Ponnie Skrevet 2. desember 2014 #1 Skrevet 2. desember 2014 Hei, Jeg skal kjøpe meg ny vinterjakke og står mellom Parajumpers og Canada Goose. Syns begge er like pene. Er det noen her som har erfaringer med begge to? Hvem av de er varmest, mest behagelig å ha på, passform osv. Er de normale i str? Jeg er liten og tynn og bruker liten XS. Hvem av de hadde passet meg best? Takk for svar
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2014 #2 Skrevet 2. desember 2014 Sikkert ikke noe du er ute etter å høre, men du får det likevel; det finnes SÅ mange andre fine jakker der ute, må du virkelig se ut som enda en i saueflokken? For eksempel helly Hansen, de har så mange fine vinterjakker, og de koster ikke på langt nær like mye...Anonymous poster hash: d66fe...206 2
Gjest boltiten Skrevet 2. desember 2014 #3 Skrevet 2. desember 2014 Canada Goose er definitivt varmere enn Parajumpers, omtrent uansett hvilken modell du velger. Før var Canada Goose kjempestore i størrelsen, men nå har de vel moderert seg om er mer normale. Tror det gjelder Parajumpers også. Hvis du lurer på størrelsen, må du uansett gå og prøve dem først. Jeg vil anbefale å ikke kjøpe på nettet, i alle fall ikke før du har prøvd i butikken og er sikker på størrelsen. Hvis XS skulle bli for lite, er det barnestørrelser også. Angående passform er det helt avhengig av hvilken modell du velger også.
Noope Skrevet 2. desember 2014 #4 Skrevet 2. desember 2014 Har hatt begge tidligere, men solgte pga at jeg ble imot pels. Skal likevel gi deg et seriøst svar: Det er mange modeller innen begge, men disse er de vanligste på gata i Norge: Canada Goose Expedition, Solaris, og Trillium er varm. Victoria er litt kaldere. Parajumpers Kodiak er også litt kald. Long Bear er varmere. Ber deg likevel vurdere alternativer uten pels. 2
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2014 #5 Skrevet 2. desember 2014 Jeg ville ikke kjøpt noen av delene. De er så "oppbrukt" og uforholdsmessig dyre. Og det finnes jo så mye andre fine jakker der ute. Anonymous poster hash: 835e1...c65 2
J_9 Skrevet 2. desember 2014 #6 Skrevet 2. desember 2014 Har 2 Canada Goose, kjæresten min har Parajumpers Canada Goose er varmere enn Parajumpers, men til gjengjeld kan du ta ut vintertrekket i Parajumperen slik at det blir en vårjakke (veldig få som jeg har sett har gjort dette da) I strl er Canada Goose liiiiiitt stor i strl, syntes jeg. Før var jeg i en mediumstørrelse, og kjøpte likevell Goosen i small. Nå er jeg i en smallstrl og goosen er bittelitt for stor Hvis jeg var deg hadde jeg dratt til nærmeste butikk som selger Goose og prøvd en jakke Tipper XXS ville passet deg. Jeg vet ærlig talt ikke særlig mye om strl te Parajumpers, men jeg vil tippe de er normale i strl.
Gjest Solsmil Skrevet 4. desember 2014 #8 Skrevet 4. desember 2014 Jeg vil si at canada goose er varmest, og parajumper er mest behagelig. Men jeg ville seriøst vurdert noe annet, for jeg synes begge jakkene begynner å bli litt oppbrukt, og ingen av dem er spesielt pene. Jeg ville kjøpt en woolrich
Howl Skrevet 4. desember 2014 #9 Skrevet 4. desember 2014 Canada Goose er varmest, men synes de kan se veldig store og tunge ut. Kjedelig er de og. Finnes så mange andre fine jakker, som for eks. Woolrich som blir nevnt over her. Flere av mine venninner som har Parajumper fryser ute, og har gjort det siden oktober.
