Gå til innhold

Er alt forutbestemt?

Anbefalte innlegg

Sitat
Hvis alt hadde vært forutbestemt' date= hva hadde da vært vitsen med å planlegge eller gjøre noe som helst?

Hvis alt er forutbestemt er det også forutbestemt om du skal planlegge eller gjøre noe som helst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Jeg tror at svært lite er forutbestemt, det meste her i livet skjer pga tilfeldigheter og planlegging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
  Sitat

Jeg har ikke sagt noe som helst om noen brukere. Jeg sier bare at det er en forskjell mellom å være åpen og å ha hull i hodet.

Det hørtes bedre ut nå, ja. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat
Noen tror at for å kunne se inn i fremtiden, og å ha varsler, så må alt nødvendigvis være forutbestemt.

Dersom det er mulig å se inn i fremtiden, så kan det være at du ser et av mange alternativer. Dette fratar oss ikke friheten som selvstendige individer, men gir oss innsyn i et mulig fremtidsscenarium.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fighter

Jeg tror ikke på tilfeldiheter, men heller ikke at alt er forutbestemt. Jeg tror mye er planlagt for oss, men at vi kan velge selv hva vi gjør ut av det. For eksempel tror jeg det var meningen at jeg og mannen min skulle møtes, men at det var opp til oss hva vi ville gjøre med det møtet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...