Gå til innhold

Når man vil være uimotståelig, men er det motsatte

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har vært på date og blitt avvist etterpå, hvordan klarer der å føle dere bra igjen etterpå?

Jeg ble avvist etter en date for to måneder siden. Synes fortsatt det er tungt. Jeg likte han, men var ikke forelsket, og sørger egentlig ikke over at det ikke ble noe mer, for han er jo ikke den eneste flotte mannen i verden. Men jeg føler at jeg ikke er bra nok som kvinne etter dette. For jeg vil jo gjerne være så attraktiv og interessant at en mann absolutt vil treffe meg igjen. Men denne mannen ville altså helst være det foruten. Og det er jo beviset på at jeg ikke er noe spesielt.

Det som hadde hjulpet nå, var hvis f.eks. Penelope Cruz var singel og fortalte at hun ble avvist etter en date. Men jeg klarer ikke å tro at drømmedamer blir avvist!

Anonymous poster hash: eaa7a...003
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dere som har vært på date og blitt avvist etterpå, hvordan klarer der å føle dere bra igjen etterpå?

Jeg ble avvist etter en date for to måneder siden. Synes fortsatt det er tungt. Jeg likte han, men var ikke forelsket, og sørger egentlig ikke over at det ikke ble noe mer, for han er jo ikke den eneste flotte mannen i verden. Men jeg føler at jeg ikke er bra nok som kvinne etter dette. For jeg vil jo gjerne være så attraktiv og interessant at en mann absolutt vil treffe meg igjen. Men denne mannen ville altså helst være det foruten. Og det er jo beviset på at jeg ikke er noe spesielt.

Det som hadde hjulpet nå, var hvis f.eks. Penelope Cruz var singel og fortalte at hun ble avvist etter en date. Men jeg klarer ikke å tro at drømmedamer blir avvist!

Hvorfor gidder man?

Anonymous poster hash: 8e2db...14f

Skrevet

Hvorfor gidder man?

Sant å si så er ingen direkte uimotståelig. Har du ikke lest tråden om drømmemannen som viste seg å være alt annet enn uimotståelig?

Du skal være glad for at du ikke er høy på pæra og tror at du er den eneste kvinnen i verden enhver mann vil kutte av seg penisen sin for å få. En kvinne som blir fortalt av en mann at hun er uimotståelig blir høy på pæra, og oppretter en tråd på KG der hun skriver at gutta hun møter er tøfler. Nei, hun trenger en bad boy fordi "han vet hva han vil og knuller livsskiten ut av meg".

Skrevet

Hvorfor gidder man?

Fordi jeg vil ha en kjæreste.

Skrevet

Det var bare en date? Da må du komme over det. Dater du sjelden? Det skjer faktisk alle. Sjeldnere for enkelte, men avvisning er bare et tegn på at man strekker seg etter de beste man kan få. Eneste måten å helgardere seg mot avvisning på er å date nedover.

Dersom Penelope Cruz hadde dratt på date med Gerard Butler er det en god sjanse for at han ikke hadde ringt henne i etterkant.

Anonymous poster hash: 833d5...007
  • Liker 1
Skrevet

Hei,

Teit å skrive, men jeg har vel liten erfaring med avvisning når det kommer til dating så skal ikke uttale meg om det. Jeg har derimot endel erfaring med å være den som avviser gutter. Og tenkte bare å gi deg perspektivet fra den vinkelen.

Grunnen til at jeg avviser er så absolutt ikke fordi de ikke er bra nok. Flere av de er helt fantastiske folk som jeg unner alt godt og som har vanvittig mange gode kvaliteter! Jenta som blir sammen med disse karene blir vanvittig heldige.

Det er med andre ord jeg som er problemet, klarer for eksempel ikke å føle noe eller ser etter noe annerledes. Annerledes er heller ikke synonymt med Bedre.

Så du bør absolutt ikke føle at du ikke er bra nok, men alle har ulike preferanser når det kommer til dating og kjærestemateriale. Og man kan dessverre ikke velge hvem man får følelser for. Og viser det seg da at det er lite følelser i bildet så har man ikke annet valg enn å avvise. Selv om man liker personen godt ellers.

For å sette det på spissen: Noen liker mørkt hår, andre liker lyst. Det betyr ikke at det ene nødvendigvis er bedre enn det andre. Det er bare ulike preferanser.

Du kommer sikkert til å treffe flere karer som er veldig interessert i deg, men som du ikke føler noe tilbake for. Det betyr ikke at de ikke er bra folk. De er bare ikke rett for deg.

Så rådet mitt er vel bare å ikke ta det så veldig personlig, det er nok ikke hos deg feilien ligger. Og bare fortsette datingen! Så får du heller prøve å se på det hele som en erfaring og ikke gruble så fryktelig mye over det. Bare gå videre!

Skrevet

Kan jo godt hende han bare ville ha sex, når han ikke fikk det på første date så gikk han videre. Slik tenker jeg da, veldig enkelt å slutte å tenke på han da grisen!

Skrevet

Hei,

Teit å skrive, men jeg har vel liten erfaring med avvisning når det kommer til dating så skal ikke uttale meg om det. Jeg har derimot endel erfaring med å være den som avviser gutter. Og tenkte bare å gi deg perspektivet fra den vinkelen.

Grunnen til at jeg avviser er så absolutt ikke fordi de ikke er bra nok. Flere av de er helt fantastiske folk som jeg unner alt godt og som har vanvittig mange gode kvaliteter! Jenta som blir sammen med disse karene blir vanvittig heldige.

Det er med andre ord jeg som er problemet, klarer for eksempel ikke å føle noe eller ser etter noe annerledes. Annerledes er heller ikke synonymt med Bedre.

Så du bør absolutt ikke føle at du ikke er bra nok, men alle har ulike preferanser når det kommer til dating og kjærestemateriale. Og man kan dessverre ikke velge hvem man får følelser for. Og viser det seg da at det er lite følelser i bildet så har man ikke annet valg enn å avvise. Selv om man liker personen godt ellers.

For å sette det på spissen: Noen liker mørkt hår, andre liker lyst. Det betyr ikke at det ene nødvendigvis er bedre enn det andre. Det er bare ulike preferanser.

Du kommer sikkert til å treffe flere karer som er veldig interessert i deg, men som du ikke føler noe tilbake for. Det betyr ikke at de ikke er bra folk. De er bare ikke rett for deg.

Så rådet mitt er vel bare å ikke ta det så veldig personlig, det er nok ikke hos deg feilien ligger. Og bare fortsette datingen! Så får du heller prøve å se på det hele som en erfaring og ikke gruble så fryktelig mye over det. Bare gå videre!

Men du er dame og damer avviser av andre årsaker enn menn. Menn setter pris på damer som ser bra ut og er interessert så lenge dama er pen nok. Slik er det ikke med kvinner.

Anonymous poster hash: 19123...686

Skrevet

Om fyren ikke vil gå på flere dater med meg tenker jeg at det ikke er meg det er noe galt med. Det var rett og slett bare ikke en match fra hans side. Selvfølgelig kjedelig om jeg sitter igjen med motsatt følelse, men er jo ingenting jeg får gjort med det.

Har vært på date med menn som er helt supre, men som mangler det lille ekstra som gjør at jeg kan se på dem som mer enn en kompis.

Kom deg på flere dater du, så opplever du nok å måtte avvise selv eller å finne en der det matcher begge veier :)

Gjest Minesveiper
Skrevet

Men du er dame og damer avviser av andre årsaker enn menn. Menn setter pris på damer som ser bra ut og er interessert så lenge dama er pen nok. Slik er det ikke med kvinner.

Det stemmer ikke for meg i alle fall. Hvis man har ulike behov når det kommer til kommunikasjon for eksempel, og man har for ulike personligheter så hjelper det ikke at man synes damen er fin. Det kommer ikke til å funke i lengden.

Skrevet

Jo, jeg skjønner vel det dere sier, om at det ikke er noe direkte feil med meg, men at det bare ikke stemmer. Men det er så lett å tenke negative tanker om seg selv. At jeg er kjedelig og ikke attraktiv nok.

Skrevet

Det stemmer ikke for meg i alle fall. Hvis man har ulike behov når det kommer til kommunikasjon for eksempel, og man har for ulike personligheter så hjelper det ikke at man synes damen er fin. Det kommer ikke til å funke i lengden.

Ja, jeg tror nok egentlig mange menn legger vekt på personlighet.

Skrevet

Jo, jeg skjønner vel det dere sier, om at det ikke er noe direkte feil med meg, men at det bare ikke stemmer. Men det er så lett å tenke negative tanker om seg selv. At jeg er kjedelig og ikke attraktiv nok.

Han hadde ikke gått på den første daten med deg hvis ikke du var attraktiv nok! Så jeg tviler på at det står på det :)

Skrevet

Det var vel litt generaliserende?

Jeg har såklart også avvist gutter på grunn av at de ikke er attraktive nok. Er vel en ærlig sak det. Tror ikke jenter er noe mindre utseendefiksert enn gutter. Man må tross alt være tiltrukket for å ville gå videre med det.

Skrevet

Han hadde ikke gått på den første daten med deg hvis ikke du var attraktiv nok! Så jeg tviler på at det står på det :)

Men da er jeg kjedelig og lite sjarmerende! Og kanskje rar!

Skrevet

Haha nei, det er du nok heller ikke. Du er sikkert ei herlig jente, bare ikke riktig for han ;)

Skrevet

Dere gikk kun på en date? Dater du sjelden? Er det en grunn til at du henger deg opp i denne spesifikke fyren?

Skrevet

Nei, det er du nok ikke, og om det er så møter du nok drømmemannen - som er like rar! ;) MEN, et skikkelig kontrollspørsmål er jo om det var HAN du var forelsket i? Eller likte du tanken, kall det idéen om du vil, på et forhold, datingsituasjon etc? Det er lett å drømme seg vekk i hvordan en person passer inn i livet sitt.

Jeg har både avvist og blitt avvist, nå er jeg 26 og konklusjonen min er:

Er det rett for den ene, så er det rett for den andre også.

Det vil si at dersom han ikke vil være i et forhold med meg, så betyr jo det at vi har noen ulikheter som ville blitt mer tydelig etterhvert selv om jeg kanskje ikke ønsket å se dem pga en blendende forelskelse/ betatthet.

Når jeg har avvist menn, så er det ikke fordi de er uattraktive. Det er fordi jeg er ærlig mot meg selv, og ser at de er flotte menn, men kanskje har vi ganske ulike verdier.

Eksempelvis: Da jeg var 22 var jeg hodestups forelsket i en halvt spanjol. Han sa han gjerne ville flytte til spania innen fem år, og hva tror du skjedde - jo jeg var klar for å hoppe på flyet selv. Problemet er bare at jeg elsker fjell, langrenn, turer i skogen, og freeride.. Forelskelse/ betatthet fører noen ganger til at man drømmer seg inn i en situasjon som i etterkant viser seg å ikke være helt rett. Vær glad for at det skjer tidlig, enn etter 10-15 års ekteskap :)

Anonymous poster hash: 997db...a54

Skrevet

Dere gikk kun på en date? Dater du sjelden? Er det en grunn til at du henger deg opp i denne spesifikke fyren?

Ja, jeg dater sjelden. Jeg møter ikke på mange menn jeg har lyst å date.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...