Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har tentamen i morgen, og ligger nå hjemme med influensa. Er kjempe slapp og har en fryktelig hodepine. Hvordan er det egentlig om man er syk på tentamen? Det er jo ikke en eksamen, så tror ikke det skal ha noe mye å si, eller?

Skrevet

Det må du høre med faglærer om. Men da jeg studerte på videregående og ungdomsskole, så måtte vi ta igjen en tentamen noen dager etterpå.

Men kjenner andre hvor tentamen da utgikk.

En tentamen har mye å si for standpunkt, og de er ikke anonyme. Så en faglærer kan kjapt tenke sitt ved tvilstilfeller, vil jeg tro. Men nå spekulerer jeg.

Uansett, ulike skoler, ulik praksis. Men tipper en tur til legen og en sykemeld. er greit å ha for å vise skolen hvis det er på videregående nivå.

Skrevet

Da jeg gikk på vgs måtte vi ha sykmelding for å få fravær på tentamen godkjent. Hvis du har hatt fravær på prøver tidligere slik at læreren er avhengig av tentamen for å ha et vurderingsgrunnlag kan du risikere å ikke få karakter i faget om du er borte fra tentamen uten gyldig grunn.

Jeg havnet i den situasjonen i ett fag, men siden jeg hadde sykmelding fra tentamen ble vedtaket omgjort og jeg fikk karakter etter å ha tatt en forsinket tentamen.

Anonymous poster hash: 05fcd...e49
  • 1 måned senere...
Skrevet

Fikk forresten tatt tentamen noen dager senere, hvis det skulle være noen som endte opp her via Google. Sendte bare melding til faglærer.

AnonymBruker
Skrevet

U-skolen eller vgs?

På u-skolen holder det med en tlf fra foresatte

På vgs må du ha erklæring fra legen for å få det godkjent og få tatt den opp igjen

Anonymous poster hash: 001ff...01d
  • 3 måneder senere...
Skrevet

Vgs. Trengte ikke legeerklæring.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...