Gå til innhold

22år, liker ikke jul i skomakergata

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Husker godt at jul i skomakergata gikk på TV'n da jeg var yngre (altså barneskolelder) samme med tre nøtter til askepott, som forsåvidt går enda. Har aldri klart å se askepott ferdig, synes dubbing er smertefullt å se på.

TS

Anonymous poster hash: e2fbb...3cf

NRK sendte Tre nøtter til Askepott uten dubbing, men med tekst ett år. Det gjorde de aldri igjen. :fnise:

De fikk så mye pepper fra lassevis med seere at de ikke turde å la være å sende den dubba versjonen.

De forsøkte også å la være å sende den et par år. Det gikk like bra som den teksta versjonen. Ramaskrik fra alle leire og gudene veit hva mer.

Samme skjedde for øvrig med Dinner for One (Grevinnen og hovmesteren)

I Norge sendes den studioinnspilte versjonen på lille julaften, mens i Tyskland, Sveits og flere andre land i Europa, sendes den "tyske" versjonen (spilt inn på en scene) på nyttårsaften. Det er tross alt en nyttårsmiddag det handler om i sketsjen.

(Husker ikke om det er Tyskland eller Sveits som sender den på ALLE tv-kanalene hver eneste nyttårsaften, men de sender den altså på HVER ENESTE tv-kanal. :O )

Men ett år sendte ihvertfall NRK "feil" versjon. Den som er spilt inn på scenen er et par minutter kortere enn studioversjonen, og herrefred da ble det ramaskrik da.

Man kødder åpenbart ikke med norske juletradisjoner. :fnise:

"Norsk" versjon

"Tysk" versjon

Endret av Minya
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stemmer,men etter min barne-tv tid da :P

Så du slutta å se på barnetv når du var 9? O:

• Liker 1
Skrevet

NRK sendte Tre nøtter til Askepott uten dubbing, men med tekst ett år. Det gjorde de aldri igjen. :fnise:

De fikk så mye pepper fra lassevis med seere at de ikke turde å la være å sende den dubba versjonen.

De forsøkte også å la være å sende den et par år. Det gikk like bra som den teksta versjonen. Ramaskrik fra alle leire og gudene veit hva mer.

I Norge sendes den studioinnspilte versjonen på lille julaften, mens i Tyskland, Sveits og flere andre land i Europa, sendes den "tyske" versjonen (spilt inn på en scene) på nyttårsaften. Det er tross alt en nyttårsmiddag det handler om i sketsjen.

(Husker ikke om det er Tyskland eller Sveits som sender den på ALLE tv-kanalene hver eneste nyttårsaften, men de sender den altså på HVER ENESTE tv-kanal. :O )

Men ett år sendte ihvertfall NRK "feil" versjon. Den som er spilt inn på scenen er et par minutter kortere enn studioversjonen, og herrefred da ble det ramaskrik da.

"Norsk" versjon

"Tysk" versjon

Aldri skjønt hva folk ser i den hovmester filmen, er noe av det dummeste og kjedeligste jeg noen gang har sett...

• Liker 1
Skrevet

Aldri skjønt hva folk ser i den hovmester filmen, er noe av det dummeste og kjedeligste jeg noen gang har sett...

Det er britisk slapstick humor, og definitivt en elsk eller hat-greie.

Jeg synes fortsatt den er hysterisk og starter med forsiktig humring, men knekker like jævlig sammen i latter når han går den siste runden rundt bordet, selv etter å ha sett den i over tredve år. :fnise:

• Liker 2
Skrevet

Det er britisk slapstick humor, og definitivt en elsk eller hat-greie.

Jeg synes fortsatt den er hysterisk og starter med forsiktig humring, men knekker like jævlig sammen i latter når han går den siste runden rundt bordet, selv etter å ha sett den i over tredve år. :fnise:

Jeg foretrekker mr bean skal jeg ha britisk humor ;) Den mr bean filmer liker jeg spesielt

Skrevet

Så du slutta å se på barnetv når du var 9? O:

Da jeg var 7-8 ;) Hadde mange fritidsaktiviteter så var ikke tid til barne-TV

Skrevet (endret)

"Norsk" versjon

"Tysk" versjon

Hmm. Det husker jeg ikke. At de kuttet ut dubbingen.. når var det? Men jeg mener å huske at de og kuttet det ut et år med ville protester Endret av Maleficenta
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Husker godt at jul i skomakergata gikk på TV'n da jeg var yngre (altså barneskolelder) samme med tre nøtter til askepott, som forsåvidt går enda. Har aldri klart å se askepott ferdig, synes dubbing er smertefullt å se på.

TS

Anonymous poster hash: e2fbb...3cf

Jeg også HATER den dubbinga som er valgt i Askepott. Hadde det bare vært en annen stemme som fortellerstemme så hadde det kanskje vært bedre. Husker ikke hvor mange år det er siden jeg så gjennom hele Askepott.

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Jeg synes ná ogsá at Reisen til Julestjernen er fin da. Men jeg har ikke sett det som Adventskalender pá tv. Har sett pá det i teater og pá tv som film? Har iallefall sett hele historien pá en gang og ikke bare en bit hver dag. Dyrene i Hakkebakken Skogen er jo ogsá sót! :biggrin:

Jeg synes også at Reisen til Julestjernen er veldig fin!

Nå lages/er det laget visstnok en nyere og mer mørkere versjon av den: http://www.nrk.no/kultur/ny-film_-reisen-til-julestjernen-1.7971882

Og Kongen i Reisen til Julestjernen er jo død nå! (R.I.P.) http://www.vg.no/rampelys/film/norsk-film/disse-har-gaatt-bort-fra-reisen-til-julestjernen/a/10024696/

Skrevet

Tøysejenta. Det er hennes 90 års dag! (Derav originaltittelen: Der 90. Geburtstag)

Anonymous poster hash: 3ab73...ca0

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes også at Reisen til Julestjernen er veldig fin!

Nå lages/er det laget visstnok en nyere og mer mørkere versjon av den: http://www.nrk.no/kultur/ny-film_-reisen-til-julestjernen-1.7971882

Og Kongen i Reisen til Julestjernen er jo død nå! (R.I.P.) http://www.vg.no/rampelys/film/norsk-film/disse-har-gaatt-bort-fra-reisen-til-julestjernen/a/10024696/

Han døde for mange år siden

Tøysejenta. Det er hennes 90 års dag! (Derav originaltittelen: Der 90. Geburtstag)

Hun er jo ikke 90 år der da tullegutten ;)

Anonymous poster hash: aa767...4f9

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Han døde for mange år siden

Hun er jo ikke 90 år der da tullegutten ;)

Joda, men det er jo grei info i denne tråden.

Skrevet

Jeg og ungene ser på Jul i Skomakergata:) Vi må bare se det hver jul på DVD:) Viktig at ungene får se litt klassisk barnetv uten alt det multikulturelle de propper inn i juleserier nå til dags!

Er 31:)

Jeg var veldig glad i Skomakergata da jeg var liten, her er gutten såpass liten at det er for kjedelig å se en hel episode av årets NRK-kalender. Men apropos, Blåfjell og Månetoppen, hvor er de multikulturelle innslagene der? :klo:

• Liker 1
Skrevet

Jeg var veldig glad i Skomakergata da jeg var liten, her er gutten såpass liten at det er for kjedelig å se en hel episode av årets NRK-kalender. Men apropos, Blåfjell og Månetoppen, hvor er de multikulturelle innslagene der? :klo:

Blåfjell og månetoppen er ikke nådagens juleserier, dem er gamle

Skrevet

Joda, men det er jo grei info i denne tråden.

Rart at han ene er født i 1901

Skrevet

Er ikke akkurat fan av Jul i skomakergata selv men jeg syntes det er koselig å se på innimellom bare på grunn av de gode gamle skuespillerne.

Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet (endret)

Blåfjell og månetoppen er ikke nådagens juleserier, dem er gamle

Hvilke julekalender-serier på Barne-TV er laget etter de da? Jeg var av den oppfatning at dette er de nyeste som er produsert for TV. Altså, for barn. Ikke ungdom.

Endret av Spirrevirrevipp
Skrevet

Hvilke julekalender-serier på Barne-TV er laget etter de da? Jeg var av den oppfatning at dette er de nyeste som er produsert for TV. Altså, for barn. Ikke ungdom.

De er laget for oss i 20 åra som var barn da. Det finnes massevis av nye julekalender serier de siste årene, har du ikke følgt med?

Skrevet

Rart at han ene er født i 1901

OK? Så grevinnen (på sin 90. årsdag) kunne ikke ha gjester som var yngre enn henne selv?

Skrevet

OK? Så grevinnen (på sin 90. årsdag) kunne ikke ha gjester som var yngre enn henne selv?

Hva i all verden er det du babler om???

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...