mijaa Skrevet 2. desember 2014 #1 Skrevet 2. desember 2014 Jeg sliter så med å komme på noe å gi hun! Hun er 83 år og har ny-operert kne, så noe fysisk er utelukket. Hun drikker heller ikke alkohol, spiser ikke snop og leser ikke. Hun har også alt hun trenger til huset, og hun har uansett veldig vondt for å ta i bruk noe nytt Og jeg bor ikke i nærheten av hun, så en "kosekveld" med meg er også uaktuelt. Jeg har rett og slett ingen ideer! Hva gir dere til mormor/farmor?
Gjest nickandj Skrevet 2. desember 2014 #2 Skrevet 2. desember 2014 Kanskje noe som går til veldedige organisasjoner? For eksempel en kalender som støtter blindeforbundet, dyrevern osv? Mitt inntrykk er at gamle mennesker som har "alt" blir veldig glad for sånne gaver
Piri Formis Skrevet 2. desember 2014 #3 Skrevet 2. desember 2014 Strikk et sjal til henne? Sokker? Bilde i ramme av barnebarnet (altså deg)?
Liinneee Skrevet 2. desember 2014 #4 Skrevet 2. desember 2014 Du kan jo kanskje bake noe til henne? For eksempel kjeks eller julekaker som du legger i en fin kakeboks 1
mijaa Skrevet 2. desember 2014 Forfatter #5 Skrevet 2. desember 2014 Kanskje noe som går til veldedige organisasjoner? For eksempel en kalender som støtter blindeforbundet, dyrevern osv? Mitt inntrykk er at gamle mennesker som har "alt" blir veldig glad for sånne gaver Godt tips! De har kanskje noe annet enn kalendere også? Søskenbarna mine har små barn, så mistenker at hun får bildekalender av dem. Strikk et sjal til henne? Sokker? Bilde i ramme av barnebarnet (altså deg)? Jeg klarer ikke å strikke, hahah og bilder av meg har hun i massevis Føler uansett det er noget kleint å gi bort et bilde av seg selv som 22-åring! Du kan jo kanskje bake noe til henne? For eksempel kjeks eller julekaker som du legger i en fin kakeboks Dette hadde jo vært et supert tips! Men hun er ikke søtmoms i det heele tatt, så det hadde ikke blitt spist
Gjest 2JZ Skrevet 2. desember 2014 #6 Skrevet 2. desember 2014 Blomst, pledd, tøfler, almanakk. Noe min mormor kunne hatt hvert fall.
Gjest nickandj Skrevet 2. desember 2014 #7 Skrevet 2. desember 2014 Godt tips! De har kanskje noe annet enn kalendere også? Søskenbarna mine har små barn, så mistenker at hun får bildekalender av dem. Jeg klarer ikke å strikke, hahah og bilder av meg har hun i massevis Føler uansett det er noget kleint å gi bort et bilde av seg selv som 22-åring! Dette hadde jo vært et supert tips! Men hun er ikke søtmoms i det heele tatt, så det hadde ikke blitt spist Ja, tror man kan støtte ved å kjøpe mye forskjellig. Kanskje du finner noe her: https://gaversomforandrerverden.no/
Boudicca Skrevet 2. desember 2014 #9 Skrevet 2. desember 2014 Gavekort på fotpleie/frisør, lys (feks hjemmelagde honninglys), digital bilderamme (super populære på gamlehjemmene jeg har jobbet på!), spekeskinke/pølser/annen mat?
chouette Skrevet 2. desember 2014 #10 Skrevet 2. desember 2014 Duntøfler, bærbart fotbad med en krukke fotsalt eller en krem til, ullpledd, elektrisk varmepledd, Tempur pute(nydelig for ryggen)
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2014 #11 Skrevet 2. desember 2014 Kalender med fine, personlige bilder? Frisørgavekort? Anonymous poster hash: b148d...01f
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 2. desember 2014 #13 Skrevet 2. desember 2014 (endret) Kan en lydbok, eller en CD være noe? Om det blir lydbok så slipper hun jo å anstrenge øynene sine for å lese. Ellers har Enklere Liv mye bra til eldre: http://www.enklereliv.no/?gclid=CM7Ju6P6p8ICFSYIwwodY7EAmw Eventuelt en elektronisk bilderamme som du kan lagre mange bilder i. Endret 2. desember 2014 av Spirrevirrevipp
mijaa Skrevet 3. desember 2014 Forfatter #14 Skrevet 3. desember 2014 Takk for tips, folkens! Bilderamme og fotbad har hun allerede, men gavekort på noe spa-greier er jo absolutt en mulighet!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå