Gå til innhold

God hvitvin til en som ikke liker hvitvin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 26 år, og har aldri vært noe vin-menneske. Jeg sverger til sterkere ting, som rom, eller bare øl..
Tenkte jeg skulle bli "flinkere" til å drikke hvitvin, men har ikke funnet noe som er godt.
Jeg kan til nød drikke de billige-greiene (Black Tower?) hvis det ikke er noe annet og den er VELDIG kald, men ikke kjempegodt..
Rosèvin og rødvin har jeg heller ikke sansen for.

Jeg liker ikke den beske smaken av hvitvin, vil at det skal være litt søtt/fruktig..

Noen forslag?

Anonymous poster hash: 26dd6...ebf
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Personalet på Vinmonopolet har alltid gitt meg gode tips, kanskje en ide å spørre dem? :)

Skrevet

J. Bäumer Rheingau Riesling 2012 var min begynnervin. Koster bare 99 for en flaske. Riesling er veldig greit å starte med. Gikk fra Riesling videre til prosecco. For eksempel Altareggia Prosecco Brut. 120 kroner ca. Og etter det igjen Chablis, for eksempel Petit Chablis 2011, eller Chardonnay, Jacob's Creek Chardonnay 2012/2013.

Anonymous poster hash: 02cbb...b07
Skrevet

den søteste versjonene av riesling er kjempe bra nybegynner vin. smaker som en sterk cider, nesten

Skrevet

Kan noen anbefale god bæsj til en som ikke liker bæsj?

Anonymous poster hash: 6c3d7...ceb
  • Liker 1
Skrevet

Kan noen anbefale god bæsj til en som ikke liker bæsj?

Anonymous poster hash: 6c3d7...ceb

Jaja, en som trenger noen år til på å bli voksen!

Sitter akkurat nå og nyter et par glass med Black Tower Dry! Helt ålreit+

Skrevet

Jeg likte faktisk ikke hvitvin før jeg fikk smake de som ikke var så søte. Holder meg langt unna tyske viner! Jeg liker stort sett alle som kommer fra sørom ekvator. De er veldig lette, fruktige og friske. Mine favoritter er Jacobs Creek (Australia) og Brancott Estate (New-Zealand).

Har du vurdert musserende hvitvin feks, soom en slags overgang?

Skrevet

Første vinen jeg "lærte meg å like" var Trulli

Anonymous poster hash: c6677...2a3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...