AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #1 Del Skrevet 3. desember 2014 Har vært hos øyelege og ble anbefalt å kjøpe et par briller for å avlaste kontaktlinsebruken litt. Var hos Synsam og fant en ok innfatning. Totalpris for brille, med tynne ripe og refleksbehandlede glass 5420,- (husker ikke merket på infatningen, men det var noe helt ordinært). Gikk videre til Specsavers. Fant en innfatning fra Tiger og Sweden. Pris med tilsvarende glass som hos Synsam, 1795,- Hvorfor den voldsomme prisforskjellen? Tør jeg å kjøpe de rimelige hos Specsavers? Har jo brilleseddel fra øyelegen så det er ikke snakk om synstest her. Er det noen som har noen erfaringer å dele?Anonymous poster hash: 21de9...0be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #2 Del Skrevet 3. desember 2014 Sorry: Tigers of Sweden.Anonymous poster hash: 21de9...0be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Flunka Skrevet 3. desember 2014 #3 Del Skrevet 3. desember 2014 Har bare hört positivt om speccsavers. Er vel forskjell i pris pga forskjellige merker og butikker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #4 Del Skrevet 3. desember 2014 Har bare hört positivt om speccsavers. Er vel forskjell i pris pga forskjellige merker og butikker Så bra . Men Tiger of Sweden går vel for å være kvalitet tror jeg. Tror jeg skal driste meg til å prøve Specsavers. Er jo veldig stor prisforskjell. Kan helt fint pruke de pengene jeg sparer på noe annet nå i disse juletider...Anonymous poster hash: 21de9...0be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #5 Del Skrevet 3. desember 2014 Har aldri vært kunde hos Synsam, men har i alle fall vært fornøyd med både briller og kundeservice fra Specsavers Anonymous poster hash: 15660...4c3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #6 Del Skrevet 3. desember 2014 Kjøpte briller hos Specsavers i dag for 1095 kr. Må bruke de hver dag. Veldig fine briller! Anonymous poster hash: 0ec99...8ef Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #7 Del Skrevet 3. desember 2014 Har du vært hos Brilleland? Valget mellom Synsam og Specsavers bør avgjøres på bakgrunn av hvilken styrke du har på glassene dine. Specsavers er ok for glassstyrker som er innefor standarprisnen deres, men med glass som må spesialbestilles, pga. Høy styrke/sylinder, så bommer de ofte, og avhjelper dårlig feil de selv har ansvar for. Synsam er mer profesjonell når det gjelder både glass og Norsk kjøpslov, men de er dyre. Brilleland ligger prismessig nærmere Specsavers enn Synsam. Kvallitetsmessig er de like god eller bedre enn Synsam. Så dette er som med klær, noen liker H&M, andre Cubus og atter andre går ikke noen av stedene. Jeg kjøper i snitt 2 til 3 spesialglassbriller årlig, og uttaler meg på bakgrunn av erfaringer jeg har gjort og hva jeg har hørt og lest om andres erfaringer.Anonymous poster hash: 3e0c6...041 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HvittHus Skrevet 3. desember 2014 #8 Del Skrevet 3. desember 2014 Tre stykker i min familie bruker briller fra spacsavers. Daglig bruk. Flotte briller som holder det de skal. Og siden de er rimeligere enn hos andre kjeder, kan vi tillate oss å bytte oftere. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #9 Del Skrevet 3. desember 2014 Takk for gode svar alle sammen . Jeg har ikke vært på Brilleland fordi vi ikke har det her hvor jeg bor, men jeg hoppet i det nå i kveld og bestilte de hos Specsavers. Med den store prisforskjellen kan jeg jo, som noen sier her inne, heller bytte litt oftere. Anonymous poster hash: 21de9...0be Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #10 Del Skrevet 3. desember 2014 Hos forbrukerinspektørene på NRK kom specsavers sine glass like bra ut som de fra Krogh optikk til 4000 merAnonymous poster hash: 286f8...288 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tbag Skrevet 3. desember 2014 #11 Del Skrevet 3. desember 2014 Jeg har brukt både synsam og specsavers, men for min del blir det hipp som happ. Jeg har utrolig vanskeligheter med å finne innfatninger jeg liker hos specsavers, der synes jeg synsam er flinkere. Det er allikevel ikke å stikker under en stol at synsam ligger høyere i pris der, men igjen så fører de også dyrere merker. Det er når det kommer til glass at det blir hipp som happ for min del, siden jeg tydeligvis må ha spesielle glass mtp. styrke etc. blir prisen det samme for meg, begge steder. Derfor har jeg aldri hatt gleden av disse billig kampanjene specsavers kjører. Det er altså innfatningen jeg kan spare på. Så er jeg heldig å finner noen fine på specsavers velger jeg dem, finner jeg immidlertid ingen der blir det synsam. Så har du mulighet til å gjøre en god deal hos specsavers hadde jeg ikke vært i tvil om å bruke dem:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #12 Del Skrevet 3. desember 2014 Jeg har hatt briller fra alle de store brillebutikkene, og Specsavers er jeg definitivt mest fornøyd med, både mtp. service, pris og utvalg. Anonymous poster hash: f4745...b28 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #13 Del Skrevet 3. desember 2014 Brilleland vil ikke selge de billigste progressive glassene sine. Jeg handlet hos Specsavers istedet. Betalte 2300 kr for innfatning fra Sand og progressive glass. Brilleland skulle ha tre ganger mer. Anonymous poster hash: 690aa...34a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PrinsesseNila Skrevet 4. desember 2014 #14 Del Skrevet 4. desember 2014 Å handle hos Specsavers er bra, bare ikke ta synstest hos dem. Det får de ikke til for fem flate øre. Var flere ganger og klaget på at de hadde målt feil og fikk målt igjen 3 ganger, men det var like elendig hver gang. Gikk til øyelege (egentlig for lasik konsultasjon) og fikk brilleseddel. Viste seg at Specsavers hadde målt feil med opp til 2 "poeng" en av gangene. Men prisene og glassene og brillene er det ikke noe galt med. Go for it 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Recruiter77 Skrevet 5. desember 2014 #15 Del Skrevet 5. desember 2014 Å handle hos Specsavers er bra, bare ikke ta synstest hos dem. Det får de ikke til for fem flate øre. Var flere ganger og klaget på at de hadde målt feil og fikk målt igjen 3 ganger, men det var like elendig hver gang. Gikk til øyelege (egentlig for lasik konsultasjon) og fikk brilleseddel. Viste seg at Specsavers hadde målt feil med opp til 2 "poeng" en av gangene. Men prisene og glassene og brillene er det ikke noe galt med. Go for it Hei Jeg synes det er viktig å få på plass noen fakta i denne diskusjonen også - på vegne av hele bransjen. Det hender nok at ting går galt hos optikeren også, men slikt finnes det garantier for og det koster deg ingenting. Funfact: de som jobber i Specsavers har akkurat samme utdannelsen som de som jobber i Krogh, Synsam, Interoptik og Brilleland - samme skolen. (kun en i Norge - i Kongsberg). Det er variasjoner i Specsavers på om optikeren har bachelor eller master, men slikt er det også i de andre kjedene og det er ingen trend at det er kortere utdannelse i noen av de ulike kjedene. Dette er svært godt spredd utover. Eneste trenden der, er at de som har doktorgraden. De jobber ofte på sykehusene og driver forskning - og treffer ikke så mange pasienter. Det man likevel generelt kan si, er at de som utfører flest synsprøver, er de som har mest erfaring - dermed bør være best rustet til å gi gode synshjelpemidler til folk flest. Dermed kan man si at Specsavers og Brilleland er de som i teorien bør ha mest erfaring. (men dessverre kan det være at det skjer feil - sånn vil det alltid være). Hvem ville du ha gått til dersom du skulle ha tatt en komplisert operasjon på sykehuset? Den kirurgen som har gjort tre operasjoner av samme type, eller den som har gjort det 287 ganger? F 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2014 #16 Del Skrevet 5. desember 2014 Å handle hos Specsavers er bra, bare ikke ta synstest hos dem. Det får de ikke til for fem flate øre. Var flere ganger og klaget på at de hadde målt feil og fikk målt igjen 3 ganger, men det var like elendig hver gang. Gikk til øyelege (egentlig for lasik konsultasjon) og fikk brilleseddel. Viste seg at Specsavers hadde målt feil med opp til 2 "poeng" en av gangene. Men prisene og glassene og brillene er det ikke noe galt med. Go for it Jeg har samme erfaring som deg, men mitt inntrykk er at det går mer på tidsbruk enn på kunnskap. Min erfaring er at optikerne hos Specsavers her i byen er så fullbooket at det går ut over kvaliteten. Det skal skje så raskt. Vanligvis opplever jeg at hele undersøkelsen hos Specdavers blir unnagjort på halve tiden sammenlignet med tiden andre optikere bruker. Det har resultert i at jeg flere ganger har fått briller som ikke passer meg. Anonymous poster hash: b292f...d06 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PrinsesseNila Skrevet 5. desember 2014 #17 Del Skrevet 5. desember 2014 Hei Jeg synes det er viktig å få på plass noen fakta i denne diskusjonen også - på vegne av hele bransjen. Det hender nok at ting går galt hos optikeren også, men slikt finnes det garantier for og det koster deg ingenting. Funfact: de som jobber i Specsavers har akkurat samme utdannelsen som de som jobber i Krogh, Synsam, Interoptik og Brilleland - samme skolen. (kun en i Norge - i Kongsberg). Det er variasjoner i Specsavers på om optikeren har bachelor eller master, men slikt er det også i de andre kjedene og det er ingen trend at det er kortere utdannelse i noen av de ulike kjedene. Dette er svært godt spredd utover. Eneste trenden der, er at de som har doktorgraden. De jobber ofte på sykehusene og driver forskning - og treffer ikke så mange pasienter. Det man likevel generelt kan si, er at de som utfører flest synsprøver, er de som har mest erfaring - dermed bør være best rustet til å gi gode synshjelpemidler til folk flest. Dermed kan man si at Specsavers og Brilleland er de som i teorien bør ha mest erfaring. (men dessverre kan det være at det skjer feil - sånn vil det alltid være). Hvem ville du ha gått til dersom du skulle ha tatt en komplisert operasjon på sykehuset? Den kirurgen som har gjort tre operasjoner av samme type, eller den som har gjort det 287 ganger? F Jeg vil si at lasik-konsultasjonen med legen som opererer flere pasienter daglig er den jeg stoler på til å gi meg riktig brilleseddel, som jeg også fikk. Jeg har vært hos Specsavers 3 ganger og fått feil, og hos interoptik har jeg også fått feil. For meg virker det som om disse folkene har minimalt med kunnskap. Det er selvsagt mulig at mange er flinke, men de jeg har møtt på har vært ubrukelige nek. Så jeg fortsetter å gå til øyelege fremfor optiker når jeg skal sjekke synet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2014 #18 Del Skrevet 5. desember 2014 Jeg har gått hos Krogh og Specsavers. Riktignok for linser, men jeg merker i grunn ikke noe annen forskjell enn lommeboka. Jeg får jo akkurat de samme linsene. Og synestestene merker jeg heller ingen forskjell på i grunn. Anonymous poster hash: b6157...27b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå