Gå til innhold

Kattunge som ikke vil gå på doen sin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Har en kattunge på litt over 3 mnd. Den første uka gikk det veldig bra, den var renslig og brukte doen sin, men brått begynte den å gjøre fra seg på gulvet.

Bruker do med pellets, passer på å rengjøre den hver dag og har også prøvd å flytte den til ulike områder i huset (der katten pleier å gjøre fra seg).

Nå bæsjet den nettopp rett ved siden av doen sin!

Noen som vet hva jeg kan gjøre med dette? Skrifte til sand kanskje?

Doen står også et stykke unna både mat- og vannskål.

Anonymous poster hash: c1a49...a81
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville prøvd en annen type sand. De kan godt være litt kresne på det. Om du har mulighet kan du jo spørre hva slags sand katten er vandt med fra før.

• Liker 2
Skrevet

Har du sånn kattedo med tak over som har luke på?

Da min var kattunge så ville den ikke bruke kattedoen før jeg tok av overdelen og bare hadde selve kassen stående. Prøvde å sette på overdelen igjen, men da begynte han nok en gang å gjøre fra seg på gulvet.

Skrevet

Mange katter har vanskelig for å venne seg til en ny type kattesand ja. Er den vant til klumpesand så bør den få fortsette med det. Er den vant til sand som ikke klumper seg så bør den få fortsette med det. Ønsker du at katten skal prøve en annen type sand enn den er vant med, er det greit at katten i en overgangsfase har anledning til å bruke begge deler, - og at du gradvis tilvenner den å bruke den andre varianten. Samme måte med kattedo med og uten tak

Skrevet

Den var visst vant med klumpesand, så da var det kanskje dumt av meg å ikke kjøpe det, pellets blir jo helt annerledes. Den går på doen innimellom, men mest på gulvet. Prøver å ta av lokket og ser om det hjelper litt, hvis ikke får jeg prøve klumpesand :) Takk for svar!

TS

Anonymous poster hash: c1a49...a81
Skrevet

Ett tips jeg har hørt er, hvis den bæsjer på gulvet, å legge bæsjen oppi kattedoen. Kan hende du må vente LITT med å rengjøre den så voldsomt til den har blitt vant til at her skal det være bæsj?

Har aldri hatt noe problem med at kattene våre har bæsja utenfor kassa. Eller en gang gjorde ene katta det (egentlig utekatt, men måtte være inne pga operasjon ).. Da la jeg bæsjen i kassa, putta katten oppi, tok tak i poten hans og "gravde" med den.

Aner ikke om det var grunnen til at det funka, men etter det brukte han kassa hehe.

Anonymous poster hash: e771f...4dd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...