Gå til innhold

julegave til datteren som har alt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva kan jeg gi min datter på 18 år i julegave? Hun har ingenting hun ønsker seg, og går typisk under kategorien jente som "har alt"..

Prinsipielt gir vi ikke penger til jul fordi det er så trist under juletreet, hehe. Så vil ha en konkret gave til henne..

Har dere noen ideer? :tree:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klær. Noe "huslig", hun skal flytte om noen år, dyrt sengetøy, le creuset-kjele, fine glass, designbestikk hun kan begynne å samle på, en lampe, et bilde, tøfler, koffert, teaterbilletter, bøker. Tursekk, sportsutstyr.

• Liker 2
Gjest Mrs. Random Nick
Skrevet (endret)

En eske med ordentlig konfekt fra for eksempel butikken Dropsen. De har også mye stilig konfekt som blant annet er formet som høyhælte damesko, Ipad etc.

Hva med medlemsskap i OBOS/USBL?

Endret av Spirrevirrevipp
Skrevet

Vi er i akkurat samme situasjon. Datter på 18. Har absolutt alt! Er i tillegg veldig kravstor og er ikke "fornøyd med hva som helst" og jeg har ingen anelse om hva vi skal gi.

Hun har fire komplette sett med besteforeldre/stebesteforeldre som skjemmer henne bort etter noter for å overgå hverandre og resultatet har blitt at hun er ekstremt bortskjemt og kravstor.

Så denne tråden skal jeg følge med i og håper å plukke opp noen gode tips :).

Anonymous poster hash: efd1f...a79

• Liker 1
Skrevet

Hva med en weekend tur? Kanskje sammen med mor :-)

Anonymous poster hash: 69791...eb6

• Liker 1
Gjest nickandj
Skrevet

Hva med å sette inn en sum på hennes eventuelle BSU-konto? :)

• Liker 2
Skrevet

en opplevelse/ reise/ spa dag/, noe huslig eller hun kan samle på som skrevet ovenfor + penger på bsu?,

Anonymous poster hash: e308e...93d
  • Liker 1
Skrevet

Shoppingtur et sted må jo være suveren gave? Eller en tur på spa? Ellers skal hun vel straks flytte ut for å studere, og da trenger man jo alt mulig huslig. Husker jeg fikk mye sånt i den alderen, og det var jeg veldig glad for (men jeg var ingen bortskjemt unge når det gjelder gaver). Gavekort på kino/konsert/teater er jo også hyggelig. Smykker?

Skrevet

Billetter til konsert/kamp/massasje? Siden hun er 18, så skal hun vel ikke bo hjemme så mange år til, så da kan kjøkkenutstyr være noe? Evt. noe litt dyrere interiør som hun ønsker seg (hennes stil)? Jeg hadde blitt kjempglad for Marc Jacobs lommebok, Michael Kors pc-mappe eller noe sånt. Merketing som jeg ikke har råd til å unne meg selv.. :) Ulvang rav jumper? Kari Traa ulltøy? Nye joggesko? Et fint og klassisk smykke?

Anonymous poster hash: 8ff2b...a52
Gjest Magdalene
Skrevet

En opplevelse med deg?

Teater og middag ute?

Tur til Gøteborg/ Stocholm med overnatting.

Skrevet

Hva med å booke en time til henne 30/31 desember på en velværesalong evt. frisør? så får hun freshet seg opp til den store nyttårsfeiringen? enten fikse negler evt. krøllet håret hos frisør?

Ellers ville jeg fokusert på å kjøpe en ting til henne, gjerne noe "lite" som hun ellers ikke ville tatt seg råd til pga. tingens verdi og størrelse/bruksområde.

Skjerf? øredobber? i den alderen så er merke ofte viktig (selvsagt ikke sikkert dette gjelder din jente), hva med å kjøpe noe designer ting? marc jacobs, michael kors, marlene birger, mulberry etc. vet jeg er populære blant lillesøsteren min sin gjeng!

Om ikke kan du jo friske opp sminkepungen hennes (alltid kjedelig å bruke penger på selv) eller ny parfyme?

Skrevet

Hva med å gi noe til veldedighet i hennes navn? Hvis hun uansett har alt, og kommer til å få mange gaver fra alle de andre i familien, så kan du kanskje donere noen kroner til et veldedig formål og sette det i hennes navn. For at det ikke skal være så kjedelig å pakke opp, kan du jo gi henne et par fine glass, kopper eller tallerkener siden hun er i den flytte-ut-alderen :)

• Liker 2
Skrevet

Støvsuger eller strykejern.

Anonymous poster hash: 99ed9...b33
Skrevet

Hvordan er det mulig at attenåringer har "alt"? De er jo helt i begynnelsen av voksenlivet, gjerne nyutflyttende eller på vei ut. De attenåringene jeg har gitt gaver til de siste årene har i alle fall hatt lange ønskelister med alt fra kleshengere, verktøysett og strykejern til kakefat og kokebøker.

Eller sees attenåringene på som store barn som fortsatt skal forsørges og bruke mammas og pappas verktøy og utstyr?

• Liker 2
Skrevet

Vi er i akkurat samme situasjon. Datter på 18. Har absolutt alt! Er i tillegg veldig kravstor og er ikke "fornøyd med hva som helst" og jeg har ingen anelse om hva vi skal gi.

Hun har fire komplette sett med besteforeldre/stebesteforeldre som skjemmer henne bort etter noter for å overgå hverandre og resultatet har blitt at hun er ekstremt bortskjemt og kravstor.

Så denne tråden skal jeg følge med i og håper å plukke opp noen gode tips :).

Anonymous poster hash: efd1f...a79

Hehe! Kanskje den beste julegaven for henne hadde vært å "adoptere en geit" i hennes navn? :D

• Liker 4
Skrevet

Noen kommer til å slite hvis de får seg en mann som ikke bruker masse penger.

Hun burde ha tilbrakt et år i Afrika et sted- kanskje hun verdsatte andre ting litt mer når hun kom hjem.

Anonymous poster hash: f663f...ad5

• Liker 4
Gjest Ive Lina
Skrevet

I den alderen begynte jeg å samle på utstyr til jeg skulle flytte hjemmefra. Servise, bestikk, glass, noen fine kaffekrus, kaffemaskin, kjøkkenmaskin, støvsuger, verktøy, bakeutstyr ol ... Det er jo kjempelett å kjøpe gaver til unge i den alderen.

Skrevet

Takk for gode tips fra alle!

Øvrig familie er allerede satt på saken om å kjøpe nyttige hus-ting, men det med veldedige gaver eller opplevelse-gaver kan nok fungere veldig bra! Hun vet selv at hun har "alt". Hun sier at det ikke er noe spesielt hun ønsker seg, så det handler ikke om at hun er bortskjemt eller kravstor. Men vi vil jo selvfølgelig gi henne noe hun liker. Til nyttår har hun bestilt tur til Paris med venninner, kanskje vi kunne spandert nytt-årsmiddagen og museer/attraksjoner der på henne..

Noen som vet om noen "must" når man er i Paris (som er litt kostbart for en 18 åring å prioritere) som vi kunne sponset henne med? :)

Skrevet

Noen som vet om noen "must" når man er i Paris (som er litt kostbart for en 18 åring å prioritere) som vi kunne sponset henne med? :)

Det finnes noen helt fantastiske show i paris man aboslutt bør få med seg. Anbefaler spesielt Lido (http://m.lido.fr/tab/index_tab.html). Helt sykt, vi ble helt mindfucked hvertfall. Kan kanskje være litt vel dyrt for venninnene da..

Anonymous poster hash: 811ec...dcb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...