Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har slått på "stortromma" i år og kjøpt flere gaver til kjæresten min, noen små ting og noen store. Totalt har dem kommet på ca 3500.

Jeg liker bedre å gi gaver enn å få og forventer overhodet ikke noe dyrt av kjæresten, jeg blir glad uansett. Problemet er at han "føler på" det at jeg har kjøpt flere gaver til han og sier han er lei seg for at han ikke har råd til noe dyrt til meg. Jeg bryr meg jo ikke om hva jeg får! Men hvordan kan jeg fortelle han det?

Anonymous poster hash: 01ce6...102

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bare si det til han, at du ikke bryr deg om hvor mye du får?

Skjønner han for øvrig veldig godt, jeg hadde også blitt brydd om kjæresten hadde brukt veldig mye mer enn meg på gave. Så klart er det tanken som teller, men jeg liker at det er ca likt i pris også, ellers hadde jeg følt at jeg hadde skyldt han noe.

Skrevet

Jeg har slått på "stortromma" i år og kjøpt flere gaver til kjæresten min, noen små ting og noen store. Totalt har dem kommet på ca 3500.

Jeg liker bedre å gi gaver enn å få og forventer overhodet ikke noe dyrt av kjæresten, jeg blir glad uansett.

Anonymous poster hash: 01ce6...102

Du liker bedre å gi gaver enn å få, og så skjønner du ikke at andre kan føle det ubekvemt å få mange, og/eller store gaver?

Jeg skjønner han godt!

Anonymous poster hash: 2015a...c47

• Liker 7
Skrevet

Men hvordan vet han hvor mange gaver han får og hva de koster?

Anonymous poster hash: b4ce6...dec
  • Liker 2
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet

Men hvordan vet han hvor mange gaver han får og hva de koster?

Anonymous poster hash: b4ce6...dec

Det har nok skjedd før i lignende skala tipper jeg. Jeg tror ikke at dette er første gangen ts har "slått på stortromma".

Gjest sophia21
Skrevet

Jeg kan forstå. Det er jo tydeligvis bare godt ment fra din side, så ingenting galt med det. Men jeg som student har feks litt begrensninger på hva jeg kan bruke, selv om kjæresten er prioritet. Gir han forskjellige ting jeg har lyst at han skal ha, ute å telle kroner, men det er klart at en klokke til 5000, merkedress eller ny iphone ikke er mulig. Og selv om jeg pleier å gi nøye uttentkte gaver, føler jeg meg litt brydd når han bruker så mye mer på meg. Men jeg skjønner deg og, og gavene i seg selv er ikke galt, reaksjonen er et symptom på noe mer. Jeg føler meg på et annet nivå enn han, som yngre, student og "fattig", når han er eldre, med god utdannelse og jobb og har ting på stell. Har i blant tenkt jeg er en byrde for han, og at det må være enklere for han å finne ei eldre som har vært noen år i arbeid, og slippe å tenke på hva man har råd til osv. Rett og slett redd han skal bli lei av dette og meg. Jeg vet ikke hvor store forskjellene er..er begge i grei jobb men du tjener bedre kan han ta seg sammen - det er 2014 og helt ok at dama tjener mer :) og man kan faktisk bare gi etter evne. Men er det store forskjeller som gjør seg gjeldende i det daglige, kan jeg forstå en mindreverdighetsfølelse. Men å få en fin gave fra den man er glad i er jo også fint. Men jeg foretrekker også å gi gaver og skulle ønske jeg hadde mer frihet til det. Penger, ubehagelig tema! Men hvis du ikke ser problemet i dette, så si det. At det ikke gjør noe. Kanskje han trenger å høre det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...