Gå til innhold

nok med 100 gb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye kan man streame på 100 gb? Holder 100 gb til en del streaming av serier og bruk av Internett til søking og nedlasting av sider i stor grad? Eller trenger man mer? Vil nødig binde meg for 1 år hvis det er lite.. Men nå bruker jeg lett opp 5 gb på ca to uker uten streaming eller bruk av Spotify (bare surfing :-o) .. Så er i tvil..

Anonymous poster hash: a6ccf...f59

Skrevet

Kommer jo helt an på kvaliteten på det du streamer, men Telenor gir følgende svar som en pekepinn:

* 256 000 Facebook-sider, eller

* 170 000 VG-sider, eller

* 250 timer streaming av VG-TV, eller

* 83 timer streaming av NRK, eller

* 41 timer streaming av Netflix

Det holder mao ganske lenge for normalt bruk.

• Liker 1
Skrevet

Kommer jo helt an på kvaliteten på det du streamer, men Telenor gir følgende svar som en pekepinn:

* 256 000 Facebook-sider, eller

* 170 000 VG-sider, eller

* 250 timer streaming av VG-TV, eller

* 83 timer streaming av NRK, eller

* 41 timer streaming av Netflix

Det holder mao ganske lenge for normalt bruk.

Jeg har 100 mb pr dag, og da jeg prøvde å se på NRK Nett-tv så var kvoten fylt på noen få minutter... :vetikke:

Anonymous poster hash: 46a02...140

Skrevet

Hvor mye kan man streame på 100 gb? Holder 100 gb til en del streaming av serier og bruk av Internett til søking og nedlasting av sider i stor grad? Eller trenger man mer? Vil nødig binde meg for 1 år hvis det er lite.. Men nå bruker jeg lett opp 5 gb på ca to uker uten streaming eller bruk av Spotify (bare surfing :-o) .. Så er i tvil..

Fant dette på Netflix

How can I control how much data Netflix uses?

Watching Netflix uses about 1 GB of data per hour for each stream of standard definition video, and up to 3 GB per hour for each stream of HD video. This can create headaches for Netflix members that have a monthly bandwidth or data cap on their Internet service. Below, you'll find a couple of ways to reduce the amount of data Netflix uses, without having to resort to drastic measures (like actually watching less Netflix).

Adjust your data usage settings

Adjusting the data usage settings for your account is the easiest way to reduce the amount of bandwidth used while watching Netflix. There are 4 data usage settings to choose from, each estimate below is per stream:

• Low (0.3 GB per hour)
  • Medium (SD: 0.7 GB per hour)
  • High (best video quality, up to 3 GB per hour for HD, 7 GB per hour for Ultra HD)
  • Auto (adjusts automatically to deliver the highest possible quality, based on your current internet connection speed)

To select a setting that works best for your Internet plan, navigate to Your Account page and click Playback settings in the Your Profile section. It can take up to 8 hours for these changes to take affect. Restricting data usage may affect video quality while watching Netflix.

Jeg har 100 mb pr dag, og da jeg prøvde å se på NRK Nett-tv så var kvoten fylt på noen få minutter... :vetikke:

Ikke at det er så relevant, men 100mb pr dag?

100mb holder kun til lett nettavis surfing, jeg ville aldri ha åpnet noen streaming tjeneste om jeg hadde kun 100mb.

• Liker 1
Skrevet

Så 100 gb bør holde? Ser jo nesten sånn ut. Men kjedelig å bli skuffet da!

Skrevet

Vi er to stykker om 250gb, og vi har enda ikke greid å bruke opp alt, og vi bruker internett MYE. Så tror ikke 100gb er noe problem.

Anonymous poster hash: 82104...b8c

Skrevet

Hvilken type abb snakker dere med 100 og 250 gb om? Jeg har vanlig bredbånd på kobberkabel med makshastighet 20 Mbit, uten noe limit, og mobilt modem med limit på 10Gb. Bare lurer.

Skrevet

Hvilken type abb snakker dere med 100 og 250 gb om? Jeg har vanlig bredbånd på kobberkabel med makshastighet 20 Mbit, uten noe limit, og mobilt modem med limit på 10Gb. Bare lurer.

Mobilt bredbånd fra NetCom tenkte jeg på da 😊

Skrevet

Mobilt bredbånd fra NetCom tenkte jeg på da

OK, det har jeg også. I byen jeg bor, har ikke Netcom 4G-dekning, men det har Telenor. Hurra! :ironi:

Det funker greit til mitt bruk ute i skog og og mark, men sjekk grundig at du har grei 4G hvor du bor. Ikke bare på stedet, men at du også får akseptabel hastighet.

Hjemme har jeg dritthastighet, fordi huset ligger litt inneklemt. En antenne noen meter opp på ytterveggen har utsikt rett til senderen, og da trives alt bedre, men fremdeles ingen 4G.

100 Gb er ikke så mye som det høres ut hvis dere skal streame og se filmer en hel måned. Ville seriøst kikket på hva dere kan få prisen ned i over kobber eller fiber, og ubegrenset månedsforbruk, hvis dere ikke er avhengige av at det skal brukes mobilt. En Gb er heller ikke det samme som en GB.

Skrevet

Fant dette på Netflix

Ikke at det er så relevant, men 100mb pr dag?

100mb holder kun til lett nettavis surfing, jeg ville aldri ha åpnet noen streaming tjeneste om jeg hadde kun 100mb.

Den jeg svarte sa at man burde kunne streame NRK i 83 timer for 1 gb. Da burde man jo kunne streame en del hver dag før det ble 100 mb dagen også. Blir jo tross alt 3 gb om man bruker hele kvoten hver dag i en mnd.

Skrevet

Den jeg svarte sa at man burde kunne streame NRK i 83 timer for 1 gb. Da burde man jo kunne streame en del hver dag før det ble 100 mb dagen også. Blir jo tross alt 3 gb om man bruker hele kvoten hver dag i en mnd.

Jeg ser nå at TS har skrevet 100 gb, da er det straks mer logisk. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...