AndreasBR Skrevet 12. desember 2014 #41 Skrevet 12. desember 2014 Mitt tips til TS, ikke stirr i lyktene til møtende biler! Jeg er rimelig sikker på at TS ikke gjør det heller... Man blir blendet uansett hvor man ser, noen steder litt mer enn andre, men man blir like mye blendet.
Gjest brutal_mann Skrevet 12. desember 2014 #42 Skrevet 12. desember 2014 Jeg er rimelig sikker på at TS ikke gjør det heller... Man blir blendet uansett hvor man ser, noen steder litt mer enn andre, men man blir like mye blendet. Tja, i så fall får en vaske frontruta på innsiden også. 1
AndreasBR Skrevet 12. desember 2014 #43 Skrevet 12. desember 2014 Tja, i så fall får en vaske frontruta på innsiden også. Snakk om random som har null relevanse til det vi skriver om.
Gjest brutal_mann Skrevet 12. desember 2014 #44 Skrevet 12. desember 2014 Snakk om random som har null relevanse til det vi skriver om. Finn frem fysikkbøkene og finn kapittelet om lys og brytning. 3
AndreasBR Skrevet 13. desember 2014 #45 Skrevet 13. desember 2014 Det er en ting jeg ønsker å si! Og det er at jeg fant ut idag at jeg har automatiske fjernlys! De slår seg på dersom det ikke kommer bil og veien ikke er opplyst fra før. Om jeg kjører med dem på, og møter på en bil slår de seg av automatisk, og deretter på igjen ETTER bilen har passert.
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2014 #46 Skrevet 13. desember 2014 inni h.... Er dere ikke ferdig med de langlysa ennå. Anonymous poster hash: aed3f...935 1
Gjest Hummels Skrevet 13. desember 2014 #47 Skrevet 13. desember 2014 (endret) Jeg blinker alltid på biler som glemmer å slå av fjernlyset! Jeg blir også helt blendet når de setter på før de har passert. Så irriterende!! Endret 13. desember 2014 av Hummels
Adhara Skrevet 15. desember 2014 #48 Skrevet 15. desember 2014 Ryddet for forherligelse av voldsbruk, personangrep, ab-hets, samt svar til alt dette. Irrlys, mod.
Gjest Sprettballen Skrevet 15. desember 2014 #49 Skrevet 15. desember 2014 Jeg ser at det er lenge siden jeg kjørte med sjåførlærer. Da jeg kjørte opp lærte jeg at vi skulle vurdere hastighet og reaksjonstid for når vi skulle sette på langlysene. Kjørte vi i 80 km/t, og vi satte på langlysene 1-2 billengde (5-10 m) før vi passerte bilen, ville reaksjonstiden (< 0,5 sekund) tilsi at langlysene ble slått på omtrent samtidig som vi passerte føreren av motgående bil, slik at fører ikke ble blendet. Da var veien var tilstrekkelig opplyst, og trafikksikkerheten ivaretatt. Dess lavere hastighet, dess lenger kunne vi vente før vi satte på langlysene. Problemet for min del var å vurdere avstanden nøyaktig, og da sa sjåførlæreren at heller 0,5 sek for sent, enn 0,5 sek for tidlig. 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå