AnonymBruker Skrevet 2. desember 2014 #1 Skrevet 2. desember 2014 Hei. Jeg sitter i en stilling der jeg ikke har hovedomsorgen for barna (hvorfor spiller ingen rolle i denne saken.) Saken er den at sønnen min går i 2klasse. Han gråter hver gang han gjør lekser, fordi han synes bokstaver og ord er vanskelige. Han mener han ikke får det til, og han hater skolen. Virkelig hater skolen, og griner av og til før vi skal dra om morgenen også. Skolen mener de ikke ser problemene, han gjør det han skal, leser og skriver. Far mener det er tull, for slik holder han ikke på hos han. Jeg ringte å snakket med ppt nå nettopp, de ba meg ta det opp med skole og far igjen. Og dersom de fremdeles ikke vil vurdere å utrede sønnen vår, så måtte jeg vurdere å tenke på om det gikk så utover sønnen vår i så stor grad at det kalles svikt. Men hva i all verden gjør jeg nå da? Hvordan går jeg frem til en fyr som generelt er negativ til mine bekymringer i barnas hverdag? Anonymous poster hash: f0643...428
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2014 #2 Skrevet 2. desember 2014 Jeg vil dessverre påstå at hvorfor du ikke har omsorgsrett for barnet når du er barnets mor er av stor betydning her da barns læreforutsetninger faktisk øker jo tryggere de har det i hverdagen rundt seg. En del av det/noe kommer også an på hvordan barnets foreldre omgås barnet og snakker til det i forhold til læreforutsetninger. På bakgrunn av det jeg skrev (som jeg har lest i boken som jeg anbefaler deg lengre nede) så er jeg usikker på om barnet har det så godt hos deg. Beklager at jeg sier det. Eventuelt kan det hende at faren/skolen selvsagt er litt slappe. For øvrig vil jeg tipse deg om en bok som logopeden vår anbefalte oss: Foreldre som ressurs i språkutvikling og stimulering. Av Marit Koss og Fanny Platou. Det hører en DVD med boka. Kan lånes på bibliotek. Det er vel egentlig det eneste du kan gjøre, å lese litteratur om emnet da du ikke kan melde barnet inn til PP-sektoren siden du ikke er omsorgsperson/helsesøster/lærer etc. Hilsen en mor som har et barn innen PP-tjenesten. Anonymous poster hash: 02635...6a8
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2014 #3 Skrevet 2. desember 2014 Dette er ikke mitt første barn som sliter. Datteren vår var under PPt når ho var i barnehagen. På tross av at man aldri blir utlært så er det ikke det jeg ber om råd til her. Det jeg trenger råd og veiledning til nå er hvordan jeg skal ta opp dette med Far og skole igjen. Jeg forstår at det er lett å tenke at det er her det utrygge er siden han uttrykker seg her,men så må man tenke på det faktumet at sønnen vår ikke åpner seg for far og snakker om dette med han. Uansett så er dette her de voksenes jobb, å sørge for at barnet blir sett og får hjelpen det trenger. Er det noen som har noen råd på hvordan jeg går videre med far og skole? Anonymous poster hash: f0643...428
AnonymBruker Skrevet 2. desember 2014 #4 Skrevet 2. desember 2014 Dette er ikke mitt første barn som sliter. Datteren vår var under PPt når ho var i barnehagen. På tross av at man aldri blir utlært så er det ikke det jeg ber om råd til her. Det jeg trenger råd og veiledning til nå er hvordan jeg skal ta opp dette med Far og skole igjen. Jeg forstår at det er lett å tenke at det er her det utrygge er siden han uttrykker seg her,men så må man tenke på det faktumet at sønnen vår ikke åpner seg for far og snakker om dette med han. Uansett så er dette her de voksenes jobb, å sørge for at barnet blir sett og får hjelpen det trenger. Er det noen som har noen råd på hvordan jeg går videre med far og skole? Anonymous poster hash: f0643...428 Jeg lurer på om det beste da kanskje vil være om du kontakter helsesøster? Hun er mer en fagperson enn de fleste av oss her inne, så jeg vil tro hun er mer sikker i hva du kan gjøre. Anonymous poster hash: 02635...6a8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå