Gå til innhold

Hvor mye baksmell?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Skattekirtet mitt i år er beregnet utfra at jeg skulle tjene 850k. Istede havner jeg nok på 870k. Må jeg betale 20k i baksmell da?

Anonymous poster hash: e9b5a...e17

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Skattekirtet mitt i år er beregnet utfra at jeg skulle tjene 850k. Istede havner jeg nok på 870k. Må jeg betale 20k i baksmell da?

Anonymous poster hash: e9b5a...e17

Her er det fristende å komme med en kommentar om hvordan man kan tjene så mye og forstå så lite... men nei, selvsagt får du ikke 20 000 i baksmell av det. Det er ikke sånn enda heldigvis, at staten beslaglegger alt over en viss inntekt. Er vel bare Rødt som er tilhengere av sånt :)

Anonymous poster hash: 8f21a...8fd

• Liker 8
Skrevet

Her er det fristende å komme med en kommentar om hvordan man kan tjene så mye og forstå så lite... men nei, selvsagt får du ikke 20 000 i baksmell av det. Det er ikke sånn enda heldigvis, at staten beslaglegger alt over en viss inntekt. Er vel bare Rødt som er tilhengere av sånt :)

Hehehehe :D

Anonymous poster hash: 13463...b45

Skrevet

Du betaler jo skatt av det du tjener, er ikke sånn at de 20.000kr som du har tjent ekstra var skattefrie, du har skattet av de og :)

Anonymous poster hash: 82c27...5c6
Skrevet

Det er ikke bare fristende. Jeg stiller meg faktisk sterkt tvilende til at noen med så liten innsikt i noe så elementært kan ha så høy lønn.

Anonymous poster hash: b8786...6f0

• Liker 4
Skrevet

Ikke om vedkommende er toppblogger? :)

Skrevet

Hei.

Skattekortet ditt er egentlig helt uvesentlig for hva du skal betale i skatt. Det er bare en indikasjon.

Skatten beregnes etter at året er omme, og du må selv føre opp evt. fradra du måtte ha krav på og andre skattepliktige inntekter, gaver etc.

Skattekortet har betydning for hva du skal forhåndsbetale i skatt. Så når selvangivelsen din er utfyllt året etter så vil skatteetaten beregne hva skatten din skal være, og regne ut hvor mye du skal betale eller få tilbake med bakgrunn i hva du allerede har betalt.

Hadde det vært slik du frykter så hadde det ikke vært lønnsømt å jobbe for de siste 20000,- etter tjente 850000,-. Slik skal det ikke være og slik er det heller ikke.

Mvh.

Svareren

Skrevet

Til dere tvilende kverulanter;

I min fortid som statsansatt fagarbeider med yrkesskolen som eneste oppbakking tjente jeg og flere av mine kollegaer (både mer og mindre smarte) summer som TS beskriver.

Det handler om vilje og livsstadie.

Skrevet

Så du mener at de som har gått yrkesskolen ikke forstår så elementære sammenhenger som det her er snakk om?

Anonymous poster hash: b8786...6f0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...