Gjest ung mor Skrevet 26. juli 2004 #1 Skrevet 26. juli 2004 har hatt en svært! turbulent graviditet påfølgt av en voldsom fødsel.. men det er først nå etter litt over ett år at jeg "har fått det opp" .. sliter litt med hva jeg opplevde, redslene og er redd for hva som evt er galt med barnet mitt.. er sammen med barnefaren, men vil ikke snakke med han om det - redsel for å plage han, ol... Har noen venninner jeg prater endel med, men føler at jeg ikke vil mase på dem heller.. På en måte så synes jeg at jeg har fått snakket nok med omgivelsene mine (fam+venner) om det traumatiske - men lurer litt på om det vil gå vekk igjen av seg selv.. selv om jeg på en måte ikke tror det.. vil ikke oppsøke proff. hjelp, da jeg ikke tror på det iforhold til denne saken.. men som sagt føler jeg at det nå er veldig klart for meg hva som skjedde... hadde trodd dette var noe jeg bare ville komme over - jeg fikk tilbud av jordmor om sånn "kom etter fødslen, når dere er hjemme igjen, prat" der vi sammen skulle ha gått sammen alt.. kan legge til at bekkenet mitt også ble ødelagt v/fødslen og først nå begynner jeg å kunne fungere normalt.. noen som har vært her?
Gjest Anonymous Skrevet 26. juli 2004 #2 Skrevet 26. juli 2004 Hvorfor ikke snakke med helsesøster? Du er jo der i forbindelse med kontroller, så da kan det være en fin anledning til å snakke med henne om det.
Ruby Skrevet 28. juli 2004 #3 Skrevet 28. juli 2004 Hvis du er flink til å skrive, så skriv ned alle følelsene dine som du har ang. graviditeten og fødselen. Selv om du ikke får snakket med noen, så får du det ut, det kan hjelpe veldig godt. Tiden leger alle sår, og tenk bare på det lille vidunderet du har som er resultatet. Prøv så godt du kan å legge det bak deg, det som har skjedd har skjedd. Få følelsene dine ned på papir. Lykke til!
Gjest Anonymous Skrevet 28. juli 2004 #4 Skrevet 28. juli 2004 Jeg råder deg til å ta imot hjelpen som blir tilbydt,snakk med venner,helsesøster eller skriv ned alt sammen. Traumatisk fødselsopplevelse er helt forferdelig,jeg fikk en voldsom stygg opplevelde på sykehuset for over 16 år siden og når jeg har født de andre barna mine så har skrekken og angsten tatt overhånd ved hver fødsel. det er kjempevondt. Jeg forstår deg. :blomst_opp: :dagensrose:
Gjest ung mor Skrevet 28. juli 2004 #5 Skrevet 28. juli 2004 huff.. stakkars deg, husker godt på sykehuset.. på nabo rommet var det en dame - som skrek - og hun skrek som hun var nær døden.. selv var jeg så sliten og antagelig opplevde jeg det på en annen måte - men jeg skrek ikke... (pusta VILLT) synes synd på henne.. noe av det fæleste var vel når de mista hertelyden til babyen min over lengere tid... pustet lettet ut når den kom sakte tilbake.. Men det var ganske fælt å endelig klare å få han ut, og ikke høre han skrike.. (jeg visste at det ville ta litt tid, men dette var leenge) etter behandlig av jordmor, kom endelig de første skrikene.. skal ikke plage dere med mer! Men jeg er glad jeg slipper føde engang til, egentlig veldig ambivalent forhold til det :cry: fikk beskjed rett etter fødslen at en ny fødsel for meg kommer ikke på tale.. noe flere forskjellige fagpersoner har sagt seg enig i siden.. synes likevel at det er ekkelt å komme etter så lang tid til helsesøsster med dette..
Gjest Anonymous Skrevet 28. juli 2004 #6 Skrevet 28. juli 2004 Har du blitt gravid på tross av at fagpersoner har sagt at du ikke burde? Eller misforstod jeg?
Gjest ung mor Skrevet 28. juli 2004 #7 Skrevet 28. juli 2004 da har du misforstått. jeg har fått barn, er ikke gravid! skjønner?
Gjest Anonymous Skrevet 28. juli 2004 #8 Skrevet 28. juli 2004 Sorry, leste en gang til jeg ordentlig. Men for å komme til saken. Alle traumatiske opplevelser kan komme tilbake hvis man ikke får bearbeidet dem. Sånn sett trenger du ikke å synes det er flaut eller noe bare fordi det har gått et år. Helseøster har helt sikkert vært borti lignende tilfeller. Jeg ville snakket med henne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå