AnonymBruker Skrevet 2. desember 2014 #1 Skrevet 2. desember 2014 Hei! Jeg tenkte kanskje at jeg skulle gi min mor en eller to kattunger som julegave i år etter som at hun har uttrykt et ønske om å skaffe seg en katt lenge. Men jeg tenkte at hvis jeg kun skaffet en kattunge, så kunne kanskje den bli litt ensom, og det er kanskje derfor best at jeg skaffer to? Jeg lurer også på hvor jeg bør henvende meg for å skaffe to kattunger? Jeg kjenner ingen som gir bort katter på facebook eller noe slikt, dessverre. Jeg lurer også på om det er best om jeg skaffer to hannkatter eller to hunnkatter? Takker for svar! Anonymous poster hash: 6e5a6...62f
umwar Skrevet 2. desember 2014 #2 Skrevet 2. desember 2014 (endret) Kontakt Dyrebeskyttelsen eller Kattens Vern. De kan hjelpe deg med alt du lurer på Edit: Svarte basert på at jeg antok det var enighet om at hun skulle anskaffe seg katt, og ikke at dette er en overraskelse til mor. Jeg svarte basert på hvor en bør oppsøke informasjon, ikke om dyr er en grei gave eller ei Endret 3. desember 2014 av Talbot 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2014 #3 Skrevet 2. desember 2014 Neineinei! Med mindre du avtaler dette med din mor, så skaffer du ikke kattunger for å gi i julegave... Dyr er ikke ment som en julegave. Det skal være et godt og veloverveid valg der man innser alt ansvar som følger med. For alt du vet så kan det hende det bare er snakk, men ikke et ønske din mor har om å skaffe seg katter.. Vips, så har vi enda et par katter som blir hjemløse eller må bli avlivet Men om dere snakker ilag, og blir enige om dette først så kan dere ta kontakt med dyrebeskyttelsen osv, som nevnt. (Tror egentlig dette var en tråd bare for å lage diskusjon angående dyr som julegaver) Anonymous poster hash: b2ffe...496 9
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #4 Skrevet 3. desember 2014 Det er en koselig tanke, men dette er ikke en julegave man gir. Dette er noe din mor må velge selv. Det følger stort ansvar og er ikke bare-bare å gi. Anonymous poster hash: a0707...a9a 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #5 Skrevet 3. desember 2014 Det jeg syns du bør gjøre er å ta en prat med moren din der du sier at du syns hun bør få seg katt,og at du i julegave gir henne hvertfall noe av det utstyret hun kommer til å trenge til pusene. Man gir IKKE dyr i gave Anonymous poster hash: f6f9b...848 3
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #6 Skrevet 3. desember 2014 Jeg ønsker meg katt, og har villet hatt en leeenge. Likevel ville jeg aldri fått det i gave fordi jeg selv ønsker å velge ut katten min. Snakk med din mor Anonymous poster hash: a0707...a9a 2
Maleficenta Skrevet 3. desember 2014 #8 Skrevet 3. desember 2014 Hei! Jeg tenkte kanskje at jeg skulle gi min mor en eller to kattunger som julegave i år etter som at hun har uttrykt et ønske om å skaffe seg en katt lenge. Men jeg tenkte at hvis jeg kun skaffet en kattunge, så kunne kanskje den bli litt ensom, og det er kanskje derfor best at jeg skaffer to? Jeg lurer også på hvor jeg bør henvende meg for å skaffe to kattunger? Jeg kjenner ingen som gir bort katter på facebook eller noe slikt, dessverre. Jeg lurer også på om det er best om jeg skaffer to hannkatter eller to hunnkatter? Takker for svar! Anonymous poster hash: 6e5a6...62f Skaff en. To kan gjerne bli litt mye? 1
Fiolinisten Skrevet 3. desember 2014 #9 Skrevet 3. desember 2014 Jeg syns det blir dumt at du skal velge katt for henne. Hun burde få lov til å velge katten selv. Om du er sikker på at hun kommer til å skaffe seg en katt så kan du heller kjøpe litt katteutstyr istedet. 1
Lillemini Skrevet 3. desember 2014 #10 Skrevet 3. desember 2014 Dette er dyr hun skal ha i opp til 20 år, så jeg syns virkelig hun burde få velge dem it selv. Det er jo så mye av gleden, å plukke ut den katten du vil ha fra et kull, den du syns er finest/best personlighet. I såfall syns jeg heller du kan si at hun får plukke ut sin egen katt, så betaler du for sterilisering av katten når den er gammel nok. 3
Gjest The damned Skrevet 3. desember 2014 #11 Skrevet 3. desember 2014 Ja, håper ikke dette er seriøst. Dyr er ikke julegave. La henne få velge katten selv hvis hun i det hele tatt ønsker seg det.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #12 Skrevet 3. desember 2014 IKKE gi dyr i gave, men samle gjerne inn informasjon og lag en liten gavepakning hvis du tror hun virkelig ønsker seg katt. Å adoptere en kattunge fra Dyrebeskyttelsen her hos meg koster 1000 kroner. Det sparer man penger på, fordi de 1000 kronene er mye billigere enn det koster å skaffe en gratiskatt og bekoste kastrering, vaksine og ID-chip selv. Så hvis hun virkelig vil ha en katt, kan du gi henne en konvolutt med 1000 kroner pluss litt kattungefôr, noen katteleker, en dokasse og sand, og kanskje noen bilder av aktuelle kattunger hos Dyrebeskyttelsen. Så kan hun i ro og mak velge kattungen sin selv senere, når det passer. Gi da også "gavekort" på at du kan passe katten når hun skal på ferie de neste 15-20 årene. For guds skyld IKKE gi henne en ukastrert kattunge fra et eller annet uansvarlig hjemmeuhell, da gir du henne bare problemer. Da må hun bekoste kastrering selv, eller så får hun haugevis av nye kattunger om sju-åtte måneder som hun aldri blir kvitt, og du lager en evig sirkel av frustrasjon og problemer og hjemløse katter. Så en ferdig kastrert kattunge fra Dyrebeskyttelsen er fint, men ikke gi selve katten - bare alt utstyret rundt. (Og hvis du synes 1000 kr +++ er for dyrt, så er ikke en kattunge den gaven du er ute etter.) Anonymous poster hash: 281ab...76e 6
Maleficenta Skrevet 3. desember 2014 #13 Skrevet 3. desember 2014 Jeg tenker om du skal gi det i gave så får gaven være at man er med så hun får velge seg ut den katten hun vil ha og så får det være en gave hun er med på å finne selv
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 3. desember 2014 #14 Skrevet 3. desember 2014 Gi henne heller et økonomisk tilskudd (penger) som hun kan bruke på en katt eller lignende i fremtiden.
Gypsy22 Skrevet 3. desember 2014 #15 Skrevet 3. desember 2014 Mannen min får kattunge til jul, men han har valgt en i kullet selv... Jeg betaler for den Ikke gi katt til noen i gave uten at det er avtalt ❤️ 1
Alkymist Skrevet 3. desember 2014 #16 Skrevet 3. desember 2014 (endret) Nei! Det å skaffe seg et dyr skal være veldig gjennomtenkt. Og et voksent menneske klarer helt fint å skaffe seg det kjæledyret de ønsker om de virkelig ønsker seg det, og ansvaret som følger med. Om du er 100% sikker på at hun ønsker seg katt, kan du gi et gavekort hos en dyrebutikk slik at hun kan kjøpe utstyret hun trenger, når hun selv har valgt å skaffe seg katten. Aldri gi dyr i gave! Endret 3. desember 2014 av Alkymist 2
Gypsy22 Skrevet 3. desember 2014 #17 Skrevet 3. desember 2014 Hvis hun hadde ønsket seg en katt så hadde hun nok skaffet seg en kattunge for lenge siden, er så mange annonser på kattunger.. . At du skal gi 2 til henne for at kattene skal ha en venn? Lite lurt... Hvis du egentlig ønsker katt selv, men kan ikke ha det... Men heller gir en til moren din er helt feil.
Lillemini Skrevet 3. desember 2014 #18 Skrevet 3. desember 2014 Hvis hun hadde ønsket seg en katt så hadde hun nok skaffet seg en kattunge for lenge siden, er så mange annonser på kattunger.. . Slik tenker jeg også. Jeg sier stadig vekk at jeg ønsker meg en kanin, men om noen hadde gitt meg det til jul hadde jeg blitt fortvilet. Herlige dyr, men alt for mye styr. Dyr skal alltid anskaffes av den som skal ha ansvaret. 2
Løvefrøken Skrevet 3. desember 2014 #19 Skrevet 3. desember 2014 Hva med å i stedet gi noe av utstyret hun bør ha på plass før hun skaffer seg katt da? Hvis du er helt sikker på at hun ønsker et dyr
Gypsy22 Skrevet 3. desember 2014 #20 Skrevet 3. desember 2014 Slik tenker jeg også. Jeg sier stadig vekk at jeg ønsker meg en kanin, men om noen hadde gitt meg det til jul hadde jeg blitt fortvilet. Herlige dyr, men alt for mye styr. Dyr skal alltid anskaffes av den som skal ha ansvaret. Jeg ønsker meg en minigris, hadde jeg fått en i julegave.. DA hadde jeg fått skikkelig HYL har ikke plass eller tid til en 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå