AnonymBruker Skrevet 2. desember 2014 #1 Skrevet 2. desember 2014 En jeg holdt på med for tre år siden er felles venn med tindermatch. Vi visste at det aldri skulle bli oss pga aldersforskjell og ulikheter, men hadde et lite hemmelig eventyr, og et avklart vennskap i dag. Helt udramatisk. For et par uker siden fikk jeg match med en som har min "eks" som felles venn, men jeg hadde aldri hørt om han eller møtt han via min "eks" og visste slik sett at de ikke var nære venner. Alle nære møtte jeg på bursdager og i andre settinger, men alltid introdusert som venninne siden vi ikke skulle ha et forhold i offentligheten - men han var "stolt" av meg og jeg visste at han snakket om meg til alle sine kompiser. Jeg gjorde jo det samme til mine venninner. Tindermatchen og jeg møttes og hadde utrolig fin tone, ble gradvis mer kjent. For meg er det ikke naturlig å ta opp ekser på første date og pratene vi hadde på date 1-4 handlet i større grad om å bli kjent "her og nå", han sa alltid at vi skulle prate om fremtiden og ikke fortiden. Den gang ei. I forrige uke ble jeg kastet på dør midt på natten pga at han spurte om jeg hadde hatt noe med denne felles vennen å gjøre og jeg bekreftet det, men sa selvsagt at det er lenge siden, og et ryddig og tilbakelagt kapittel for oss begge. Han ble ganske forbannet og det virket som at han hadde noe veldig sterkt i mot denne felles vennen. Da jeg spurte om de kjente hverandre godt, så avkreftet han det, noe jeg også visste at var status på bekjentskapet deres, men han ble ganske sint. Han mente at jeg burde sagt allerede i tråden på tinder at det var en fortid der. Jeg hadde aldri som intensjon å holde fortiden min med han "skjult", men fra mitt ståsted tenkte jeg at dette skal snakkes om når det er naturlig slik at man faktisk kan ha en dialog omkring det og forstå det hele. Denne kvelden var første gang at vi snakket om hvor vi nå stod, hva vi har vært i før etc. Datingen med han er over og vi har skværet opp og har slik sett avsluttet i all vennlighet. Det jeg lurer på er hva er deres forventning og erfaring med hvor tidlig fortid skal legges på bordet? Har dere vane for at det er det første dere sier når dere vet at det ikke handler om nære venner - og det i en tråd på tinder? Hadde de vært nære hadde jeg aldri trykket "like" på han i første omgang, og hadde de vært nære venner hadde jeg vært klar over han / visa versa. Anonymous poster hash: 876b2...cb5
guttemann Skrevet 2. desember 2014 #2 Skrevet 2. desember 2014 Hvis du fikk opp at dere hadde han eksen di som felles venn, gjorde vel han også det? Sa kunne han jo spurt hvordan dere kjente hverandre, hvis han har så mye imot fyren.
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2014 #3 Skrevet 2. desember 2014 Hvis du fikk opp at dere hadde han eksen di som felles venn, gjorde vel han også det? Sa kunne han jo spurt hvordan dere kjente hverandre, hvis han har så mye imot fyren. Ja, det mener jeg også, men han stod med en komplett annen oppfatning. Men jeg ble litt usikker på hvordan folk flest egentlig legger frem fortiden, jeg mener jo at den kommer etterhvert som man blir kjent.. Anonymous poster hash: 59441...9be
guttemann Skrevet 2. desember 2014 #4 Skrevet 2. desember 2014 Nå foretrekker jeg selv at damer ikke har holdt på med venner og kjente av meg, men tror jeg hadde overlevd om hun hadde hatt noe på gang med en perifer Facebook-bekjent. Synes egentlig det er rart dere ikke kom inn på ham med en gang, har man felles bekjente er vel "hvordan kjenner du x" ganske naturlig å spørre om i starten når man prøver å finne felles grunn.
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2014 #5 Skrevet 2. desember 2014 Nå foretrekker jeg selv at damer ikke har holdt på med venner og kjente av meg, men tror jeg hadde overlevd om hun hadde hatt noe på gang med en perifer Facebook-bekjent. Synes egentlig det er rart dere ikke kom inn på ham med en gang, har man felles bekjente er vel "hvordan kjenner du x" ganske naturlig å spørre om i starten når man prøver å finne felles grunn. Vi er begge prateglade, så skravlingen gikk i et strekk, og i starten gjerne om det som foregår litt mer "utenfor" oss selv, før det ble zoomet innover. Men jeg tar med meg det du sier på veien, når det er et så stort issue for noen er det jo bare å få klarhet i ting fra første stund, om ikke på chatten på tinder da.. Anonymous poster hash: 59441...9be
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2014 #6 Skrevet 2. desember 2014 Kan godt være han har "brent inne" med det spørsmålet helt fra starten av, men som gutt som jente - ingen av oss er tankelesere, og når man spør så burde man håndtere svaret også, noe han tydeligvis ikke gjorde.. Anonymous poster hash: 59441...9be
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå