AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #1 Skrevet 3. desember 2014 Hvor like/ ulike dere er barna deres? Har de trekk som har overrasket dere eller "kjenner dere igjen" alt hos dere selv? Jeg kjenner igjen mye av utseendet hos førstemann, og også mye av personligheten, samtidig som hun kanskje er tøffere enn meg selv som barn. Nummer to er mer ulik meg av utseende, kanskje mer lik pappaen, mens personligheten er litt tidlig å si noe om enda.Anonymous poster hash: f9333...a77
Kontormus Skrevet 3. desember 2014 #2 Skrevet 3. desember 2014 Jeg fikk en mannlig utgave av meg selv. Både utseendemessig og i personlighet. 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #3 Skrevet 3. desember 2014 Kjenner meg veldig igjen personlighetsmessig! På godt og vondt. Datteren min er kjempe sjenert og det plager meg sånn. Det er vell noe med det dr. phil sa "ther is something about her that I don't like about me." Det er liksom litt vondere når jeg kjenner meg så godt igjen. Jeg tilbrakte store deler av barndommen med å være forferdelig sjenert... Utessndemessig er hun sin far opp av dage Anonymous poster hash: d9284...e01 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #4 Skrevet 3. desember 2014 Barnet mitt er sin far og farmor opp av dage, både når det gjelder utseende, sosialisering og gester. Anonymous poster hash: 948e7...bfa
Lillemini Skrevet 3. desember 2014 #5 Skrevet 3. desember 2014 Jenta vår lignet på faren utseendemessig, bortsett fra mine lyse farger. Personligheten hennes ser jeg mye av meg i. Hun er sta som et esel, og selv om jeg nekter å innrømme det for mannen er det nok meg hun har fått det fra. 😜 Hun er også ekstremt omsorgsfull, noe jeg håper hun har fått fra meg, og så er hun uredd og veldig tillitsfull til alle hun møter. Det er nok trekk fra pappaen. Syns egentlig ikke at hun har noen trekk vi ikke kjenner igjen, men så er hun ikke to år engang, så det kommer kanskje med tiden.
Vera Vinge Skrevet 3. desember 2014 #6 Skrevet 3. desember 2014 Bortsett fra da eldstegutten var nyfødt, har vi oftest fått høre at begge barna er like på meg og min familie, og aller mest yngstemann. Jeg syns de ligner litt på hverandre, samtidig som eldste har mest trekk fra min mors familie og yngste fra min fars. Personlighetsmessig mener "alle" at eldstemann er akkurat som meg som barn. Blid, språksterk og med et visst temperament. Han har også sin fars entusiasme og utålmodighet. Yngste er bare ni mnd, så litt tidlig å si ennå, men ut fra hva jeg hører og selv har sett på gamle videoer, er det en del som minner om min bror som lite barn. Rolig og tålmodig, samtidig motorisk sterk.
Susan Sto Helit Skrevet 3. desember 2014 #7 Skrevet 3. desember 2014 Vi har fått en med mitt utseende og ganske lik mannens personlighet, og en som er mer lik mannen, men personlighetsmessig helt meg.
Ciara Skrevet 3. desember 2014 #8 Skrevet 3. desember 2014 Jeg vet ikke riktig. Min eldste sønn er mest lik faren i utseendet, og er vel kanskje en miks av oss personlighetsmessig. Min yngste er mer lik meg i utseendet, og selv om det er tidlig å si tror jeg han også er en personlighetsmiks. Det er som om ungene har arvet helt motsatte ting, de er temmelig forskjellige på det meste. Men så må jeg også si at de overrasker oss ofte også, så det er mye der som er ukjent, i hvert fall foreløpig. Spennende
GammelKaktus Skrevet 3. desember 2014 #9 Skrevet 3. desember 2014 Jeg har og fått en mannlig miniutgave av meg selv
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #10 Skrevet 3. desember 2014 Vår jente er klin lik pappaen sin, både i utseende og personlighet egentlig. Veldig utadvendt, omgjengelig og aktiv (!), jeg tar livet mer med ro og er ganske sjenert. Men hun er B-menneske som meg og hun har "følelsene på utsiden" som meg - lett å glede, lettrørt, blir lett trist og lei seg om noe går galt, heldigvis blir ingen av oss lett sinte. Anonymous poster hash: 87bb1...52e
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2014 #11 Skrevet 4. desember 2014 Har ei jente som er en blanding av meg og faren i utseende, men hun er VELDIG lik meg i personlighet. På godt og vondt. Virkelig en "mini meg" Sønnen vår er prikk lik faren på alle måter... Anonymous poster hash: c406b...262
Ingeborg! Skrevet 4. desember 2014 #12 Skrevet 4. desember 2014 (endret) De er nok en fin blanding på alle måter, men innimellom kommer det eksempler på at likheten går mer den ene eller andre veien. Og i går fikk jeg et sånt eksempel. 16 åringen er en lang fyr på nesten 1,90, og han er blitt veldig lik min mor (som knapt var 1, 60 høy) - særlig i profil. Og han er veldig ungdom for å si det sånn. Har fått langt hår og farget det kullsvart, hører på den mørkeste musikken og har omtrent sluttet med all trening. Men han har utrolig stor empatievne og er den snilleste man kan tenke seg. I går kom han til meg og sa at han hadde innsett at han ikke ville utdanne seg innen media likevel, og han hadde også erkjent for seg selv at det er vanskelig å leve som (black metal) musiker. Han hadde derfor tenkt å bli sosionom eller barnevernspedagog, og så se på mulighetene for å videreutdanne seg innen musikkterapi (han spiller instrument). Da ville han fått i pose og sekk - jobbe med mennesker og musikk. DA ble sosionommammaen veldig stolt - og rørt. Så i morges da jeg så på den lange, skranglete, lang - og svarthårete ungdommen med bråkemusikk i øretelefoner rundt nakken, mens han laget seg niste og pakket skolesekken, så tenkte jeg JA - han kommer til å bli en super sosialarbeider. Så eplet faller sjeldent langt fra stammen Endret 4. desember 2014 av Ingeborg! 2
Maximillian Cohen Skrevet 4. desember 2014 #13 Skrevet 4. desember 2014 Da jeg var på min datters alder var jeg veldig stille, sjenert og livredd for å gjøre noe feil. Dette har hun ikke arvet, men hun har imidlertid en personlighet som ligner skremmende mye på slik jeg er nå. Når det kommer til utseende syns jeg det er vanskelig å si noe. Jeg får hele tiden høre at hun ligner på meg, men er ikke det slikt folk bare sier...? Det eneste jeg ser er likt mellom oss er øynene.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2014 #14 Skrevet 4. desember 2014 Utseendemessig er gutten min en veldig lik versjon av meg bare at hane er gutt. Men når det gjelder lynne er vi ganske ulike. Jeg er ganske rolig og liker stillhet. Ungen min er full av fart og er både høyt og lavt. Jeg er et A-menneske. Det er ut som om at ungen min kommer til å bli B-menneske slik som faren er. Ellers har vi noen av de samme interessene. Både jeg og ungen liker å spille spill, lese bøker etc. En annen sak er at han tidvis i lange perioder har brukt samme størrelsen på klær lenge. Slik var også jeg som lite barn. Anonymous poster hash: a3a50...ad9
Arkana Skrevet 4. desember 2014 #15 Skrevet 4. desember 2014 Nr 1 er både utseendemessig og av personlighet som snytt ut av nesen på sin far. Det er i grunnen ganske morsomt, og de gangene mannen irriterer seg over ting storebror gjør minner jeg ham på at han er akkurat lik selv. Nr 2 er utseendemessig en god blanding av oss begge. Av personlighet ligner han klart mest på meg, med noen, naturlig nok, mer barnslige reaksjonsmønstre.' Nr 3 ligner mest meg utseendemessig, og virker foreløpig å være en god blanding når det gjelder personlighet.
Gjest Mythic Skrevet 4. desember 2014 #16 Skrevet 4. desember 2014 Vi har fått en med mitt utseende og ganske lik mannens personlighet, og en som er mer lik mannen, men personlighetsmessig helt meg. Samme her Eldste likner meg av utseende, men er mer lik sin far i personlighet og atferd, mens yngste er veldig lik faren å se på, men er meg opp av dage ellers.
Tante-Sofie Skrevet 4. desember 2014 #17 Skrevet 4. desember 2014 Jeg fikk en mannlig utgave av meg selv. Både utseendemessig og i personlighet. Jeg også. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå