Gå til innhold

Detox/ utrensing

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg er nå i gang med en utrensingskur som går over tre dager, hvor man bare skal spise en tilmålt mengde grønnsaker og frukt, og drikke mengder av vann og urtete. Det er første gang jeg prøver en slik kur.

Målet er bedre hud, og mindre hodepine (sliter med migrene) og et mer velfungerende tarmsystem. Dette har ingenting med vektkontroll å gjøre (ikke for meg, ihvertfall).

Det jeg lurer på er; har noen erfaring med slike kurer? Fungerer de, og hva er virkningene? Hvordan håndterer man sulten (som antakeligvis kommer)? Kommer magen til å romle noe helt vanvittig (og dannes det luft i magen?). Får man konsentrasjonsproblemer? Kan jeg trene disse dagene eller bør jeg vente? Og hvordan trapper jeg opp til normal kost?

Dette ble mange spm, men opplegget er som nevnt relativt ukjent for meg.

Fint hvis andre har erfaringer å dele om emnet!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg prøvde meg på en BioDrain kur for noen måneder siden. Jeg fulgte den bare i et par uker, da orket jeg ikkem er. Fikk en vannvittig hodepine av det, men kjente at den avtok mot slutten. Jeg fløy noe vannvittig på do, men det var naturlig da man 1) drikker mye vann og 2) kroppen kvitter seg med avfallsstoffer.

Men etter to uker orka jeg ikke mer og ga opp. Esken står fortsatt i skapet hjemme som sagt, så jeg skal prøve igjen etter bryllupet!

Lykke til! :)

Gjest gjest1
Skrevet

Jeg er på dag 7 av en tre-ukers Tonidrenkur. Har litt hodepine av og til, men ellers ingen plager. Drikker mye vann til vanlig, så synes ikke jeg er oftere på do. Jeg valgte Tonidren fordi det kommer i flytende form og fordi man ikke trenger å faste mens man bruker det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...