Gå til innhold

Isjias nerve i klem? noen?

Fremhevede innlegg

Gjest Mocchhaa
Skrevet

Hei. Skal til legen idag da jeg tror jeg har noe nerver i klem og har hatt sinnsyke smerter av og på den siste uken. Det jeg lurer på, kan man ha det i begge hoftene samtidig? Har nemlig kjent det i begge, men akkurat nå kjenner jeg det ikke i den ene overhodet, bare den andre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Isjasnerven ligger ikke i hofter, du får heller ikke hoftesmerter ved isjasproblemer.

Anonymous poster hash: 5a060...c97

Gjest Mocchhaa
Skrevet

Isjasnerven ligger ikke i hofter, du får heller ikke hoftesmerter ved isjasproblemer.

Anonymous poster hash: 5a060...c97

Kjære vene, nå var det mer en kjapp forklaring. Jeg får strålinger ned til leggen, bak låret, det høres så aboslutt ut sm isjas. nei det høres ikke slik ut altså :/ har også hatt ryggproblemer . Skulle kansje forklart bedre.

Gjest Mocchhaa
Skrevet

Det kjennes hvertfall ut slik ved følge av beskrivelsen om akkurat dette hvertfall. Bare lurer på om man kan ha samme problemet på begge sider?

Skrevet

Jeg fikk påvist prolaps da jeg var 15, der bruker isjasen å tulle seg inn i.. Men jeg har aldri hatt vondt på begge sider, alltid bare en side.

Jeg tenkte isjas kun ligger i venstrefoten? Er alltid den som strammer seg og er vond når jeg får problemer med ryggen :/

Skrevet

Isjias-nerven strekker seg ned på baksiden av lårene og begge beina, helt ned til foten. Legen kan enkelt utelukke at den ligger i klem med en lasegue-test. Hvis den gir utslag er det MR som er den beste utredningen

Anonymous poster hash: 908a2...6f5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...