Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg vil gjerne ha depositumet, men Det står i eksens navn i hennes bank, jeg kan bevise at jeg satte over pengene fra min spare kontoen, kan jeg ringe inn til banken hennes å si jeg vil ha depositumet utbetalt til min konto? Jeg vet utleier må bekrefte utbetalingen. Har ikke bodd der siden starten av september:)

Anonymous poster hash: d7f1b...8ef

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun må signere på at hun frigir depositumet. Siden du kan bevise at du satte pengene inn på hennes konto, og disse ble overført på depositumskonto, må hun betale deg tilbake for dette. Du har ikke myndighet til å ta ut penger på hennes konto, selv om det er "dine" penger.

Ta kontakt med eksen, og be henne betale deg tilbake.

• Liker 1
Skrevet

Kan jeg gå inn til banken hennes for å starte prossessen? Få dette papiret så levere det til eksen og få henne til å skrive under og få henne til å levere til banken?? Det blir aldri gjort uansett hvor ofte jeg spør henne:/ At banken ikke betaler ut til meg er forståelig:)

Skrevet

Jeg tviler, men det kan være verdt et forsøk. Det er jo penger som står i hennes konto, så de er jo forsåvidt "hennes". Det høres ut som en tungvindt måte å gjøre det på, da depositumskontoen må åpnes, noe som krever både utleier og leiers ( eksen din) samtykke. Så tas pengene ut, og de må sette inn nye penger på kontoen. Er det ikke lettere å be henne betale deg summen som står på kontoen? Ikke supersmart å la dine penger stå på en depositumskonto i hennes navn.

Hun skylder deg penger, så hun må jo betale deg det hun skylder.

• Liker 1
Skrevet

Du er jo ikke den smarteste da som ikke har ditt navn på depositumskontoen om det var dine penger.

Beste måten å få tilbake de pengene på er å prate med eksen din å få hun til å betale deg dem, eventuelt over en liten periode

Anonymous poster hash: 947ee...644

• Liker 2
Skrevet

Begge to har flyttet ut, ja det var ikke sjakktrekk å la det stå i hennes navn, klarer ikke å huske om jeg står der, mener på det er rett at det står i hennes navn mtp det var hun som hadde samme bank og jeg har nordea:) jeg er midt i jobb bytte så det hadde vært kjekt med ekstra penger nå i jul, vi er ikke akkurat på talefot heller:/ derfor er det ekstra frustrerende.

Skrevet

Du er jo ikke den smarteste da som ikke har ditt navn på depositumskontoen om det var dine penger.

Beste måten å få tilbake de pengene på er å prate med eksen din å få hun til å betale deg dem, eventuelt over en liten periode

Trodde ikke akkurat det kom til å bli brudd mtp at vi skulle gifte oss. hehe men lesson learned!
Skrevet

Begge to har flyttet ut, ja det var ikke sjakktrekk å la det stå i hennes navn, klarer ikke å huske om jeg står der, mener på det er rett at det står i hennes navn mtp det var hun som hadde samme bank og jeg har nordea:) jeg er midt i jobb bytte så det hadde vært kjekt med ekstra penger nå i jul, vi er ikke akkurat på talefot heller:/ derfor er det ekstra frustrerende.

Men hvis begge to har flyttet ut er det jo mye lettere igjen. For da blir pengene frigjort. Men svaret er fortsatt å ta en prat med hun. Dere kan jo avtale møte med banken dere deltar på sammen, og gjerne med huseier

• Liker 1
Skrevet

Kan jeg gå inn til banken hennes for å starte prossessen? Få dette papiret så levere det til eksen og få henne til å skrive under og få henne til å levere til banken?? Det blir aldri gjort uansett hvor ofte jeg spør henne:/ At banken ikke betaler ut til meg er forståelig:)

Lei situasjon du har havnet i. Det er alltid lett å være etterpåklok, og du vet jo også at dere skulle ha opprettet en felles konto for dette, eller på annen måte ha sikret pengene dine.

Du kommer nok ingen vei med banken hennes, og hennes konto. De deler ( forståelig nok ) ikke ut opplysninger om en konto som står i en annen person sitt navn i det hele tatt. Så jeg forsto ikke hvilket papir du ønsket å få fra den banken.

Det jeg tror du må gjøre er å ta utskrift av overføringen fra din egen konto i din bank, ta den med til henne og krev pengene utbetalt. Hvis hun nekter eller ingen ting skjer, må du nesten belage deg på å skaffe deg en advokat, noe som ofte blir både dyrt og tidskrevende, og det er slett ikke sikkert det vil lønne seg for deg i det hele tatt. Jeg håper det ordner seg og at dere kommer til enighet.

Anonymous poster hash: 1f84a...a14

Skrevet

Hvis begge har flyttet så skal jo pengene være frigitt, så saken er jo done deal. Trodde hun fortsatt bodde der. Depositumskontoen skal åpnes når dere flytter ut, og dette kan du gi beskjed til huseier om. Da godkjenner han åpning, du går i banken og tar en prat med de, samt tar med bevis på at det er dine penger, og får de til å sende et brev til eksen din

Banken vet jo ikke hvilke avtaler dere hadde ang depositum, så de kan ikke bare gi de til deg. Hva om hun kjøpte alle møblene, og du satte inn depositum? Eller at hun overførte/tok ut halvparten og ga til deg? De kan ikke bare ta ditt ord for god fisk. Pengene må du få av henne etter at de er frigitt fra konto.

• Liker 1
Skrevet

Lei situasjon du har havnet i. Det er alltid lett å være etterpåklok, og du vet jo også at dere skulle ha opprettet en felles konto for dette, eller på annen måte ha sikret pengene dine.

Du kommer nok ingen vei med banken hennes, og hennes konto. De deler ( forståelig nok ) ikke ut opplysninger om en konto som står i en annen person sitt navn i det hele tatt. Så jeg forsto ikke hvilket papir du ønsket å få fra den banken.

Det jeg tror du må gjøre er å ta utskrift av overføringen fra din egen konto i din bank, ta den med til henne og krev pengene utbetalt. Hvis hun nekter eller ingen ting skjer, må du nesten belage deg på å skaffe deg en advokat, noe som ofte blir både dyrt og tidskrevende, og det er slett ikke sikkert det vil lønne seg for deg i det hele tatt. Jeg håper det ordner seg og at dere kommer til enighet.

Anonymous poster hash: 1f84a...a14

Hvis begge har flyttet så skal jo pengene være frigitt, så saken er jo done deal. Trodde hun fortsatt bodde der. Depositumskontoen skal åpnes når dere flytter ut, og dette kan du gi beskjed til huseier om. Da godkjenner han åpning, du går i banken og tar en prat med de, samt tar med bevis på at det er dine penger, og får de til å sende et brev til eksen din

Banken vet jo ikke hvilke avtaler dere hadde ang depositum, så de kan ikke bare gi de til deg. Hva om hun kjøpte alle møblene, og du satte inn depositum? Eller at hun overførte/tok ut halvparten og ga til deg? De kan ikke bare ta ditt ord for god fisk. Pengene må du få av henne etter at de er frigitt fra konto.

jeg forventer såklart ikke å få noe fra selve banken, eksen har lovet meg at jeg skal få pengen og hun er pliktoppfyllende på den måten, er bare det at det aldri blir gjort liksom. selv hvor mye jeg maser på det, når man er midt i jobb bytte og må gå halve måneden uten lønn så er pengene kjekk og få utbetalt nå. men slik jeg kjenner hun så gjør hun opp for seg bare hun får ræva i gir. skulle såklart ha åpnet felleskonto, men som sagt vi var forlovet og skulle gifte oss derfor stolte jeg egentlig på at brudd ikke kom til å skje. men kan ikke stole blindt på kjærligheten og miste sunn fornuft. hehe:)

men uansett takk for svar:) nå vet jeg hva jeg skal gjøre for å få pengene:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...