vannm75 Skrevet 2. desember 2014 #1 Skrevet 2. desember 2014 skal prøve å være kort, jeg er pappa til ei på 7 år, som forteller gråtkavalt at ho ikke vil snakke mer med de gamle damene (barnevernet). ho har snakka med de to ganger. Ho sier de stiller så mange vanskelige spørsmål, ho må tenke så mye, og gråtkvalt sier ho "jeg hater de gamle damene spør så mange vanskelige spørsmål, og at jeg vil aldri snakke med de mer". Ho sier ho har det bra hos meg. De kommer i skoletida, så reagerer på at ho ikke være med vennene, og ho må spise alene etter samtalene. har noen opplevd d samme, kan jeg som forldre kreve at samtalene opphører. evt at de ikke tar kontakt med henne i skoletida. bør e konfrontere barnevernet og saksbehandler? evt mor? jeg harforsøkt å være så nøytral som mulig.
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2014 #2 Skrevet 2. desember 2014 Det er jo din unge, regner nå med du har dialog med moren. Hvis du er bekymret kan du selvsagt be de la være å kontakte henne i skoletiden fordi hun blir lei seg for hun ikke får være med de andre Anonymous poster hash: dbdcc...b83 4
Gjest Cevita Skrevet 2. desember 2014 #3 Skrevet 2. desember 2014 Jeg tviler på at det er så lurt å kreve at samtalene opphører, det er nok lurt å samarbeide så godt med dem som mulig. Men kanskje du kan ta en telefon å fortelle det du forteller oss, og spørre om de har forslag til å gjøre det på en annen måte så jenta di skal få spise med vennene sine, og få en litt mer positiv opplevelse? Samt spørre hva du som far kan gjøre for at denne opplevelsen skal være best mulig for jenta di? 8
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2014 #4 Skrevet 2. desember 2014 Ikke krev om at det skal stoppe, men be om ett møte eller en samtale der du vil ta opp dette med møtene barnevernet har med barnet. Jeg ville bedt om tilrettelegging av timene, slik at de ikke kom å forstyrret i spising eller lek i tide og utide da barnet reagerer veldig på det. Jeg ville kontaktet mor først og fremst og hørt hvordan ho opplever barnet og eventuelle reaksjoner. Og om ho har noen tanker om hva som burde og hva som kan gjøres. Ta kontakt med skolen og hør hvordan de opplever dagene der barnevernet kommer for å snakke med barnet, og prøv å skaff en dialog med skolen og bv sammen. Spør bv etter råd og veiledning, hva kan du gjøre for at det blir best mulig. Hvordan kan du prøve å bidra til at barnet kan få snakket uten å føle seg presset. osv. Du vil _alltid_ tjene på å samarbeide med bv, Du kan derimot tape stort på å bli vrang uten å ha gode advokater på din side. Anonymous poster hash: ae2fd...3a1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2014 #5 Skrevet 2. desember 2014 Dette er en tulletråd, barnevernet opptrer ikke på denne måten! Å sverte barnevernet og bidra til å øke både frykt og fordommer mot barnevernet er unødvendig!Anonymous poster hash: a55aa...43d 1
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2014 #6 Skrevet 2. desember 2014 Nei, for barnevernet gjør aldri feil mener du? Omså, så har ikke du møtt på noen av drittsekkene som jobber i BV. Og det kan du jo bare være glad for tenker jeg. =) De finnes der som alle andre plasser. Samarbeid er hovednøkkelen, og med komunikasjon så kan det bedre seg. Anonymous poster hash: ae2fd...3a1 3
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2014 #7 Skrevet 2. desember 2014 Det kommer an på. Er det i en undersøkelsesprosess kan du ikke kreve at de opphører. Er det er tiltak og du ikke har hovedomsorgen, og dette ikke går utover din samværetid, har du heller ikke noe partsrettighet i saken. Du kan snakke med mor, men dersom du ikke har hovedomsorg så er du ikke part i saken og kan ikke kreve noe. Anonymous poster hash: d20e5...132
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2014 #8 Skrevet 2. desember 2014 Jeg ville personlig tatt en tlf og ringt til saksbehandleren og spurt om det er mulighet for å ta samtaler med barnet etter endt skoledag. Rett og slett bare forklare at barnet føler ubehag ved å spise alene etterpå. Du trenger ikke be dem om å slutte, bare legg frem at det er bekymringsverdig og potensielt hemmende for barnet. Anonymous poster hash: 88581...2b4 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2014 #9 Skrevet 2. desember 2014 Å nekte å samarbeide er en dårlig ide, barnevernet snakker ikke med barnet for moro skyld, det beste du kan gjøre er å få barnet til å forstå at dette ikke er noe skummelt. Dette er en tulletråd, barnevernet opptrer ikke på denne måten! Å sverte barnevernet og bidra til å øke både frykt og fordommer mot barnevernet er unødvendig!Anonymous poster hash: a55aa...43d Jeg opplevde selv i en alder av 10 at barnevernet hadde et møte med meg og kontaktlærer på skolen, uten at moren min var informert på forhånd. Anonymous poster hash: a3817...406 2
Kanutte Skrevet 2. desember 2014 #10 Skrevet 2. desember 2014 At BV snakker med elever på skolen skjer rett som det er. Ofte er da kontaktlærer med dersom barnet ikke har møtt personene fra BV tidligere. Noen ganger skjer dette uten at foresatte er informert, men som regel er foresatte informert på forhånd. Grunnen til at de ønsker å snakke med barna mens de er på skolen regner jeg med at er fordi de ønsker å snakke med barna uten at foreldrene er til stede. 1
vannm75 Skrevet 2. desember 2014 Forfatter #11 Skrevet 2. desember 2014 TS her, takk for mange info og saklig råd, har no, snakka med mora, og vi er enige om at vi skal skåne jenta og snakke sammen. skal forresten høre om kontaktlærer merka noen endring i atferid etter samtalene...ellers er det vel en grunn til at barnevernet har fått det ryktet blant folk som de har. 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2014 #12 Skrevet 2. desember 2014 TS her, takk for mange info og saklig råd, har no, snakka med mora, og vi er enige om at vi skal skåne jenta og snakke sammen. skal forresten høre om kontaktlærer merka noen endring i atferid etter samtalene...ellers er det vel en grunn til at barnevernet har fått det ryktet blant folk som de har. Hvorfor vil de snakke med barnet deres? Nå må du jo fortelle mer før vi kan si hva som lønner seg.Anonymous poster hash: a313e...0b7
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2014 #13 Skrevet 2. desember 2014 Dette er en tulletråd, barnevernet opptrer ikke på denne måten! Å sverte barnevernet og bidra til å øke både frykt og fordommer mot barnevernet er unødvendig!Anonymous poster hash: a55aa...43d Herregud, et du helt trangsynt eller? Får du ikke med deg hvordan BV har blitt fremstilt i media i det siste? Var selv innenfor BV noen år, hadde med alle mulige saksbehandlere å gjøre. To ganger opplevde jeg at de kom til meg og ba om unnskyldning for måten de hadde vært på. Så ja, BV kan fint gjøre slik. Poenget at det finnes folk i alle bransjer som ikke duger i jobbene sine, og de vil ødelegge for de som faktisk prøver.... Anonymous poster hash: 18a8d...fdd 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2014 #14 Skrevet 2. desember 2014 TS her, takk for mange info og saklig råd, har no, snakka med mora, og vi er enige om at vi skal skåne jenta og snakke sammen. skal forresten høre om kontaktlærer merka noen endring i atferid etter samtalene...ellers er det vel en grunn til at barnevernet har fått det ryktet blant folk som de har. du kan kreve at du eller moren er med på disse samtalene, barnet har rettigheter!! på å bli beskyttet av sine omsorgsgivere/ de/n med foreldreansvar. bv er ofte imot dette da de liker best å plante ville ideer i hodene på barna hvis de for eks er veldig sikre i sin sak og mangler litt.. Noen ganger er det riktig men noen ganger kan det gå veldig galt også. Snakk med advokat om de nekter (og om det er noe du/dere ønsker såklart) Disse samtalene skal selvsagt ikke gå utover jenta. Husk også at du kan kreve å finne ut hvordan de snakker med henne om du ikke vil være der, du kan få vite alt. Hvem som helst skal egentlig ikke holde på å "avhøre" barn sånn. Er skadelig for barna det. Siste der kommer fra en bv pedagog faktisk.. Anonymous poster hash: 9ce07...037 1
Gjest Cevita Skrevet 2. desember 2014 #15 Skrevet 2. desember 2014 Hva er det dere mener at bvt har gjort feil i saken? At de snakker med jenta? At de stiller vanskelige spørsmål? Isåfall lurer jeg på hvordan dere mener at barnevernet skal undersøke saker.. Det at jenta ikke får spise med vennene sine er jo egentlig bare en bagatell som det burde være lett å gjøre noe med.
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 3. desember 2014 #16 Skrevet 3. desember 2014 skal prøve å være kort, jeg er pappa til ei på 7 år, som forteller gråtkavalt at ho ikke vil snakke mer med de gamle damene (barnevernet). ho har snakka med de to ganger. Ho sier de stiller så mange vanskelige spørsmål, ho må tenke så mye, og gråtkvalt sier ho "jeg hater de gamle damene spør så mange vanskelige spørsmål, og at jeg vil aldri snakke med de mer". Ho sier ho har det bra hos meg. De kommer i skoletida, så reagerer på at ho ikke være med vennene, og ho må spise alene etter samtalene. har noen opplevd d samme, kan jeg som forldre kreve at samtalene opphører. evt at de ikke tar kontakt med henne i skoletida. bør e konfrontere barnevernet og saksbehandler? evt mor? jeg harforsøkt å være så nøytral som mulig. Det er jo din unge, regner nå med du har dialog med moren. Hvis du er bekymret kan du selvsagt be de la være å kontakte henne i skoletiden fordi hun blir lei seg for hun ikke får være med de andre Anonymous poster hash: dbdcc...b83 Slik jeg tolker det er ikke trådstarter barnets mor. Dermed er det vel ikke noe hun kan gjøre for at møtene skal opphøre.
Gjest Phoenix Skrevet 3. desember 2014 #17 Skrevet 3. desember 2014 Slik jeg tolker det er ikke trådstarter barnets mor. Dermed er det vel ikke noe hun kan gjøre for at møtene skal opphøre. Nei, men han skriver jo at han er barnets far så han har jo rettigheter ovenfor barnevernet. 2
Gjest Phoenix Skrevet 3. desember 2014 #18 Skrevet 3. desember 2014 Jeg ville personlig tatt en tlf og ringt til saksbehandleren og spurt om det er mulighet for å ta samtaler med barnet etter endt skoledag. Rett og slett bare forklare at barnet føler ubehag ved å spise alene etterpå. Du trenger ikke be dem om å slutte, bare legg frem at det er bekymringsverdig og potensielt hemmende for barnet.Anonymous poster hash: 88581...2b4 Enig her. Det kan være enklere og gjøre det lettere.
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #19 Skrevet 3. desember 2014 Slik jeg tolker det er ikke trådstarter barnets mor. Dermed er det vel ikke noe hun kan gjøre for at møtene skal opphøre. er jo ikke bare mor som har rettigheter, hvis far ikke er gal. ts er jo faren her til barnet Anonymous poster hash: 9ce07...037 1
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 3. desember 2014 #20 Skrevet 3. desember 2014 er jo ikke bare mor som har rettigheter, hvis far ikke er gal. ts er jo faren her til barnet Anonymous poster hash: 9ce07...037 Sant det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå