Gå til innhold

Maling av vinduer


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg skal male vinduer på utsiden og innsiden. Malingen flasser av. Noen tips til produkter og fremgangsmåte?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest1

Kjøp en liten flat pensel på bokhandleren, denne er kjempepraktisk til å male kanten ved vinduet uten å søle på glasset. Moren min lo når hun så penselen min, men hvem var det som malte vinduer fortere og med bedre resultat :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vel, male vinduer er enkelt, bruk rull, går mye fortere..

Vinduskarmer derimot, skikkelig herk, men en flat, tynn pensel er nok det beste, i kombinasjon med en GOD porsjon tålmodighet, noe jeg ikke er tilgodesett med...

Maskeringstape er bare teit, malingen renner på innsiden, og det blir ikke pent....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fargehandelen der jeg var sist anbefalte rund pensel til å male kantene langs og tvers over vinduet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madden

Godt grunnarbeid dersom det er vinduer som har vært malt før! Da bør du skrape av løs maling og pusse lett over med sandpapir. Har du problemer med å få malingen til å sitte er det kanskje feil maling til underlaget..kanskje må du bruke grunning eller heftgrunn!Alt ubehandlet treverk skal også grunnes før du maler/beiser.

Husk å maskere godt og /eller ta ut pakninger når du maler karmen..forferdelig til arbeid men resultatet blir mye mye bedre! :Nikke:

Etter å ha strevd med noen nye vinduer i sommer har jeg bestemt meg for aldri mer å kjøpe umalte vinduer!! for noe dritt altså!! hadde ett vindu som var ferdigmalt...resten har jeg svettet over i hele sommer!!! :sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...