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2014 #10 Skrevet 4. desember 2014 Jeg kjøpte meg Goose for noen år tilbake og det er den minst brukte jakka jeg har. Den er varm-gosj, men den er både tung, hard, og uformelig. En ubehagelig jakke rett og slett. Den andre kjenner jeg ikke til. Anonymous poster hash: 5d6bc...49a
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2014 #11 Skrevet 4. desember 2014 Ingen av de, finn en uten pels. Ellers er du med å støtte tortur av dyr. Og koselig å gå rundt med et dødt dyr på seg, som du vet har måtte lide grunnet din forfengelighet. Anonymous poster hash: c780c...73f 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2014 #12 Skrevet 5. desember 2014 Hvor er folks evne til å tenke? Absolutt alle 14-årige snørrunger går jo med dette. Jeg synes ingen av dem er fine, og du finner mye billigere og varmere som ligner. Ironisk nok ligner de jo på de harry, billige jakkene vi brukte på bøgda på 80-tallet.Anonymous poster hash: 272ba...3d1 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2014 #13 Skrevet 5. desember 2014 Har hatt begge tidligere, men solgte pga at jeg ble imot pels. Skal likevel gi deg et seriøst svar: Det er mange modeller innen begge, men disse er de vanligste på gata i Norge: Canada Goose Expedition, Solaris, og Trillium er varm. Victoria er litt kaldere. Parajumpers Kodiak er også litt kald. Long Bear er varmere. Ber deg likevel vurdere alternativer uten pels. Hvis du er så imot pelsbruk - hvorfor skar du da ikke av pelskragen? Evt brente hele jakka? Eller var noen tusen kroner viktigere enn prinsippene dine? Anonymous poster hash: c1092...a00 1
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2014 #14 Skrevet 5. desember 2014 Ingen av de, finn en uten pels. Ellers er du med å støtte tortur av dyr. Og koselig å gå rundt med et dødt dyr på seg, som du vet har måtte lide grunnet din forfengelighet. Anonymous poster hash: c780c...73f Er jakt tortur? Lider et dyr mer eller mindre om pelsen brukes til noe eller om den brennes? For jeg håper du er klar over at coyote vil skytes i titusener i Canada fordi de er et problem og alt for mange? Vet du hva som skjer om man får overpopulasjon? Da kan du snakke om tortur og lidelse for å si det slik. Om valget står mellom å bli skutt og å sulte ihjæl/dø av harepest og andre grusomme sykdommer vet jeg hva jeg ville valgt.... Anonymous poster hash: c1092...a00
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2014 #15 Skrevet 5. desember 2014 Dere er så leie med den pelspropaganda her inne altså. Ingen og jeg mener ingen utenfor dette drittforumet sier det samme om jakkene som dere, syke jævler kom dere litt ut i den virkelige verden istedenfor å skjule dere her å si ti g dere ellers ikke tør å si høyt!Anonymous poster hash: ee927...ccb 3
melete Skrevet 5. desember 2014 #16 Skrevet 5. desember 2014 Dere er så leie med den pelspropaganda her inne altså. Ingen og jeg mener ingen utenfor dette drittforumet sier det samme om jakkene som dere, syke jævler kom dere litt ut i den virkelige verden istedenfor å skjule dere her å si ti g dere ellers ikke tør å si høyt!Anonymous poster hash: ee927...ccb Hvordan kan man da lage fakkeltog mot pels i flere av Norges byer? Flere tusen har deltatt. De fleste av mine venner synes det er langt kulere/bedre/finere (kall det hva du vil) å si at de IKKE liker pels, enn at de liker det. PS. lever i den virkelige verden.
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2014 #17 Skrevet 5. desember 2014 Canada goose er helt klart varmest. Men, utseendemessig synes jeg Parajumpers er finere, men kjøpte Canada goose da varme var viktigst for meg. Anonymous poster hash: b48de...1ab
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2014 #18 Skrevet 5. desember 2014 Jeg er veldig glad i min parajumper. Den er litt tynnere, men fungerer som regel bra i vintervær uansett. Den er veldig fin og ser ikke "klumpete" ut. Anonymous poster hash: cb0bb...530
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2014 #19 Skrevet 5. desember 2014 Canada Goose. Men jeg har fjernet Canada Goose-merket så ingen ser jeg har en slik jakke. Blir ikke ranet og folk tror jeg har en annen eksklusiv jakke. Anonymous poster hash: f491a...71d
AnonymBruker Skrevet 5. desember 2014 #20 Skrevet 5. desember 2014 Canada Goose er definitivt den varmeste jakken jeg har hatt. Hadde det ikke vært for pelskraven så hadde jeg flyttet inn i den.......... Anonymous poster hash: 70d3d...9d5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå