Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er sammen med en som har årebrokk. Jeg har lest at det er vanskelig å få barn når man har det. Men jeg vet ikke. Noen som vet litt om det?

Anonymous poster hash: a9eb8...aa8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg jobber med behandling av slike tilstander så jeg kan ganske mye om det. Grunnen til at det kan føre til fertilitetsproblemer er fordi blodet ikke strømmer tilbake til hjertet like godt som ellers og øker derfor temperaturen i pungen. Sædcellene kan dø dersom det blir for varmt, det er derfor man ikke anbefaler trange boxere, mobil i lomma, setevarmer, badstue osv til menn som prøver å lage barn. Men når det er sagt så er det ikke sånn at alle med årebrokk sliter med å få barn, men det kan være en grunn dersom legen ikke finner noe annet "galt" ved en utredning. Det kan imidlertid behandles på Ullevål sykehus selv om ikke behandlingen kan garantere suksess (tror det er ca 80 % suksessrate). Det er et inngrep som tar kort tid og pasienten skrives inn samme dag og skrives normalt ut ca 2 timer etter inngrepet. Inngrepet går ut på et lite snitt i lysken (trengs ikke å sys eller noe) og pasienten er våken hele tiden. Relativt smertefritt, men lokalbedøvelsen svir (samme type som tannlegen bruker). Bare PM meg hvis du har noen flere spørsmål :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...