Gå til innhold

Hva kan man skrive på tremateriale med?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Poirot

Jeg skal skrive navn på bordkort, som er laget i tre. Hva kan man bruke? Finnes det noen tusj som ikke flyter utover?

Synes ikke sånt er så veldig gøy, så jeg ønsker en "quick-fix", men vil jo at det skal bli pent.

Tenker jo på hobbymaling og tynn pensel, men det frister ikke så mye....

De tregreiene vi skal ha er ikke flate, er mer "stubbeaktig" i formen, og skal ha navnet på fronten, som da altså er buet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvis du lakkerer med en matt (eller blank) lakk først, så kan du skrive med en sprit-tusj uten at det flyter utover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Hm, matt lakk...

Men da burde jeg kansje lakke hele greia, ikke bare der navnet skal stå?

*stønn*

(Liker ikke sånne hobbyting egentlig, men når andre har malt og laget flotte ting til bryllupet, så må jeg jo kanskje gjøre en ørliten innsats selv også...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må nok lakkere hele greia, ja.

Sprylakk er jo ganske enkelt. Men jeg har ikke testet det (bare lakk som skal på med pensel): Kjøp en boks og test på et bordkort. Og etterpå kan du bare legge de andre utover og spraye alle på en gang (gjerne to strøk).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Men de er 3D, har mao mer enn en side, siden de er runde og litt høye....

Lakk hørtes slitsomt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke at det blir enklere å male med hobbylakk akkurat :wink: Selv om kortene har flere sider, så tror jeg at det går relativt raskt å spraye dem med lakk. Og sprittusj er 100 ganger enklere enn pensel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 3 uker senere...
Kanskje du kan brenne inn navnene? Det ser stiligere ut på tre enn maling' date= synes jeg da.

God ide, men litt usikker på om det er plass + at det alt er malt et bilde på de.

Har bare ca 2-3 cm i høyden å gå på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...