la_luz Skrevet 3. desember 2014 #1 Skrevet 3. desember 2014 Nå har jeg akkurat viste 6 eggehviter og 300 grm sukker og det ble ikke stivt. Er det noe jeg kan bruke dette til? Gjerne noe julete….
Gjest Emera Skrevet 3. desember 2014 #2 Skrevet 3. desember 2014 Snickerskake, fyrstekake, klementinkake, nøttekake med Ritz og sjokolade... Med litt kreativitet kan det lages mye godt utav det. Bare se litt rundt inne på Det søte liv etter typiske nøttekaker, der brukes det ofte eggehviter og sukker.
la_luz Skrevet 3. desember 2014 Forfatter #3 Skrevet 3. desember 2014 Men de blir jo ikke stive, det er jo poenget. De oppskriftene der er med stive eggehviter…. det er det mange andre oppskrifter som er også….
Gjest Emera Skrevet 3. desember 2014 #4 Skrevet 3. desember 2014 Hehe, ja nå så jeg at jeg har klart å finne bare oppskrifter hvor eggehvitene skal stivpiskes. Men jeg har aldri stivpisket hvitene til fyrstekakefyll, og det har jeg lagd mange ganger.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #5 Skrevet 3. desember 2014 Ha oppi eggeplommene, visp til eggedosis og lag f.eks. krydderkake.Anonymous poster hash: 1d5f0...922
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #7 Skrevet 3. desember 2014 Vafler? Anonymous poster hash: 24d61...99b
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #8 Skrevet 3. desember 2014 http://www.godt.no/#!/oppskrift/2136/sarah-bernhardt-i-langpanne Bare godt med mye nøttebunn. Sukker i stedet for melis burde gå fint Ikke kast dem vertfall - holder seg fint noen dager i kjøleskapet Anonymous poster hash: 08069...4d5
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #9 Skrevet 3. desember 2014 Du kan lage friands/financiers. Der mikser man bare sammen eggehviter, sukker, smeltet smør og mandelmel, evt mandelmel+mel, uten at eggehvitene skal piskes stive. Blir som en myk formkake i konsistens, og kan smaksettes på mange måter. http://www.blackbookcooking.com/basic-friands Anonymous poster hash: 1d8b6...d16
la_luz Skrevet 3. desember 2014 Forfatter #10 Skrevet 3. desember 2014 Takk for svar, tror jaggu meg jeg skal prøve Friands… aldri hørt om det før...
Thorn Skrevet 3. desember 2014 #11 Skrevet 3. desember 2014 Du skulle ikke tilfeldigvis lage gule bomber? Jeg opplevde akkurat det samme for et par uker siden, måtte knekke seks nye egg for å begynne på nytt, og hadde da de eggeplommene oppi den første runden. Da ble det basis for mislykka sjokoladekake (halvannen porsjon). Ble perfekt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå