Gå til innhold

Trenger tips ang. sydentur.

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg og dama har tenkt oss til Syden i slutten av aug. / starten av sept.

Vi hadde vel helst villet dra til Hellas/Kypros eller Spania.

Jeg har en temmelig anstrengt økonomi og har vurderet for og imot uspesifiserte reiser. Vil gjerne høre andres erfaringer på det området.

Jeg lurer også hvilken tid på høsten som er billigst og reise.

Innbiller meg at det blir billigere etter skoleferien er over.

Men da er vel kanskje sesongen i syden også over på endel plasser ?

Jeg vel også veldig gjerne ha tips på internet over resterplasser.

Har testa endel på reisetorget.no, men jeg synes ikke det er så veldig billig.

Hva må man regne med og ut med på reisa. Feks 14dager i Hellas fly og overnatting. Og hvor mye må man regne med og bruke på oppholdet når man er 2personer.

Hadde blitt veldig takknemlig om noen hadde tatt seg tid til og svare på noen av spørsmålene.

Arild

Videoannonse
Annonse
Gjest Chica
Skrevet

Det lenger dere venter med å bestille, det billigere pleier det å bli. Månedskiftet aug/sep er vanligvis ganske billig. For to år siden reiste jeg uspes til Gran Canaria for 2700 pr pers en uke. Da bestilte vi en mnd i forveien. Men, tror du kan få det mye billigere enn det. Har reist 2 uker for 2600 andre ganger... Lommepengene er avhengig av om hvor mye dere skal feste, leie bil, utflukter, spise 3 måltider ute hver dag osv. Det går an å ha en billig tur om man tar buss istedenfor leiebil, lager frokost og lunsj i leiligheten osv osv.. Jeg har pleid å bruke 4000-6000kr på to uker, og da har jeg levd bra mener jeg.Har ikke reist uspes så veldig mange ganger, men vet det er vanlig å komme på bra hotell så lenge det er ledig. turoperatørene vil jo ha fornøyde kunder.

Skrevet

Dersom du har mulighet for å reise fra Sverige er det neppe noe problem å få en tur i slutten av august til rundt 2000.....Vi reiste i en uke i fjor og betalte 2100 pr pers - spesifisert :D Det ar til Tyrkia (Alanya)....

Ellers vil jeg anbefale Apollo....de er ganske oppdaterte på sine restplasser iallefall....og har nokså ofte tilbud når avreise nærmer seg....

Lykke til med letingen - og god tur :briller:

Gjest Johansen
Skrevet

Anbefaler ikke Tyrkia, slik Rufus gjør.

De mangler "europeisk" hygiene, og er dessuten et folkeslag som også totalt mangler alminnelig folkeskikk. De bør dessuten boikottes pga sitt nedverdigende kvinnesyn, og sin mangel på menneskerettigheter overfor minoriteter. En nasjon av ufordragelige banditter, vil jeg påstå.

Turistgettoene på Gran Canaria, skjønner jeg heller ikke at noen gidder dra til.

Velg en gresk øy i siste halvdel av august, der får dere romantikk og kos, for en billig penge! Dessuten et koselig vertskap!

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei,

Gå inn på www.ving.no der har nettopp jeg vært nå.De oppdaterer flere ganger for dagen.

Har vært til syden for 995,-

Men som sies her er det billig etter skolen er ferdig,så kanskje du er heldig :-)

Nå må jeg ta "til takke" med en tur til 2995,-

Camilla

Gjest Anonymous
Skrevet

Joa, jeg er ganske så enig med deg Johansen.

Vi skal bestemt ikke dra til Tyrkia, men har vel sånn halveis bestemt oss for rhodos/kreta. Men jeg får litt spasmer når jeg ser restplassprisene nå for tiden. Regner med det synker betraktilig etterhvert som skolene starter.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg anbefaler www.solfaktor.com for å sjekke restplasser.

Gjest Anonymous
Skrevet

Restplass.no er en grei plass. Ellers så har du jo QXL.no hvor du kan by på flyreiser.

Lykke til med letingen.

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei,

Star Tour har noen billige turer i august. Sjekk Korfu 23 aug. 1595,-

Kjempebillig...denne turen hadde jeg valgt hadde jeg hatt fri/ferie.

Har vært på Korfu,og der er det kjempefint,romantisk...ja alt. Bestill med EN GANG :De billigste og beste turene går først.

HER ER SIDEN, SJEKK DEN UT:

http://www.startour.no/reservation/sm/D80date.asp

Marie

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei igjen,

De beste restplass sidene finner du her:

www.ving.no

www.startour.no

www.sagasolreiser.no

Marie

Gjest Anonymous
Skrevet

Etter å ha jobbet litt i bransjen vet jeg at 2. uke i september og 2. uke i mai er de to billigste ukene i året. Detter fordi alle ferier er over og folk har dårlig råd dvs. etterspørselen blir veldig lav. Har selv reist masse uspesifisert også til Kypros og andre øyer i Hellas. Har til nå bare blitt positivt overrasket. Husk at du kan kjøpe deg oppover hvis du er uheldig og det er ledig plass på hotellet.

Gjest Anonymous
Skrevet

jeg og min tidliger samboer hadde en vanvittig tur til Kypros. Vi reiste i september, uspesifisert. Mens vi var der (skulle være i 2 uker) kastet vi oss på middelhavscruise. Totalt med reise, opphold, cruise, lommepenger osv. kom hele turen for begge to på 9000,-. Vi hadde det vanvittig moro men kjøpte selvfølgelig ingenting. Fikk med oss bla. Israel og Egypt på denne turen.

Gjest Anonymous
Skrevet

Vi har reist mange ganger uspesifisert og har alltid vært fornøyd. Har stort sett valgt Spania og Kanariøyene. Har alltid kommet på minst 3 - stjernes hotell. I slutten av august pleier det å være billig, har planlagt en tur selv da til Gran Canaria. Venter med å bestille en uke/fjorten dager i forveien og regner med å få en toukers tur til mellom 2 og 3000.

God tur! :briller:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...