Gjest Gjesta Skrevet 25. juli 2004 #1 Skrevet 25. juli 2004 Jeg har en venninne som jeg virkelig ble dritt lei av for noen år tilbake...Hun var (og er) falsk...skikkelig blid og hyggelig mot folk som ikke kjenner henne så godt, og sur og sytete i nærheten av familie og nære venner. Utnytter venner og lover å gjøre gjengjeld, og når folk ber om gjengjeld beklager hun, for hun skal på jobben/ har vondt i hodet/ har mye lekser hun må få gjort, bla bla bla.......excuses excuses.... Ja, og så flørter hun med alle...både opptatte, og typer som er på vei inn i forhold til venninner. Jeg ble så drittlei av henne at jeg planla å avslutte vennskapet med henne....det skjedde aldri, for noe kom i veien....og nå har vi heldigvis sklidd fra hverandre uten dramatikk.........så deilig det er uten henne!!! Noen som har avsluttet ett venninneforhold? Hvordan gjorde du det isåfall??
Gjest Gjesta Skrevet 25. juli 2004 #2 Skrevet 25. juli 2004 Har vel egentlig ikke avsluttet noe venninneforhold, men må innrømmet at jeg håper at jeg opplever det som du har gjort, nemlig at det sklir over av seg selv...Vi har hatt en krangel - og for å være ærlig er jeg så godt som ferdig med hele greia - men vet ikke helt hvor jeg har denne venninna, foreløpig. Orker ikke ta kontakt med henne... Håper på å bli ferdig med dette uten for mye styr... K
Marianne Skrevet 25. juli 2004 #3 Skrevet 25. juli 2004 Ja jeg har avsluttet ett venninneforhold med å gi beskjed om at nok er nok. Vi er altfor forskjellige og masse av det du gjør gir meg vondt i magen. Beklager og lykke til videre i livet.
Gjest Gjesta Skrevet 25. juli 2004 #4 Skrevet 25. juli 2004 Kunne ønske meg den styrken du tydeligvis har, Marianne... Mye mer realt å si det som det er, i steden for å gå og kjenne på den vonde følelsen. K
Gjest Lea Skrevet 25. juli 2004 #5 Skrevet 25. juli 2004 Jeg har nok avsluttet et par vennskap. Men desverre er jeg ganske feig og løste problemet med å få disse venninnene til å skjønne at vi var forskjellige. I stedet for å være vennlig og jatte med, så har til tider blitt sint, sta og lumpen. Til slutt gled vi i fra hverandre. Fordelen med å avslutte vennskap på denne måten er jo at vi fortsatt kan møtes uten at det blir sure miner
Gjest Dazed Skrevet 25. juli 2004 #6 Skrevet 25. juli 2004 Det har jeg. Eller hun avsluttet det vel egentlig selv, men å lyve om at hun hadde kreft i ett halvt år. når hun ikke hadde det allikevel. Hun er så og si den eneste jeg aldri har tilgitt, ergo vi er ikke venner mer.
Arkana Skrevet 25. juli 2004 #7 Skrevet 25. juli 2004 Jeg har vel ikke direkte avsluttet et forhold, men det er et par stykker hvor vi har sklidd fra hverandre og jeg bevisst ikke har tatt kontakt fordi vi ikke har noe mer å hente fra hverandre. Jeg tror det skulle vært ganske alvorlig før jeg ville sagt i fra direkte om at jeg ikke ønsket å være venninne med en person lenger.
Bridget Jones Skrevet 25. juli 2004 #8 Skrevet 25. juli 2004 Det har jeg. Eller hun avsluttet det vel egentlig selv, men å lyve om at hun hadde kreft i ett halvt år. når hun ikke hadde det allikevel. Hun er så og si den eneste jeg aldri har tilgitt, ergo vi er ikke venner mer. :o
Cand alt Skrevet 26. juli 2004 #9 Skrevet 26. juli 2004 Jeg har en venninne som jeg virkelig ble dritt lei av for noen år tilbake...Hun var (og er) falsk...skikkelig blid og hyggelig mot folk som ikke kjenner henne så godt, og sur og sytete i nærheten av familie og nære venner. Utnytter venner og lover å gjøre gjengjeld, og når folk ber om gjengjeld beklager hun, for hun skal på jobben/ har vondt i hodet/ har mye lekser hun må få gjort, bla bla bla.......excuses excuses.... Ja, og så flørter hun med alle...både opptatte, og typer som er på vei inn i forhold til venninner. Jeg ble så drittlei av henne at jeg planla å avslutte vennskapet med henne....det skjedde aldri, for noe kom i veien....og nå har vi heldigvis sklidd fra hverandre uten dramatikk.........så deilig det er uten henne!!! Henne kjenner jeg.
la Flaca Skrevet 26. juli 2004 #10 Skrevet 26. juli 2004 Ja, det har jeg! Dvs. da jeg sa hva jeg mente om oppførselen hennes trakk hun seg unna og avsluttet vel det hele selv. Hun var bestevenninna mi i oppveksten og et stykke oppi 20årene, og jeg var/ er virkelig glad i henne. Men vi tilhørte et miljø som ikke var av de beste; dop og festing og lite seriøsitet. Når jeg så fikk nok av den tilværelsen så vi ikke like mye til hverandre ei stund. I mellomtiden skaffet jeg meg en solid utdannelse, mann og hus. Så tok vi opp kontakten igjen, og det var da jeg fikk NOK. I løpet av de årene de fleste blir "voksen" hadde hun stått på stedet hvil. Like rappkjefta og barnslig umoden som noen gang. Avslutningen kom en kveld da jeg inviterte henne på middag, og hun satt der i mitt hus og fornærmet moren min på det groveste! :evil: Jeg gav henne beskjed om at hun ikke var velkommen hos oss dersom hun oppførte seg på den måten, og siden hørte jeg ikke særlig mer fra henne...
*Lene* Skrevet 26. juli 2004 #11 Skrevet 26. juli 2004 Har avsluttet venninne-forhold til hele min gamle gjeng jeg faktisk. Følte jeg ikke passet sammen med de på mange måter, og følte meg vel kanskje litt utenfor! Vi gled fra hverandre, pga av liten kontakt de siste årene! Nå er jeg sammen med mine gamle barndomvenner :-)
Gjest lilletroll Skrevet 26. juli 2004 #12 Skrevet 26. juli 2004 Nja, ikke gått inn for å avslutte, men som flere andre sier, det er jo noen vennskap hvor vi har glidd fra hverandre, og jeg ikke har gjort noe for å holde eller gjenoppta kontakten med enkelte.....Er jo ikke alle man fortsatt passer sammen med som venner etter at en har blitt voksen.....(spesielt ikke som eneste i den gamle venneflokken som er gift og har barn......)
Jens Skrevet 26. juli 2004 #13 Skrevet 26. juli 2004 Jeg har en venninne som jeg virkelig ble dritt lei av for noen år tilbake...Hun var (og er) falsk...skikkelig blid og hyggelig mot folk som ikke kjenner henne så godt, og sur og sytete i nærheten av familie og nære venner. Utnytter venner og lover å gjøre gjengjeld, og når folk ber om gjengjeld beklager hun, for hun skal på jobben/ har vondt i hodet/ har mye lekser hun må få gjort, bla bla bla.......excuses excuses.... Ja, og så flørter hun med alle...både opptatte, og typer som er på vei inn i forhold til venninner. Jeg ble så drittlei av henne at jeg planla å avslutte vennskapet med henne....det skjedde aldri, for noe kom i veien....og nå har vi heldigvis sklidd fra hverandre uten dramatikk.........så deilig det er uten henne!!! Noen som har avsluttet ett venninneforhold? Hvordan gjorde du det isåfall?? Hun kjente jeg også, men "gjorde det slutte med henne"!!!! Har ikke tid til sånne ego mennesker.
smofie Skrevet 26. juli 2004 #14 Skrevet 26. juli 2004 Jeg valgte å avslutte venninneforholdet da det ble tydelig at vi valgte totalt forskjellig livsstil.Hørte at hun var utrolig baktalende om meg etter det.Vet at det er hun som ikke har `det gode liv`i dag, så jeg er glad jeg gikk min egen vei. Men, noen ganger gjør det litt vondt i hjertet,har så mange gode minner...
Dollface Skrevet 26. juli 2004 #15 Skrevet 26. juli 2004 Jeg har avsluttet 2 venninneforhold. 1 fordi vedkommende gjorde noe jeg ikke kunne akseptere. 1 fordi jeg og hun var altfor forskjellige, hun var utrolig dominerende og endelig fant jeg en passende anledning til å avslutte vennskapet en gang for alle.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå