AnonymBruker Skrevet 2. desember 2014 #1 Skrevet 2. desember 2014 Heisann! Litt usikker på hvor jeg skulle poste denne, så bare til å flytte den om det er helt feil. Jeg skulle nå i kveld bestille flybilletter til London, og da jeg så i passet mitt, så ser jeg at jeg har to etternavn. Jeg vet jo selvfølgelig at jeg heter det, men trodde at det ene var mellomnavn. Jeg har også lest og hørt at det ikke er lov med to etternavn, med mindre det er bindestrek i mellom. Er det en glippe som har skjedd? Siden jeg har to etternavn, og ingen bindestrek?Anonymous poster hash: 1ec2f...8ed 1
Gjest Phoenix Skrevet 2. desember 2014 #2 Skrevet 2. desember 2014 (endret) Gammelt pass? Endret 2. desember 2014 av Phoenix
aurinko Skrevet 2. desember 2014 #3 Skrevet 2. desember 2014 (endret) Fikk det i 2012. Var ikke meningen å poste anonymt, kom nærat 😊 Endret 2. desember 2014 av aurinko
Glitnir Skrevet 2. desember 2014 #4 Skrevet 2. desember 2014 Merkelig. For navneloven sier, som du også nevner selv, at man kun kan ha ett etternavn, eventuelt to dersom de har bindestrek imellom.
Wilma- Skrevet 2. desember 2014 #5 Skrevet 2. desember 2014 Kan det være en glipp og at det ene egentlig er et mellomnavn som du først trodde? Muligens gått litt fort i svingene på passkontoret
mijaa Skrevet 2. desember 2014 #6 Skrevet 2. desember 2014 Jeg trodde det var lov med to etternavn jeg, men at man måtte søke om det?
aurinko Skrevet 3. desember 2014 #7 Skrevet 3. desember 2014 Sjekket navnpapirene mine, og det står tre navn som fornavn, og et som etternavn. Men i passet står det to.. Jeg skal backpacke i januar, og har allerede bestilt billetter. Blir det en hindring? Eller skal jeg bare skrive begge etternavnene mine?
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #8 Skrevet 3. desember 2014 Fikk det i 2012. Var ikke meningen å poste anonymt, kom nærat Da bør du få byttet passet ditt, for det er feil med to etternavn, og dermed er passet ugyldig. Anonymous poster hash: ba56c...68d
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #9 Skrevet 3. desember 2014 Jeg trodde det var lov med to etternavn jeg, men at man måtte søke om det? Nei, man kan kun ha ett. Alternativet er da å få endret fra Mellomnavn Etternavn til Mellomnavn-Etternavn, da vil hele subbedeisen med bindestrek bli etternavn. Anonymous poster hash: ba56c...68d
mijaa Skrevet 3. desember 2014 #10 Skrevet 3. desember 2014 Nei, man kan kun ha ett. Alternativet er da å få endret fra Mellomnavn Etternavn til Mellomnavn-Etternavn, da vil hele subbedeisen med bindestrek bli etternavn. Anonymous poster hash: ba56c...68d Åja, hm! Lærer noe nytt hver dag
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #11 Skrevet 3. desember 2014 Åja, hm! Lærer noe nytt hver dag Navn1-Navn2 benevnes dobbelt etternavn. Anonymous poster hash: ba56c...68d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå