Eneri Skrevet 3. desember 2014 #3 Skrevet 3. desember 2014 Bake med ungene, se på julefilm sammen og drikke gløgg eller kakao, bake med ungene og søstra mi m barn, lage drops, pynte pepperkakehus, gå på teater. Skjønner godt at julestemninga lar vente på seg når dere jobber som dere gjør med hus. Gi deg selv små oaser med litt julestemning; kan være nok å rydde bordet, pynte med adventsduk og tenne stearinlys. Dere kan jo høre på julemusikk mens dere pusser opp, drikke gløgg når dere tar pause, brenne kongerøkelse osv. Gratulerer med nytt hus! Det er jo "en klassiker" å ha som mål å komme inn i nyhuset før jul, vet mange som hadde så hard innspurt at de var hulke-slitne på julaften. Dere får legge lista litt lavere i år; kjøpe ferdige julekaker eller få kaker hos andre. Huset vil jo være rent og fint da når dere flytter inn!
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #4 Skrevet 3. desember 2014 Jeg har en juletradisjon med at vennegjengen samles like før jul, så har vi juletre, spiser grøt med mandel og har marsipangris som premie, drikker gløgg, baker pepperkaker med melis og nonstop, og så åpner vi faktisk pakkene fra hverandre den dagen:) Er kjempekoselig! Anonymous poster hash: cd982...d2f 1
Arkana Skrevet 3. desember 2014 #5 Skrevet 3. desember 2014 Bake pepperkaker og pepperkakehus (som de får overpynte som de vil) med barna. Går på teater. Juleverksted (i fjor laget vi en hel dorullnissefamilie som stod utstilt i vinduet). Går nissemarsj. Pynter hus og juletre sammen lille julaften og så setter vi fram mat til nissen før de legger seg (og han legger igjen spor på tallerkenen så vi ser han har vært). Hjemmelaget pakkekalender, julestrømpe når de våkner julaften. Sene kvelder med brettspill hele julen (og vi voksne fortsetter etter at barna er i seng).
Engel Skrevet 4. desember 2014 #6 Skrevet 4. desember 2014 Jeg gleder meg til julefilmer, baking, lage julepynt med ungene nå før jul. Og pynte hus og tre med ungene på lille juleaften. Duften av gran i nyvasket hus... Og til juleaften i pyntet hus sammen med svigers. God mat og hyggelig prat. Og ikke minst gleder jeg meg til å åpne gavene fra ungene, med ting de har lagd selv på skole og barnehage. Se gleden i øynene deres når mamma liker gaven. Det er jo de beste gavene man kan få! Gleder meg til mye tid med familien i romjula. Sene frokoster, spille spill med ungene, lese bøker, se film med min kjære på kvelden. Spise mannens deilige, hjemmelgde konfekt. Ha god tid....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå