AnonymBruker Skrevet 2. desember 2014 #1 Skrevet 2. desember 2014 Hvordan skal jeg gå frem? Har så og si ingen ek, og har begynt mitt første år på en mastergrad. Anonymous poster hash: 3328a...1d2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2014 #2 Skrevet 2. desember 2014 Du må snakke med banker og høre om de kan gi deg lån. Mange banker er fleksible om man går til et yrke hvor man er sikkret jobb. Ellers går det vel an med husbanklån? Anonymous poster hash: 82364...a5c
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2014 #3 Skrevet 2. desember 2014 Følger med i denne tråden. Jeg har egenkapital på om lag 300k og ser etter en bolig til rett over 2 millioner (det er det eneste som er brukbart) som har utleiemuligheter. Jeg skal begynne å forhøre meg med banker til sommeren. Er det noen tips jeg kan få? Jeg skal få meg jobb over nyttår slik at jeg har en inntekt der også. Inntekt per mnd (når jeg har kjøpt) vil da være leieinntekt, lån/stipend fra laanekassen og jobbinntekt. Anonymous poster hash: 8e09c...224
Gjest RompeRusk Skrevet 2. desember 2014 #4 Skrevet 2. desember 2014 Før regnskap og før opp et realistisk budsjett dere kan vise til. Også hvilke fremtidig (lang og kortsiktig) inntekt dere kommer til å ha. Undersøk sannsynligheten for jobb etter endt utdanning - ha rett og slett en langsiktig plan for inntekter og utgifter som dere kan legge frem. Har dere mulighet for sikkerhet fra foreldre? Medlånetakere/kausjonist for høyere ek? Alt slikt er gull verdt dersom dere har mulighet
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2014 #5 Skrevet 2. desember 2014 Følger med i denne tråden. Jeg har egenkapital på om lag 300k og ser etter en bolig til rett over 2 millioner (det er det eneste som er brukbart) som har utleiemuligheter. Jeg skal begynne å forhøre meg med banker til sommeren. Er det noen tips jeg kan få? Jeg skal få meg jobb over nyttår slik at jeg har en inntekt der også. Inntekt per mnd (når jeg har kjøpt) vil da være leieinntekt, lån/stipend fra laanekassen og jobbinntekt. Anonymous poster hash: 8e09c...224 det som kommer fra lånekassen regnes ikke som inntekt da det kun er midlertidig Anonymous poster hash: 4b44b...106
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #6 Skrevet 3. desember 2014 Hvordan skal jeg gå frem? Har så og si ingen ek, og har begynt mitt første år på en mastergrad. Anonymous poster hash: 3328a...1d2 Hvorfor må noen på død og liv eie egen bolig, når man ikke har klart å spare til EK engang? Du får bli ferdig med utdannelsen, og få deg jobb først. Ja, det er surt å kaste penger ut av vinduet med å leie, men burde ikke du ha tenkt på det før?Anonymous poster hash: 7f7a1...2b3 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #7 Skrevet 3. desember 2014 Før regnskap og før opp et realistisk budsjett dere kan vise til. Også hvilke fremtidig (lang og kortsiktig) inntekt dere kommer til å ha. Undersøk sannsynligheten for jobb etter endt utdanning - ha rett og slett en langsiktig plan for inntekter og utgifter som dere kan legge frem. Har dere mulighet for sikkerhet fra foreldre? Medlånetakere/kausjonist for høyere ek? Alt slikt er gull verdt dersom dere har mulighet Takk for et fint svar! Det skal jeg undersøke. Nei, dessverre er ikke det en mulighet. det som kommer fra lånekassen regnes ikke som inntekt da det kun er midlertidig Anonymous poster hash: 4b44b...106 Åå.. Det var dumt. Hva er grunnen til dette? Jeg vil ha laanekassestøtte i minst 6-7 år. Vil det utgjøre noen forskjell? Anonymous poster hash: 8e09c...224
Gjest RompeRusk Skrevet 3. desember 2014 #8 Skrevet 3. desember 2014 Takk for et fint svar! Det skal jeg undersøke. Nei, dessverre er ikke det en mulighet. Åå.. Det var dumt. Hva er grunnen til dette? Jeg vil ha laanekassestøtte i minst 6-7 år. Vil det utgjøre noen forskjell? Anonymous poster hash: 8e09c...224 Det med lånekassen spørs helt på banken. På papiret er både jeg og foreldrene mine låntakere, men kontaktpersonen min i banken er fullstendig klar over at jeg betjener lånet alene. Stipend/lån fra lånekassen ble derfor medregnet som fast inntekt når inntekter Vs utgifter ble regnet ut. Så er du veldig heldig med banken, kan legge frem godt budsjett og har en viss % ek, er det ikke helt umulig å få lån med lånekasse + deltidsjobb
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2014 #9 Skrevet 3. desember 2014 Det med lånekassen spørs helt på banken. På papiret er både jeg og foreldrene mine låntakere, men kontaktpersonen min i banken er fullstendig klar over at jeg betjener lånet alene. Stipend/lån fra lånekassen ble derfor medregnet som fast inntekt når inntekter Vs utgifter ble regnet ut. Så er du veldig heldig med banken, kan legge frem godt budsjett og har en viss % ek, er det ikke helt umulig å få lån med lånekasse + deltidsjobb Takk for godt svar! Anonymous poster hash: 8e09c...224
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå