Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har den siste mnd begynt å trene hardere og mer styrke. De siste dagene har jeg lagt merke til at lysken på høyre side har blitt mer og mer sår. Jeg har derfor tatt det litt roligere, men i dag ble det verre etter et par sett med knebøy.

Hva bør jeg gjøre? Jeg vil ikke droppe knebøyen helt. Det er nok teknikken det ligger i, så jeg lurer også på om dere har noen tips til hvordan en kan forbedre teknikken sin?

Anonymous poster hash: 9ce63...072
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jobb med teknikken! Ikke dropp knebøyen, dropp heller ned på vektene. Bruk bare stangen om så.
Se videoer på youtube, sørg for at du går dypt nok ned og ta det sakte. Øk belastningen når du kjenner at du mestrer teknikken med den vekten :)

Anonymous poster hash: 0930a...9ca
Skrevet

Med sår, mener muskelene eller huden? Det er ikke uvanlig å få strekk i lysken av knebøy.

Om du har fått strekk bør du ta et par dager av trening som irriterer strekken før du prøver igjen. Ikke tøy for aggressivt.

God oppvarming er viktig når du begynner igjen.

• Liker 1
Skrevet

Med sår, mener muskelene eller huden? Det er ikke uvanlig å få strekk i lysken av knebøy.

Om du har fått strekk bør du ta et par dager av trening som irriterer strekken før du prøver igjen. Ikke tøy for aggressivt.

God oppvarming er viktig når du begynner igjen.

muskenen.

Takk for tips forresten!

Anonymous poster hash: 9ce63...072

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...