Gå til innhold

Hvis du kunne reise tilbake i tid og møte deg selv som 15-åring...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva ville du fortalt? Tips og råd osv.

Anonymous poster hash: ab4c9...449
Videoannonse
Annonse
Skrevet

- ikke overtren

- ta det med ro

- det er ikke din feil

- slapp av, ro deg ned

- ikke føl presset

- finn ut hvem som er dine ekte venner

- finn en annen videregående skole

- nyt livet

- gi mer faen og sats mer på skole

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville egentlig bare gitt meg selv en facepalm. Guuuuuuuud å umoden dritunge jeg var

Anonymous poster hash: 3f303...c79
  • Liker 4
Skrevet

Jeg ville sagt:

-Ikke bli så irritert på mamma. Hun vil bare ditt eget beste, og du kommer til å bli prikk lik.

Anonymous poster hash: 76b11...046
  • Liker 5
Skrevet

"Du kommer opp i naturfag muntlig eksamen. Temaet du får er atomer og prevensjon. Husk å nevn at minipiller er litt mer usikre enn p-piller."

Ikke det at det har så mye å si, men jeg tror 15 år gamle meg ville likt den informasjonen.

Anonymous poster hash: 70729...7fa
  • Liker 9
Skrevet

Jeg ville sagt

- Fortsett med det du gjør. Du kommer til å få det bra senere i livet pga den jobben du legger ned nå

- Aksepter deg selv. Du er vakker som du er, og du vil møte en som innser det

- Du vil få venner, gode venner. De på ungdomsskolen har du ikke kontakt med senere, så ikke prøv å tekkes dem.

- Tenk nøye over om du vil farge håret svart. Du er egentlig for blek for det, men samtidig vil du jo få mange morsomme bilder du kan le av senere.

- Vær mer glad, sett pris på livet og le masse!

Skrevet

Hold ut, det blir bedre.

Anonymous poster hash: 20ca8...7d4
  • Liker 7
Skrevet

Slapp av , det ordner seg og begynn og spare til bolig .

Skrevet

Aner ikke. Mest sannsynlig hadde jeg ikke hørt etter, så det hadde kanskje ikke spilt særlig rolle uansett :fnise:

• Liker 4
Skrevet

Det er helt ok å væøre homofil. Du trenger ikke å tilbringe hele ungdomstiden i skapet i frykt for å miste venner og familie dersom de får vite at du er lesbisk.

Stol på at du er voksen nok til å ta egne valg med tanke på utdanning.

Ikke ta i mot drit fra andre, si fra og vær høyrøstet når det trengs.

Anonymous poster hash: 5aaff...488
  • Liker 3
Skrevet

Jeg ville sagt at ting ikke blir helt som planlagt og at jeg må ta ting litt som de kommer og ikke få panikk om uforutsette ting skjer. Jeg var en "planlegger" som hadde kontroll på alt, og når ting ikke ble som jeg hadde trodd senere falt jeg veldig utenfor (mht. studier osv.). Hvis jeg hadde tatt det litt mer chill og ikke forventet å ha stålkontroll på alt tror jeg at jeg hadde taklet alt bedre.

Ellers ville jeg nok fokusert på å pushe meg selv litt. Ikke bare med lekser og skolearbeid som jeg gjorde, men sosialt, og mot familie. Jeg var alltid pliktoppfyllende og bekymret for hva mine foreldre tenkte. Dersom man går imot sine foreldre som tenåring er man på en måte "unnskyldt" da det er ganske vanlig. Det er vanskeligere å ta en helomvending som voksen og folk går utifra at din personlighet er "gitt". Jeg fikk veldig mye kjeft for selv mindre feilgrep, og det skremte meg nok men når jeg ser tilbake tenker jeg at jeg skulle satt dem litt på plass også. De var til tider altfor harde.

Erfaring er uansett det viktigste. Det er mye jeg kunne sagt til mitt 15årige jeg - tren ofte, ikke bruk penger du ikke har - men dette var jo ting mine foreldre sa uansett. Jeg endte med å ta opp kredittkort og pådra meg gjeld, hvilket var tulllete men erfaringen betyr jo også at jeg aldri vil ha pengeproblemer igjen. Det å si disse tingene til meg selv er jo det samme som at mine foreldre sa det - når man ikke har erfart det tar man det ikke alvorlig.

Anonymous poster hash: edf08...030
Skrevet

Hva ville du fortalt? Tips og råd osv.

Anonymous poster hash: ab4c9...449

1. Slapp av, det går bra til slutt. (Jeg gjorde det dårlig på skolen, og slet mye på grunn av det. )

2. Slå opp med kjæresten. (Jeg har gått glipp av mange muligheter på grunn av det, og forholdet mitt trigget mange depresjoner opp etter tiden. )

3. Ta sjangser, ikke si nei til tilbud om sex. (Jeg gikk glipp av noen helt spektakulære opplegg fordi jeg var for engstelig i situasjoner)

Anonymous poster hash: 05a12...1a7

Gjest Kaffelattn
Skrevet

Jogg ca 5 km 4 ganger i uken og ta privattimer i matematikk ut videregående skole slik at matte muligens kunne oppfattes som ålreit.

Gjest RompeRusk
Skrevet

Spar heller lønna di til bolig, foran å bruke de opp på klær og sminke

Slutt å irritere deg over mamma, du blir prikk lik ;)

• Liker 2
Skrevet

Anonymous poster hash: 94203...2d3
  • Liker 1
Skrevet

"Ikke prøv å røyke hasj, please, stol på meg - ikke gjør det!"

Anonymous poster hash: f509e...391

• Liker 1
Skrevet

"Hold ut. Om 10 år har du det bedre enn du noen gang har drømt om. Det virker lenge å vente 10 år, men det er så verdt det".

• Liker 1
Skrevet

Dropp trutmunn på bilder

Vær takknemlig for at du har en meget matteflink pappa som mer enn gjerne vil hjelpe deg med leksene

Skrevet

Vent på den gutten du egentlig er forelsket i, ikke gå for den nest beste. Du kommer til å angre!

Vær ærlig med venninner og familie, ikke hold alt det vanskelige for deg selv.

Alt kommer til å ordne seg.

Skrevet

* Du er verdt noe

* Våg å være deg selv

* Du må stole på at du har evner, og at du kan bli til noe

* Nei, de ser ikke på deg bare fordi du er rar

* Nei, det er ikke deg de ler av

* Ikke drikk så mye at det vil få deg til å se tilbake på ungdomstiden som noe du helst ville unnvært

* Sex og kjærlighet er ikke det samme

* Alt vil bli bedre en dag, særlig hvis du velger å tro på deg selv, at du er verdt noe, og kan noe.

Anonymous poster hash: 08c01...a31
  • Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...