Gå til innhold

ned i vekt, veier 115 kg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

jeg spiser 4 måltider til dagen. en vanlig dag består av:

06.00 havregrøt med nøtter, 2 dadler og en glass med appelsin juice

11.00 havregrøt igjen eller en halv avokado

15.00 fullkorn wrap med stofe kjøtt, eller curry med ris, et glass med saft

18.00 avokado

Jeg trener ikke. Jeg jobber på sykehjem så går mye på jobben. Går en tur på ca 30 min etter jobb også. Ser dette normalt ut? Kommer jeg til å gå ned i vekt hvis jeg spisser dette? Jeg er 170 cm høy forresten

Anonymous poster hash: ec67a...684
Videoannonse
Annonse
Gjest Runforit
Skrevet

Kommer helt an på hvor mange kalorier det er.

• Liker 3
Gjest Lite nytt
Skrevet

Hei

18.00 avokado

Jeg trener ikke. Jeg jobber på sykehjem så går mye på jobben. Går en tur på ca 30 min etter jobb også. Ser dette normalt ut? Kommer jeg til å gå ned i vekt hvis jeg spisser dette? Jeg er 170 cm høy forresten

Dette er jo kaloririk mat.

Legg alt inn i en kaloriteller.

Det nytter lite å spise sunt hvis man fremdeles får i seg for mange kalorier...

myfitnesspal, shapeup og likennde er eksempler på dette.

I stedet for juice, så ville jeg spise frukten. Du går glipp av fiber ved å drikke juicen..

Skrevet

Kjøp deg en kjøkkenvekt, vei alt du spiser og registrer det på f.eks Grete Roede. "Havregrøt med nøtter" kan være så mangt, det er umulig å si ca kaloriinnhold uten å vite hvor mye det veier.

Men hvis du er i kaloriunderskudd og har en aktiv hverdag så skal du gå ned i vekt, ja.

Flott at du tar tak! Jeg heier på deg! :hug:

Gjest chisandra
Skrevet

Hei

18.00 avokado

Hei, helt umulig å si om du vil gå ned på dette så lenge mengde ikke står oppført.

Mener å huske at vi forbruker 1 kalori pr. kg kroppsvekt pr. time i hvile.

Men vektnedgang kan skrelles ned til at du må få i deg mindre kalorier enn du forbruker, uansett hvordan man vrir og vrenger på det.

Lykke til! :)

Skrevet

Tror du må satse på å brenne en god del kalorier om du skal ned i vekt.

Kostholdet ditt er jo heller ikke noe å hoppe i taket for, for mye carbs og for lite protein og sunt fett.

Kanskje en ernæringsfysiolog kan hjelpe deg med å sette opp et bra kosthold?

Du må regne med å bruke minst tre ganger i uka på trening i tillegg. En time på trimsykkel brenner et par tusen kalorier, det bør være minimum.

Gjest HeiHade
Skrevet

Hvis du veier 115 kg går jeg ut ifra at du er vant til å spise mye mer enn dette. Du kommer til å sprekke før eller siden hvis alt du skal spise mellom kl 15 og 08 er en avokado.

Skaff deg kjøkkenvekt, bestem deg for en kalorigrense og spis hva du vil når du vil så lenge du holder deg innenfor. Snart finner du ut hvilken mat du kan spise mye av og motsatt, ettersom du lærer mer om kaloriinnhold.

• Liker 2
Skrevet

Som ble nevnt av Lite Nytt, er nesten alle tingene du har ramset opp blant den mest kaloritette maten som finnes.

Tror alle tingene du har skrevet opp er på denne topp 10 listen

http://www.healthaliciousness.com/articles/highest-calorie-foods.php

Det å stå og gå i løpet av dagen forbrenner ikke spesielt mye kalorier, så uten trening må du legge opp kostholdet ditt slik at du er sikker på at du er i underskudd om du vil gå ned i vekt.

Listen du har skrevet er ikke så ille, så om du begrenser den fettrike maten veldig, og heller fyller på med grønnsaker så tror jeg du er på god vei til et kosthold som kan få deg ned i vekt på en "sunn" måte-

Så henger meg på hva alle andre skriver her, skaff deg en vekt og begynn med et kaloriregnskap

Anonymous poster hash: 3d90c...0f5
Skrevet

Tror du må satse på å brenne en god del kalorier om du skal ned i vekt.

Kostholdet ditt er jo heller ikke noe å hoppe i taket for, for mye carbs og for lite protein og sunt fett.

Kanskje en ernæringsfysiolog kan hjelpe deg med å sette opp et bra kosthold?

Du må regne med å bruke minst tre ganger i uka på trening i tillegg. En time på trimsykkel brenner et par tusen kalorier, det bør være minimum.

Hvor i alle dager har du dette fra?

Å forbrenne "et par tusen kalorier" på en time tror jeg er så godt som umulig!

• Liker 6
Skrevet

Hvor i alle dager har du dette fra?

Å forbrenne "et par tusen kalorier" på en time tror jeg er så godt som umulig!

Det er da fullt mulig. Det spørs jo selvsagt på tempo og motstand. Nå hevder ikke jeg at kaloritelleren på trimsykkelen er et vitenskapelig instrument av høy presisjon, men hvis jeg varmer opp en halvtime på moderat hastighet, så viser telleren ca. 500 kalorier.

Høyere fart/motstand og lengre økt bør derfor ta deg godt over 1000 kalorier, muligens opp mot 2000 hvis man sykler litt over en time.

Skrevet

Det er da fullt mulig. Det spørs jo selvsagt på tempo og motstand. Nå hevder ikke jeg at kaloritelleren på trimsykkelen er et vitenskapelig instrument av høy presisjon, men hvis jeg varmer opp en halvtime på moderat hastighet, så viser telleren ca. 500 kalorier.

Høyere fart/motstand og lengre økt bør derfor ta deg godt over 1000 kalorier, muligens opp mot 2000 hvis man sykler litt over en time.

Jada, er med på den, men for en (jeg regner med) utrent person, så er en time på sykkel med mye motstand og høy fart å sikte litt vel høyt. Etterhvert kan man nok komme opp på sånne tall, men å begynne skikkelig hardt tror jeg ingen har hatt veldig suksess med noen gang :P

• Liker 2
Skrevet

Altså...alt du trenger å gjøre er egentlig å spise mer fisk til middag. Ha alltid grønnsaker og salat ved siden av og dropp ris,pasta osv. Bruk deg gjerne en gang i blandt om du ønsker men ikke spis det hver dag. Kutt ned på kjøtt også.

Til små måltider prøver du å spise feks frukt,salater og sånn småsnacks og drikk mye vann og te.

Hold deg unna søtsaker,sauser,fet mat,junkfood,halvfabrikata,dukkerholdige drikker og alkohol.

Også beveg på deg.

Gjest Lite nytt
Skrevet (endret)

Under meg hvordan man klarer 2000 kcal på 'litt over en time'. Dette er da ikke så mye som 1,5 time engang.

Det skal veldig godt gjøres å forbrenne 500 kcal på 30 min (husker du all reklamen fra diverse treningssenter som påstod at de gjorde det?)

Hvordan skal man da klare 2000 på 'litt over en time'?

Hvis jeg legger inn spinning, 90 min for en på 115 kg viser kalkulatoren ca 1800 kcal

http://aktivtrening.com/forbrenn

Endret av Lite nytt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...