Gå til innhold

Utlendinger som spør om å låne telefon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ved to anledninger den siste måneden har utlendinger kommet bort til meg og spurt på engelsk om å få låne telefonen min for å ringe en venn. Jeg har sagt nei begge gangene.

De ser at jeg sitter med iphonen og kommer bort. Jeg tror egentlig det beste om folk, men er dette et triks for å stikke av gårde med den eller hva? I begge tilfellene spurte de ikke andre rundt, kun meg.

Anonymous poster hash: f6dff...bde

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det er et vanlig triks det. På samme måte som utenlandske vinningskriminelle vandrer rundt i ved uteserveringer hvor det ligger telefoner på bordene, de tar kontakt med folk som sitter der, fisker frem kart og spør etter veien til noe. Kartet legges naturligvis over bordet der hvor telefonene ligger, og det er en smal sak for tyvene å fiske frem telefonene under kartet mens oppmerksomheten til eierne er avledet.

Synes du er skeptisk med rette. For ordens skyld: jeg låner aldri bort mobilen min til fremmede etniske nordmenn heller.

Skrevet

Noen bruker det også som et triks til å få nummeret ditt.

Skrevet

Noen bruker det også som et triks til å få nummeret ditt.

Ja, det er ikke uvanlig at utenlandske gutter låner mobiltelefonen til en jente for å ringe seg selv og lagre nummeret.

Anonymous poster hash: cb464...bca

Skrevet

Mange grunner til å være glad en ikke er jente ;).

Skrevet

Mange grunner til å være glad en ikke er jente ;).

De spør menn og. Fått spørsmål om det flere ganger, og flere har starter å kjefte når jeg ikke låner den bort...

Anonymous poster hash: df25d...638

Skrevet (endret)

Det har jeg også opplevd ved et par anledninger. En fulgte etter meg mens jeg gikk hjem og ventet med å nærme seg før jeg var ved en undergangstunnel. først ville han vite hvor jeg bodde. Han var kanskje fra et Afrika-land, og snakket på engelsk. Han insisterte på å få greie på hvor huset mitt var. Og da jeg hadde gitt ham det samme vage svaret (oppe ved bensinstasjonen et sted) tre ganger spurte han om å få låne mobilen min mot en sigarett. Jeg ristet på hodet og fortsatte å gå, men han fulgte etter, helt til jeg traff på naboen min, takk og pris, som også var ute og gikk. Da forsvant han som et olja lyn. Dette var midt på lyse dagen i et boligstrøk.

Jeg tvilte på at det var mobilen min han ute etter. Hva han ville gadd jeg ikke å spekulere i, men opplevelsen var såpass ekkel at jeg sa ifra til en jeg kjenner som jobber på det lokale politihuset.

Endret av AmandaVI
  • Liker 2
Skrevet

Låner kun bort til folk jeg ser er desperate og åpenbart er i en nødsituasjon. Sånt klarer du å lese av folks ansiktsutrykk. De andre som spør kan fint klare å vente på den telefonen og får ikke låne.

For 20 år siden ville jeg ikke hatt noe problem å låne vekk tlf. Men tiden har forandret seg dessverre. Gata er full av søppelfolk nå.

Anonymous poster hash: f076c...b7e
  • Liker 1
Skrevet

Kan være en scam ved at de ringer et betalingsnummer eller at de rett og slett stikker av med telefonen.

Kan også være et sjekketriks. En gang på vei hjem fra byen ble jeg fulgt av en mann som gikk noen meter bak meg et ganske langt stykke og akkurat i det jeg kom frem til blokka jeg bor og begynte å rote i veska etter nøklene så kjappet han seg etter og spurte på dårlig engelsk om han kunne få låne telefonen for å ringe etter taxi. Ganske creepy egentlig.

Anonymous poster hash: ff3b6...c3a
Skrevet

Det må være jævla vanskelig å bli klassifisert som kriminell hele tida.

Anonymous poster hash: 64c88...924

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...