AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #1 Skrevet 3. desember 2014 Går på aap, har gjort det i litt under 1 år. Får minstesats. Er 22 år. For å få ung ufør tillegget må man ha en alvorlig og langvarig sykdom, og man må ha fått nedsatt arbeidsevnen mer enn 50 % før fylte 26.. Jeg har slitt mye psykisk siden 12-års alder. Går nå på aap grunnet sosial angst og diverse annet psykisk. Er det noen vits å søke?Anonymous poster hash: a4c1e...3fc
Chizue Skrevet 3. desember 2014 #2 Skrevet 3. desember 2014 Du kan alltids prøve å søke, men det blir nok en hard kamp for det. Du kan få flere avslag underveis Lykke til.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #3 Skrevet 3. desember 2014 Dette skal nav gi deg uten at du søker dersom nav finner at du fyller vilkårene for å få ung uføretillegget. Anonymous poster hash: 2326f...1a5 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #4 Skrevet 3. desember 2014 Jeg må si at jeg håper for din del at du ikke får det. Livet ditt som voksen har såvidt begynt. Du vil sannsynligvis vokse det sterkere med rett hjelp. Å bli minstepensjonist er ikke noe å håpe på.Anonymous poster hash: f69f6...ff7 5
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #6 Skrevet 3. desember 2014 Situasjonen du beskriver høres ut som min for noen år tilbake. Jeg fikk ikke ung ufør tillegget, og anket til trygderetten, men fikk fortsatt ikke. Med mindre det er noe du ikke nevner her, så kan du nok se langt etter dette tillegget. Anonymous poster hash: 7bd2d...e41
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #7 Skrevet 3. desember 2014 Det vil du neppe få. Du har stor sjanse til og komme ut i arbeidslivet. Anonymous poster hash: b0d2f...04a 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #8 Skrevet 3. desember 2014 Det vil du neppe få. Du har stor sjanse til og komme ut i arbeidslivet. Anonymous poster hash: b0d2f...04a Unnskyld for å blande meg inn, men hva trekker du den besluttningen på egentlig? Anonymous poster hash: 6fbee...441
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #9 Skrevet 3. desember 2014 Unnskyld for å blande meg inn, men hva trekker du den besluttningen på egentlig? Anonymous poster hash: 6fbee...441 Alder, sannsynligvis.... Det er relativt opplagt...Anonymous poster hash: f69f6...ff7 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #10 Skrevet 3. desember 2014 Unnskyld for å blande meg inn, men hva trekker du den besluttningen på egentlig? Anonymous poster hash: 6fbee...441 Fra min egen erfaring. Har hatt psykiske problemer fra jeg var ung jeg også. Jeg har også gått på aap, men det var først når jeg fikk presset meg selv ut i en god jobb med flott kollegar at jeg skjønte at jeg fikk et bedre liv med andre tanker. Så sjansen er der.. det skal jeg love deg Har nå 30.000kr netto utbetalt og veldig fornøyd med at jeg ikke blei uføre, eller noe lignende. Lykke til. Anonymous poster hash: b0d2f...04a 5
Rotemor Skrevet 3. desember 2014 #11 Skrevet 3. desember 2014 Fra min egen erfaring. Har hatt psykiske problemer fra jeg var ung jeg også. Jeg har også gått på aap, men det var først når jeg fikk presset meg selv ut i en god jobb med flott kollegar at jeg skjønte at jeg fikk et bedre liv med andre tanker. Så sjansen er der.. det skal jeg love deg Har nå 30.000kr netto utbetalt og veldig fornøyd med at jeg ikke blei uføre, eller noe lignende. Lykke til. Anonymous poster hash: b0d2f...04a ...og det er denne historien man håper på! Jeg er derfor svært takknemlig for velferdsordningen vi har 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #12 Skrevet 3. desember 2014 Ja, selvsagt kan du søke. Pass på å få dokumentert at du har slitt fra barndommen av i form av legeerklæring, utskrift av journal, attest fra behandler eller annet. Det må være godt dokumentert. Regn også med at nav forsøker å avslå i første omgang og at det kan bli nødvendig med advokat. Anonymous poster hash: 6b5d1...48c
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #13 Skrevet 3. desember 2014 Jeg må si at jeg håper for din del at du ikke får det. Livet ditt som voksen har såvidt begynt. Du vil sannsynligvis vokse det sterkere med rett hjelp. Å bli minstepensjonist er ikke noe å håpe på.Anonymous poster hash: f69f6...ff7 Minstepensjonist er jo det man blir uten ung-ufør tillegget. Om man er varog ufør altså. Da hjelper det lite at livet som voksen såvidt har begynt. Anonymous poster hash: 6b5d1...48c 1
Miss Lucky Skrevet 3. desember 2014 #14 Skrevet 3. desember 2014 Kravet om alvorlighet er ganske strengt, men det skader vel ikke å søke
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #15 Skrevet 3. desember 2014 NAV gir SVÆRT sjeldent ufør pga psykiske lidelser til 22-åringer...hvorfor skulle de det.Anonymous poster hash: f69f6...ff7 2
Gjest Vevila Skrevet 3. desember 2014 #16 Skrevet 3. desember 2014 NAV gir SVÆRT sjeldent ufør pga psykiske lidelser til 22-åringer...hvorfor skulle de det.Anonymous poster hash: f69f6...ff7 Nå er det ikke ufør det er snakk om da, men ung ufør tillegget. Ellers er det nok lite sannsynlig at TS får dette da det stilles veldig strenge krav til alvorlighet som nevnt over her.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #17 Skrevet 3. desember 2014 Nå er det ikke ufør det er snakk om da, men ung ufør tillegget. Ellers er det nok lite sannsynlig at TS får dette da det stilles veldig strenge krav til alvorlighet som nevnt over her. Hva mener du det gjelder?Anonymous poster hash: f69f6...ff7
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #18 Skrevet 3. desember 2014 Hva mener du det gjelder?Anonymous poster hash: f69f6...ff7 ung ufør-tillegget. Les det første innlegget. Anonymous poster hash: de1fd...11c 1
Tbag Skrevet 3. desember 2014 #19 Skrevet 3. desember 2014 (endret) Hva mener du det gjelder?Anonymous poster hash: f69f6...ff7 Ung ufør tillegg er et tillegg man kan få ved aap etter gitte kriterier, gir ca. 2000,- ekstra i mnd. Varig ung ufør er mao en helt annen ytelse, som du har helt rett i at det er ganske vanskelig å få, men igjen ikke det det var snakk om nå. edit: Har du godt med dokumentasjon, ville jeg søkt om jeg var deg. Har du ikke det, må du skaffe deg det før du søker. Endret 3. desember 2014 av Tbag
Miss Lucky Skrevet 3. desember 2014 #20 Skrevet 3. desember 2014 Ung uføre tillegget er mye vanskeligere å få enn selve uføretrygden
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå